Poika, tyttö ja vai jokin muu?
Nykyään ollaan niin avoimia ja suvaitsevia nuorten seksuaalisuudelle, että kaikki saavat olla mitä haluavat että lapsi saa päättää onko hän poika, tyttö vai jokin muu. Ihan jo pienestä pitäen. Katsoin juuri hiljan kaksi dokumenttia jossa kaksi nuorta noin 20-25 v jossa kummatkin katui sukupuolileikkaustaan ja heidän elämä lli pilalla. He syyttivät näistä lääkäriä, että kuinka ovat puoltaneet leikkauksia. Näitä tulee vielä ja paljon kun lasten päät aivopestään jo nuorena. Nuori kasvaa henkisesti ja fyysisesti ainakin 25 vuotiaaksi saakka, ja hänen ei pitäisi saada tehdä aiemmin mitään päätöksiä. Tästäkin saa vihervassarit ottaa vastuun eikä syytellä lääkäreitä.
Kommentit (11)
Sukupuoli-identiteetti on todella vahvasti kulttuurillinen ja ympäristöllinen ilmiö, tietysti myös biologinen mutta väittäisin, että enemmän omat kokemukset mikä on mies ja mikä nainen. En yhtään ihmettele, että nykypäivänä ei tiedetä edes omaa sukupuolta kun ärsykkeitä tälläkin saralla tulee jokaisesta avonaisesta ikkunasta.
Ja jotkut vanhemmat sallii tämän, että8v voi sanoa että on trans-sukupuolinen. Ei 8v tiedä mitä se tarkoittaa! Älkää senoittano lasten päitänne. Ei mikään ihme kun mielenterveysongelmat ovat lisääntyneet. Ja kouluissa lapset saavat yhtäkkiä vaatia että häntä kutsutaan vaikka Maijasta Matiksi.
Siis sinun piti katsoa kaksi eri dokumenttia löytääksesi kaksi AIKUISTA ihmistä, jotka katuivat leikkauspäätöstä?
Ei hyvää päivää.
Tämä on tätä väkinäistä confirmation biasia siihen pisteeseen, että täytyy oikein etsimällä etsiä asioita, jotka oikeuttaisivat omia epätieteellisiä ajatuksia.
Katumisprosentit sukupuolen lääketieteellisiin hoitoihin ovat pohjoismaissakin matalampia kuin katumisprosentit esimerkiksi haimaleikkauksiin, proteesien hankkimiseen ja lasten saamiseen. Noin yhden prosentin luokkaa.
Ja ihan tiedoksi, että niissäkin "katumisprosenteissa" usein lasketaan mukaan myös ne, jotka ovat vain lopettaneet hormonit mahdollisesti jostain muustakin syystä (joka voi olla myös lääketieteellinen tai se, että sai niistä jo haluamansa muutokset) ja ne, jotka ovat katuneet nimenomaan hedelmättömäksi tekeviä sukuelinleikkauksia niihin aikoihin, jolloin niitä käytännössä vaadittiin, jotta saisi muutettua laillisen sukupuolimerkintänsä.
Miksi pitää olla jotain s-puolta, miksi ei voi olla vain ihminen? Itse en tunne itseäni miksikään sukupuoliolioksi, olen vain ihminen, neutraalisti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla jotain s-puolta, miksi ei voi olla vain ihminen? Itse en tunne itseäni miksikään sukupuoliolioksi, olen vain ihminen, neutraalisti.
Koska yhteiskunta ei sitä sinulle salli, vaan pakottaa syntymästä asti joka ikisessä keskustelussa, odotuksessa ja värikoodatussa lahjassa sinut jompaan kumpaan rooliin.
Vierailija kirjoitti:
Siis sinun piti katsoa kaksi eri dokumenttia löytääksesi kaksi AIKUISTA ihmistä, jotka katuivat leikkauspäätöstä?
Ei hyvää päivää.
Tämä on tätä väkinäistä confirmation biasia siihen pisteeseen, että täytyy oikein etsimällä etsiä asioita, jotka oikeuttaisivat omia epätieteellisiä ajatuksia.
Katumisprosentit sukupuolen lääketieteellisiin hoitoihin ovat pohjoismaissakin matalampia kuin katumisprosentit esimerkiksi haimaleikkauksiin, proteesien hankkimiseen ja lasten saamiseen. Noin yhden prosentin luokkaa.
Ja ihan tiedoksi, että niissäkin "katumisprosenteissa" usein lasketaan mukaan myös ne, jotka ovat vain lopettaneet hormonit mahdollisesti jostain muustakin syystä (joka voi olla myös lääketieteellinen tai se, että sai niistä jo haluamansa muutokset) ja ne, jotka ovat katuneet nimenomaan hedelmättömäksi tekeviä sukuelinleikkauksia niihin aikoihin, jolloin niitä käytännössä vaadittiin, jotta saisi mu
Taidat olla joku aktivisti joka ei ikinä päässyt yliopistoon. Sinulla lukee ig:ssä she/her. Ja profiilissa heiluu sateenkaarilippu. Olit koulukiusaaja ja nyt mukamas puolustat vähemmistöä. Olet vihreä mutta lennät pari kertaa vuodessa etelän lämpöön. Sinulla roikkuu ovessa 25 erilaista kangaskassia etkä ymmärrä kuinka tuhoisaa se on?
Vierailija kirjoitti:
Ei minulta.
Ihmiset pelkää näitä rooleja. Rooleihin sisältyy odotuksia ja velvollisuuksia.
Höllätkää vähän! Ottakaa se rooli mikä on näkyvimmin/selvimmin annettu ja tehkää siitä roolista omannäköisenne. Sen, minkälainen se on, määrittelette te itse. Aina on ollut miehekkäitä naisia ja naisellisia miehiä ja androgyynejä. Kaikki mahtuu tänne. Suojatkaa vähän itseänne älkääkä profiloituko liikaa, niin saatte pelivaraa.
Ei pieni lapsi tai edes alle 18v voi tietää mikä haluaa olla. Se on joko tyttö tai poika. Sitten kun aivot ovat kehittyneet n 21v hyvällä säkällä, useilla ei edes kolmekymppisenä, voisi sanoa että voisiko puhua jonkun kanssa. Yhä useampi katuu päätöstään muuttaa sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää.
Ja ihan tiedoksi, että niissäkin "katumisprosenteissa" usein lasketaan mukaan myös ne, jotka ovat vain lopettaneet hormonit mahdollisesti jostain muustakin syystä (joka voi olla myös lääketieteellinen tai se, että sai niistä jo haluamansa muutokset) ja ne, jotka ovat katuneet nimenomaan hedelmättömäksi tekeviä sukuelinleikkauksia niihin aikoihin, jollo
Taidat olla joku aktivisti joka ei ikinä päässyt yliopistoon. Sinulla lukee ig:ssä she/her. Ja profiilissa heiluu sateenkaarilippu. Olit koulukiusaaja ja nyt mukamas puolustat vähemmistöä. Olet vihreä mutta lennät pari kertaa vuodessa etelän lämpöön. Sinulla roikkuu ovessa 25 erilaista kangaskassia etkä ymmärrä kuinka tuhoisaa se on?
Sinulla on jotain syviä komplekseja nyt näköjään joita olisi jossain syytä purkaa. Olen homomies, omistan kai yhden kangaskassin messuilta, en lennä itseasiassa ollenkaan (Suomessa on paljon mukavampaa lomailla) ja seinälläni on kaksi maisteritutkintoa. Kuten suurinta osaa meist sukupuoli ja seksuaalivähemmistöistä, minua kiusattiin, eikä toisinpäin.
Kannattaa vähän miettiä, mistä nuo tunteet kumpuaa.
Minä olen ainakin itse Saatana ja minulla ei ole sukupuolta