Olen jatkuvasti stressaantunut ja pahalla tuulella koska minulla ei ole työpaikkaa eikä kela myönnä minulle toimeentulotukea.
Olen koulutettu hyvällä todistuksella ja kattavalla työkokemuksella enkä siltikään saa mistään alani työpaikkaa. Kela ei maksa minulle toimeentulotukea, enkä saa avustusta varakkailta sukulaisiltani. Saan pian häädön asunnostani, ei ole varaa muuttaa halvempaan asuntoon eikä siinä olisi järkeäkään kun asumistuki laskisi.
En näe vaihtoehdoksi muuta kuin lähteä oman käden kautta.
Kommentit (22)
Varakas sukulainen laittoi liikaa rahaa tililleni alkuvuodesta ja tiesi että se vaikuttaa toimeentulotukeni saantiin moneksi kuukaudeksi eteenpäin eikä nyt suostu lainaamaan. Ei ymmärrä mitkä vihat saa päälleen jos hänen itsekkyytensä takia päädyn hirvittävään ratkaisuun. Hän elää itse lukaalissa ja syö kuin possu!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae työmarkkinatukea?
Mistä sait tiedon ettei Ap hae?
Vierailija kirjoitti:
Varakas sukulainen laittoi liikaa rahaa tililleni alkuvuodesta ja tiesi että se vaikuttaa toimeentulotukeni saantiin moneksi kuukaudeksi eteenpäin eikä nyt suostu lainaamaan. Ei ymmärrä mitkä vihat saa päälleen jos hänen itsekkyytensä takia päädyn hirvittävään ratkaisuun. Hän elää itse lukaalissa ja syö kuin possu!
Ap
Sä olet Ap narsismin uhri.
Mene TÖIHIN!
Näitä naukujaisia mahtuu 274 kpl tusinaan, vaan siitäkään huolimatta eivät saa itseään töihin haalattua.
Ja tietenkään et kerro mitään siitä, saatko työttömyysetuutta. Tietenkään et myös kerro syytä sille ettet saa toimeentulotukea. Se on kylläkin helppo arvata:
1) et ole hakenut
2) tuloja tai varoja on liikaa.
Öyh öyh öyh öyh.
Älä jaksa ruikuttaa tilannettasi ja syyttää siitä muita! Ole yhteydessä diakoniatyöntekijään ja kysy apua sieltä, mene paikkakuntasi ruokajakoihin jne. Ja toivon mukaan olet laittanut myös työmarkkinatukihakemuksen vetämään kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkään et kerro mitään siitä, saatko työttömyysetuutta. Tietenkään et myös kerro syytä sille ettet saa toimeentulotukea. Se on kylläkin helppo arvata:
1) et ole hakenut
2) tuloja tai varoja on liikaa.
Öyh öyh öyh öyh.
Juurihan tuossa kerrottiin miksi ei saa toimeentulotukea. Luuletko että kukaan ihminen saa koko kuun menoja eli vuokraa, laskuja ja ruokaa maksettua pienellä asumistuella ja työmarkkinatuella.
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa ruikuttaa tilannettasi ja syyttää siitä muita! Ole yhteydessä diakoniatyöntekijään ja kysy apua sieltä, mene paikkakuntasi ruokajakoihin jne. Ja toivon mukaan olet laittanut myös työmarkkinatukihakemuksen vetämään kelalle.
Sillä ei vuokraa maksella.
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN!
Näitä naukujaisia mahtuu 274 kpl tusinaan, vaan siitäkään huolimatta eivät saa itseään töihin haalattua.
T. Narsistipsykopaatti
Ymmärrän ahdituksen. Nyt on vaikeita aikoja ihmisillä, kuten sinulla on, ja se luonnollisesti stressaa ja luo epätoivoa. Suosittelen olemaan yhteydessä kelaan, sosiaalitoimistoon, diakoniaan, ruokajonoon, mitä vain lähelläsi on. Ota myös yhteyttä terveysasemaasi tai auttavaan puhelimeen mikäli aloituksen uhkailut ovat tosia. Vaikkeivat olisikaan, hyvinvoiva ihminen ei sellaisia kärjistyksiä tee.
Tsemppiä <3 Ps. Tämä palsta on hirveä, some yleensäkin, koita saada vertaistukea läheltä
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli tiesit jo silloin, että tämä saatu raha tulee vaikuttamaan etuuksiin? Mutta kelpasi silti. Mihin ne rahat meni? Kuvittelet, että sen lisäksi että olet saanut rahaa sukulaisilta, olisi ok ottaa lisäksi veronmaksajien rahat. Eikö edes hävetä yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuskin saa minkäänlaisia vihoja päälleen. Ei hänen vikansa että sinä persaukinen reppan joka et saa omia asioitasi hoidettua ilman että joku on koko ajan joka käänteessä paapomassa ja ohjaamassa kädestä pitäen. Ainoa joka vihaa olet sinä.
Ahistaa kun naapuri ei anna mulle rahaa. Käskee vaan töihin...
Vierailija kirjoitti:
Hei. Sun pitäisi mennä vihdoinkin sinne töihin. Mä en aio sua enää elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei vuokraa maksella.
Siitä se avunhakeminen lähtee kun ottaa sen ensimmäisen askeleen ja pistää tossua toisen eteen ja lähtee hakemaan sitä apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Sun pitäisi mennä vihdoinkin sinne töihin. Mä en aio sua enää elättää.
Isoa miestä pitää elättää kuin pikkulasta. Häpeäisit edes.
Älä välitä. Iloitse elämäsi pienistä asioista. Esimerkiksi peniksestäsi.
Katso saatko työttömyystukea, jos ei saa niin tt-tuki pitäisi olla. Tai onko ollut aiempi palkka joka vaikuttaa vielä. Onko muu työttömyyskassa tai mikä vaikuttaa asiaan. Kelan pitää sanoa miksi ei saa ja mitä sille voi tehdä. Leikkuri on silti monella tt-tuessa eikä ole asumistukea, muutkaan eivät saa kuin laskut maksuun ei muuta edes ruokaa, joka on huolestuttavaa. Onko omaisuutta joka pitää myydä katso sekin varaksi.
No niin nyt käsi pilleri purkille. Hopi,hopi !