Jos suomi on maailman onnellisin maa niin miksi täällä sitten ihmiset valittaa asioista?
Olen aina ihmetellyt sitä että kun suomi on maailman onnellisin maa niin miksi ihmiset täällä valittaa asioista, eikö valittajat tajua että muissa maissa asiat on huonommin? Suomi on maailman paras maa asua joten olkaa ylpeitä suomesta.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Suomi on maailman onnellisin maa tukia saaville ihmisille.
Korjaus: eläkettä saaville ihmisille.
Eikös se muinainen Rooman Paavi sanonut, että silloin kun suomalaisilla ei ole nälänhätää, niin uskonto ei kiinnosta, mutta heti kun tulee katovuosi, niin rukoilevat polvillaan armoa ja vilja-apua Roomasta asti?
Vierailija kirjoitti:
Koska sitä onnellisuustutkimusta ei tehdä av-palstalta.
Ei niin, se tehdään eläkeläisliiton vuotuisella kesäretkellä.
Minun tuttavapiirissä kaikki on töissä ja lapset lentäneet pesästä ja osalla jo lapsenlapsia. Kukaan ei valita mistään. Ne valittaa, joilla on elämässä ongelmia ja vastuksia. Ja niinhän sitä pitääkin. Kunhan vain koittaa sitten tehdä niille ongelmilleen jotain järkevää. EIkä syytellä muita kun mikään ei muutu.
Ei täällä koskaan ole ollut sellaista aikaa, etttikö olisi valitettu. Ainakin 30 vuotta on valitettu, että sairaanhoitoa ei saa. Ja yhä vaan valitetaan.
Suomessa on niin hyvin asiat verrattuna melkein mihin tahansa maahan, niin sitten se tyytyväisyys näkyy vain niissä onnellisuuskyselyissä.
Ne jotka ymmärtävät nauttia siitä hyvästä mikä meillä on eivät valita. Kannattaa kokeilla. Vaikka luetella muutama asia , joka on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuttavapiirissä kaikki on töissä ja lapset lentäneet pesästä ja osalla jo lapsenlapsia. Kukaan ei valita mistään. Ne valittaa, joilla on elämässä ongelmia ja vastuksia. Ja niinhän sitä pitääkin. Kunhan vain koittaa sitten tehdä niille ongelmilleen jotain järkevää. EIkä syytellä muita kun mikään ei muutu.
Sulla on siis ikää jo. Olisit ilmeisen tyytyväinen kun saisit nyt potkut ja yleistuki veisi omaisuutesi. Et valittaisi kertaakaan. Miten parantaisit tilannettasi, jos et vain pääsisi töihin? Kylläpä oli taas oikea kuplassa elävän omahyväisen ihmisen vastaus.
Aika paljon on ihmisiä, jotka eivät ole kuulleetkaan tästä valituspalstasta. Ei täällä käy kuin ehkä 50 - 60 aktiivia ja heistäkin puolet on naapurin trolleja.
Muuttoliike muihin maihin on aika vähäistä. Siellä saattaisi päästä kyllä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on siis ikää jo. Olisit ilmeisen tyytyväinen kun saisit nyt potkut ja yleistuki veisi omaisuutesi. Et valittaisi kertaakaan. Miten parantaisit tilannettasi, jos et vain pääsisi töihin? Kylläpä oli taas oikea kuplassa elävän omahyväisen ihmisen vastaus.
Olen ollut noissa tilanteissa ja aina löysin töitä tai uudelleenkouluttauduin. Töitä löytää kyllä jos sinusta on tekijäksi. Minun aikanani kouluissa opetettiin käyttämään omia aivoja ja ottamaan vastuu elämästä. Eikä antaa heti periksi tai luovuttaa.
No te valittajat minne sitten haluaisitte muuttaa Suomesta? Veikkaan että aika monella tulee ikävä Suomeen kun on muutaman kuukauden asustellut esim. Aasiassa, Pohjois- tai Etelä-Amerikassa, Keski-Euroopassa tai vaikka niinkin lähellä kuin Ruotsissa.
Mukavaa on haaveilla kun tuntuu että ruoho on vihreämpää aidan tuolla puolen.
Nimimerkillä kokemusta on.
Olenko muka ainoa, joka ajattelee näin: Suomessa valitetaan, koska se on sallittua. Täällä saa valittaa vapaasti. Vapaus valittaa kuuluu suomalaiseen onnellisuuteen ja yksilönvapauteen. Ihmisillä on oikeus valittaa ilman että paikalle tulee viranomainen tai mielipidepoliisi rankaisemaan valittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut noissa tilanteissa ja aina löysin töitä tai uudelleenkouluttauduin. Töitä löytää kyllä jos sinusta on tekijäksi. Minun aikanani kouluissa opetettiin käyttämään omia aivoja ja ottamaan vastuu elämästä. Eikä ant
Minun aikanani omahyväisyyttä pidettiin huonona ominaisuutena.
valheen suomalaisten onnellisuudesta kehitti Marin ex viisikko hallinto tuhotessaan kaiken mahdollisen Suomessa
Oletko koskaan harjoittanut kriittistä analyysiä noita "tutkimus"tuloksia kohtaan? Uskooko ihmiset kaiken mitä Stubb ja klaaninsa tehtailee? Uskon Trumppiakin enemmän kuin tätä "tutkimusta". Suomessa ei ole koskaan aiemmin sotien jälkeen voitu näin huonosti.
Ei se ole valittamista että on kriittinen ja sanoo suoraan että täällä vedetään vihkoon ihan kaikki. Se on tämä ankara verotus ja korkeat hinnat. Työttömien ja köyhien kiusaaminen mikä tekee vihaiseksi.
Täällä voi valittaa putoamatta ikkunasta.
Niin kauan kun ihminen jaksaa valittaa, se on onnellinen. Kun valitus loppuu, ihminen on kuollut. Kuolleiden onnellisuudesta ei ole tietoa.
On se reilua että Petteri kyykyttää muita ja itse poseeraa nenä punaisena pienessä pierussa Ruisrockissa syöden ja juoden ilmaiseksi. Suurtyöttömyys ja inflaatio laukkaa valoillaan.
Tuo "Suomi on maailman onnellisin maa" -propaganda on vähentänyt ainakin omaa onnellisuuttani. Tuollainen toitotus sopii erittäin huonosti maahan, jossa toimii "Kell' onni on, se onnen kätkeköön" -mentaliteetti.