Mitä Jumala/Luoja vaatii ihmiseltä?
Eikai juutalaisten/israelilaisten lakien noudattamista? Tietty joku perus hyvyys varmaan, mutta jos se asia kunnossa niin voiko olla huoleti?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Tie = Laupeus
Totuus = Laupeus
Elämä = Laupeus
"Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille. Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta hän, joka on minut lähettänyt, on totinen, ja minkä minä olen kuullut häneltä, sen minä puhun maailman kuulla."
Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet kuningas?" Jeesus vastasi: "Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni."
Huoleti voi olla, jos/kun olet pyytänyt syntejäsi anteeksi ja ottanut Jeesuksen elämääsi. Jumala ei varsinaisesti tätä vaadi, mutta millään omilla tekemisillä tai tekemättä jättämisillä et pysty Jumalan vaatimuksia täyttämään. Hän tarjoaa sinulle armaan Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Pyydä Jeesusta elämääsi, niin pelastut.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota enää.
Monesko käsky tuo olikaan, en nyt yhtäkkiä muista?