Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko taas siirtymässä aikaan jolloin oli huutolsia

Vierailija
08.07.2025 |

Hallituksen leikkaukset, ja työttömyyden hurjat luvut pudottavat ihmisiä köyhyysloukkuun. Työttömyyden, köyhyyden, sairaiden ja vanhusten kohtelussa ollaanko taantumassa takaisin häpeälliseen aikaan, jolloin ihmisiä myytiin pilkkahinnalla huutolaisiksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos kansa antaa sen tapahtua.

Vierailija
2/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi huutaa mut ja alkaa elättämään mua. Mä oon ihan kypsä mun duuniin ja paskaan palkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvun lama + hiukan lisää kurjuutta.

Vierailija
4/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku voisi huutaa mut ja alkaa elättämään mua. Mä oon ihan kypsä mun duuniin ja paskaan palkkaan.

Orja sinä olisit jota saisi hakata ja pieksää.

Vierailija
5/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle näyttää taas uudelleen Muisti: Huutolaiset.

Olen katsonut monta kertaa ja aina minua itkettää näiden ihmisten kertomukset. Ihanaa, että heistä on tullut ihmisiä, ihania ihmisiä.

Olen pikkasen miettinyt näitä sijaisperheitä, millä mielin he lapsia tänään kotiinsa ottavat. Rakkaudesta, vaiko vain rahasta? Onko heillä ammattitaitoa, eväitä hoivata särkyneitä ihmistaimia?

Vierailija
6/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään on ehkäisyvälineet ja lapsia syntyy vähän

Vierailija
7/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nämä jo hienosti uuden nimikkeen alle laitetut pakkotyöt sellaista. Kuntouttava työ, työharjoittelu, työkokeilu. Niistä saatu tuki muutama satanen tekijälle, ilmaista valtion, säätiön ja tietyille yrityksille olevaa orjatyötä.

Vierailija
8/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein lukea mitä on huutolsi...

Vierailija
9/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja r a i s k a t a.

Vierailija
10/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori typo.

Vierailija
11/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja r a i s k a t a.

Paitsi että se on rikos, joten ei saa :)

Vierailija
12/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masokistin unelmapesti.

Vierailija
13/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja r a i s k a t a.

Paitsi että se on rikos, joten ei saa :)

Näillä rikkailla on hyvät lakimiehet, selviävät kuin koira veräjästä. 

Vierailija
14/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutolaisjärjestelmä oli toimiva ja kustannustehokas tapa hoitaa sosiaaliturva. Mutta se ei oikein sovi nykyaikaan. Aika harva on valmis ottamaan kaupunkiasuntoonsa orjan, vaikka siitä maksetaankin. Eikä kaupunkitaloudessa ole sellaisia töitä joita hoidokilla voisi teettäää ruokansa vastineeksi.

Vierailija
15/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla.

Vierailija
16/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha irvailla, minä ymmärsin kyllä kirjoitusvirheestä huolimatta. Osaan lukea ja laskea!

Vierailija
17/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutolaisjärjestelmä oli toimiva ja kustannustehokas tapa hoitaa sosiaaliturva. Mutta se ei oikein sovi nykyaikaan. Aika harva on valmis ottamaan kaupunkiasuntoonsa orjan, vaikka siitä maksetaankin. Eikä kaupunkitaloudessa ole sellaisia töitä joita hoidokilla voisi teettäää ruokansa vastineeksi.

Orjataloutta se oli, Suomen historian yksi häpeällisinpiä aikoja. Siinä ei ihmisarvoa ollut ketkä joutuivat huutolaisiksi.

Vierailija
18/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta voit saada sieltä jonkun muistisairaan, joka leipookin sua turpaan päivittäin. Nämähän ei ole kaikki mitään pieniä mummoja, vaan voi olla joku 2 metrinen mörkö ukkeli.

Vierailija
19/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kok ja Rkp:n  kansanedustajat on minusta sopivaa potilasainesta holhoukseen ja sitten huutolaisen asemaan työmarkkinoille. Jos jatkavat harhaisia ajatuksiaan, niin maassamme on tehokas terveydenhoito ja henkilökunta olemassa. 

Vierailija
20/21 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottomuus on lisääntynyt, kiitos hallituksen toimien. Kun kaikki turvaverkot pettää niin ihminen jää heitteille, jopa nykyaikana. Kelaan ei ole luottamista että se auttaisi ihmistä hädässä. Päinvastoin se pyrkii hankaloittamaan ihmisten elämää joutavanpäiväisellä byrokratialla ja pilkun viilamisella. Kela on sysipaska laitos. Vihaan sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi