Ruisrock, tuo illuusio omasta typeryydestäsi
Olen seurannut mielenkiinnolla ihmisten festaripäivityksiä.
Festari on personitu illuusio vapaudesta kiitos ruissi olit ihana ja ainutlaatuinen. Ihmisten festdtibudjetit alkaa kokonaisuudessaan olla 1000€ luokkaa koska elät vain kerran asenne on kaupallistettu hyvin suomalaiselle joka raataa, ei elä eikä rakastele 362 päivää vuodessa. Tosiasiassa festarit Tuskasta Flowhon on pörssiyritysten rahasampoja. 99% päivityksiä ei liity musiikkiin vaan elämykseen.
Festari-ikävä, festarimasennus, festarityhjyys on sanahirviöitä jotka valtaavat kesällä mediat jotka luovat typeriä juttuja. Ennen festarit olivat kapinan, MUSIIKIN, vallankumouksen ja seksuaalisen vapautumisen foorumeja. Ruissalossakin eri sukupolvet kohtasivat hienolla tavalla. Siitä ei ole enää mitään jäljellä. Pahin on Kesärauha joka kerää paikalle puisissa designekoruissa paijaavat mukafeministit jotka kyykyttävät miehiään kotona, ilman että kukaan tietää edes esiintyjiä. Kuvat ja kuvasto on samanlaista. Vapauden ja ystävyyden ruumillistavia selfieitä.
Sanna Marinin sanoin: Kiitos Ruirock, olit meille hyvä.
Keksitkö enää mitään falskimpaa? No, aina voi Instgramiin laittaa peppubikinikuvan ja larpata maailmanparantajaa.
Kommentit (32)
Kaffebulla kirjoitti:
On festareilta joille mennään oikeasti musiikin takia, esim. juurikin aloittajan mainitsema Tuska.
Ei se ole mikään elämysfestari vaan sinne mennään oikeasti artistien takia.
Siksi ne onkin Suomen parhaat festarit. Ei ole fiilistelijäurpoja joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kyse on elämyksestä. Musiikkia voi kuunnella kotonakin. Omista festarikokemuksista on jo yli 20 vuotta aikaa, mutta eipä niistä musiikki ole jäänyt mieleen niinkään kuin kaikki muu oheistoiminta.
Parhaat musiikkielämykset olen kokenut kotona silmät kiinni ja kuulokkeet korvilla.
Kyllä mulle nimenomaan keikat on jääneet päälimmäiseksi mieleen. Kenties keskityit silloin johonkin muuhun?
Kyllähän niitä keikkoja tuli niissä nähtyä varmaan kymmeniä. Ne eivät vaan ole ensimmäinen asia, mikä tulee mieleen kun festareita muistelee.
Paras tapa kokea musiikkia on yksin hiljaisuudessa, jotta voi keskittyä 100% asiaan ja oikeasti kuulla kaikki tarkoitetut nyanssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, taas yksi jolla ei ollut varaa lippuun. Ap, jos alat säästää nyt niin ensi kesänä pääset mukaan kinkereihin. Ja 3 päivän lippua myydään nyt ennakkoalennuksella!
Aika kulunutta heilutella kateuskorttia ilman oikeaa sanottavaa.
No, monesti tällainen johtuu juuri kateudesta. Eikö ole kavereita, joiden kanssa lähteä festareille? Ärsyttää niiiiin vietävästi toisten hauskanpito, kun itse kökkii yksin kotona ja mitäpä muutakaan tekisi kuin ilkeilevää höpinää aihe vapaalle.
Kannattas joskus kolkeilla muutakin kuin uhrin roolia.
Jep jep toiset käy festareilla ja toiset seuraa siellä kävijöiden päivityksiä
Eihän festarit ollut ennen muuta kuin paikka nähdä bändejä. Ei todellakaan mitään "kerra elämässä" vaan tavallinen joka kesäinen asia. Ruisrockissa ei ole tosin kerta kaikiaan ketään jonka haluaisin nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Heh, taas yksi jolla ei ollut varaa lippuun. Ap, jos alat säästää nyt niin ensi kesänä pääset mukaan kinkereihin. Ja 3 päivän lippua myydään nyt ennakkoalennuksella!
Eiköhän tämä ole palstan "Vihaan Sanna Marinia"-uli, yritti vaan löytää uuden tulokulman nälvimiseensä.
Harrastaako ihmiset muka festareilla seksiä? Hyi hitto, siellähän kaikki on ihan likaisia.
En nyt noin suurella intohimolla vihaa festareita ja siellä kävijöitä. Itse olen muutaman kerran käynyt 80-luvulta alkaen ( joista yhdesti vippinä) ja ei ne ole olleet itselleni mitenkään ihmeellisiä elämyksiä. Ei ne olleet kultaisella kasarillakaan. Känniset ölisee ja lääppii, ja aikana ennen screenejä esiintyjät näyttivät tikku-ukoilta kauempaa katsottuna. Festarialueella ruoka ja juoma on kallista. Ennemmin panostaisin rahallisesti jonkun huippuartistin yksittäiseen konserttiin tai sitten matkailuun.
Vierailija kirjoitti:
En nyt noin suurella intohimolla vihaa festareita ja siellä kävijöitä. Itse olen muutaman kerran käynyt 80-luvulta alkaen ( joista yhdesti vippinä) ja ei ne ole olleet itselleni mitenkään ihmeellisiä elämyksiä. Ei ne olleet kultaisella kasarillakaan. Känniset ölisee ja lääppii, ja aikana ennen screenejä esiintyjät näyttivät tikku-ukoilta kauempaa katsottuna. Festarialueella ruoka ja juoma on kallista. Ennemmin panostaisin rahallisesti jonkun huippuartistin yksittäiseen konserttiin tai sitten matkailuun.
Sama, pidän enemmän yksittäisistä keikoista.
Jossain vaiheessa "Ruissi" menee pois muodista. Aiemminhan se oli Pori Jazz, minne kaikki silmäätekevät meni näyttäytymään ja julistamaan naistenlehtien palstoille, että "joo siis tää on meidän piiitkä perinne, niin ihanaa musiikkia, jazzeille on pakko päästä aina!!" Mutta kas kummaa, vähitellen yhä harvempi muisti omia perinteitään ja rakkauttaan jazzeja kohtaan, ja nythän koko roska taitaa olla konkassa.
Jos puhuttas vaikka elintarvikkeesta, niin tuonlaisen nimityshuijauksen myötähän vois vaikka viedä myyjä oikeuteen.