Miten päästä psykiatriselle osastolle?
Ahdistaa paljon. Mulla on paranoidinen skitsofrenia- diagnoosi mutta psykoottisia oireita tai psykoosia ei tällä hetkellä ole.
Kommentit (55)
Lahdessa ainakin joutuu Muumilaaksoon, jos yrittää itsemurhaa. Siinä on sitten psykiatrisella laitoskierteessä iät ja ajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuksen takia on vaikea päästä psykiatriselle osastolle, koska ahdistus ei parane sillä, että olet osastolla. Jos sinulla on voimassa oleva hoitosuhde, niin puhu omalle hoitajalle ja pyydä päästä ahdistuksenhallintaryhmään. Ehkä tapaamisiakin voi tihentää ja pääset puhumaan.
Voit myös kokeilla ahdistuksen omahoitoa Mielenterveystalon sivuilta https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/ahdistuksen-omahoito-ohjel…
Oon kysynyt terapiaa tms mutta ne aina jauhaa lääkityksen tärkeydestä ym
Ei ne sulje toisiaan pois. Tietysti skitsofrenian hoidossa lääkitys on todella tärkeä. Mutta voi silti päästä myös terapiaryhmäänkin, jos hoitajasi arvioi että siitä voi olla sinulle hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee kuten jotkut katkeroituneet, kelkasta pudonneet, jotka alkavat lahtaamaan sivullisia tuolla ulkona, vaan vahingoita itseäsi. Sillä tavalla, että jäät henkiin, mutta niin pahasti, että sairaalan henkilökunta ymmärtää lähettää sinut mielisairaalaan.
Tuohon suhtaudutaan huonosti päivystyksessä. Siellä käy ihmisiä jotka joka viikko viiltävät ranteensa auki ja hakevat huomiota. Parempi asiallisesti pyytää apua kuin lähteä draamailemaan.
Jännä jos ne vaikka joskus saisi sitä apua niin avunhaku voisi loppua.
On myös joukko persoonallisuushäiriöisiä huomionhakuisia, jotka sen pers. häiriönsä vuoksi jatkuvasti tekevät tuota ja kuormittavat päivystystä. Ei kuules osastopaikkoja anneta sille, joka kovimmin huutaa tai muuten osaa herättää eniten huomiota. Osastopaikoille on ihan tarpeeksi oikeastikin apua tarvitsevia tulossa.
Päivystyksen kautta pääsee, jos on tarve. Siellä arvioidaan.
Helposti pääsee. Mene presidentin linnan portille ja huuda että haluat tappaa presidentin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuksen takia on vaikea päästä psykiatriselle osastolle, koska ahdistus ei parane sillä, että olet osastolla. Jos sinulla on voimassa oleva hoitosuhde, niin puhu omalle hoitajalle ja pyydä päästä ahdistuksenhallintaryhmään. Ehkä tapaamisiakin voi tihentää ja pääset puhumaan.
Voit myös kokeilla ahdistuksen omahoitoa Mielenterveystalon sivuilta https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/ahdistuksen-omahoito-ohjel…
Juurikin näin. Kotonakin voi potea ahdistusta, niin me muutkin tehdään. Ja sitä turvattomuutta. Joskus voi soittaa jollekin tuttavalle, sekin voi jo auttaa.
On ahdistus ja sitten on sietämätön ahdistus. Ahdistuksella ja ahdistuksella on ero.
Kaveri lenkitti koiraansa aina yöaikoihin pikkukaupungissa pohjoisessa ja niinhän se häkki heilahti. Oli lataamossa pitkään yli 8 kk. Tapahtui 2000-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin kun menin päivystykseen ja sanoin tiskillä että pelottaa kun en itsekään tiedä, mitä saatan tehdä. Ihan tosissaan ottivat. Oleellista on se että ei sano vaan että on paha olo tai jotain vastaavaa vaan nimenomaan että on riski jonkinlaisesta kontrollin menetyksestä.
Olette te sairaita. Tervepäiset ihmiset eivät lähde kotoansa mihinkään ellei ole pakko.
Sehän on tämän koko ketjun pointti. Sulta taisi mennä ohi?
Siinähän yrität. Ette te minua huijaa. Pahaa oloa sinulla on mutta sehän ei pahaa jatkamalla lähde, ei edes laitoksen kautta. Koita kestää itseäsi koko ihana pitkä loppuelämäsi. Älä huoli, ei käy sinuakaan sääliksi.
Nämä ei minulta.
Itsetuhoisissa ajatuksissa
on syytä todellakin hakeutua
avun piiriin. Akuuttipsykiatrian yksiköt,
päivystys sekä vanha kunnon 112.
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa ainakin joutuu Muumilaaksoon, jos yrittää itsemurhaa. Siinä on sitten psykiatrisella laitoskierteessä iät ja ajat.
Puhut kyllä totta, mutta itketät minuakin. Kunpa pääsisit tuosta pois ja lääkkeistäsi. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kysynyt terapiaa tms mutta ne aina jauhaa lääkityksen tärkeydestä ym
Ei ne sulje toisiaan pois. Tietysti skitsofrenian hoidossa lääkitys on todella tärkeä. Mutta voi silti päästä myös terapiaryhmäänkin, jos hoitajasi arvioi että siitä voi olla sinulle hyötyä.
Lääkkeissä ja siinä, että muut leimaa hulluksi. Niissä on se skitsofrenia. Ei sellaista sairautta oikeasti ole. Rakkautta tässä maailmassa tarvittaisiin 😥
Koko elämä meni pilalle, kun mä jouduin sinne melkein 20 vuotta sitten ensimmäisen kerran. Nyt tämä ties miksi leimattu on lopettanut lääkkensä. Uusi elämä olisi kai alussa. En tiedä mitä minä nyt teen. Sormi on suussa. Rakkautta kaipaisi, pillua ei voi saada koskaan. Ehkä ilotyttö edes leikkisi hetken, että se välittää minusta. Siltä voisi jopa hyvällä onnella saada edes pillua, jos kelpaan edes asiakkaaksi. Itsetunto meni täysin.
Psykoosissa hoitoon pääsee hyvin, suoraan jonojen ohi osastolle.
Tämä.
Usein uhreja/potilaita on kohdeltu rakkaudettomasti ja ovat traumatisoituneet, ja sama toistuu psykiatrisella osastolla
Yksityiselle lääkärille . Sanot että on pelkoja ja ahdistaa etkä jaksa elää. Pääset ihan heti .
Siinähän yrität. Ette te minua huijaa. Pahaa oloa sinulla on mutta sehän ei pahaa jatkamalla lähde, ei edes laitoksen kautta. Koita kestää itseäsi koko ihana pitkä loppuelämäsi. Älä huoli, ei käy sinuakaan sääliksi.