Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikoilla tapahtuvasta häirinnästä oli Ylen nettuutissivustolla 5.7. juttu

Vierailija
07.07.2025 |

No, tähän juttuun oli sitten kirjoitettu kommentteja. Tämä yksi pisti mun silmiin erityisesti:

"Työni puolesta olen näiden asioiden kanssa tekemisissä ja täytyy sanoa, että hyvin usein uhrina esiintyvä on todellisuudessa se ongelmatapaus työpaikalla, mutta hän itse hahmottaa asiaa vain omasta näkökulmastaan; minulla on oikeuksia ja muilla velvollisuuksia. Siinä on kokenutkin esihenkilö lujilla ja esihenkilötyö on jo työntekijän terapointia. Tietysti on myös täysin epäasiallisia esihenkilöitä, mutta kun kuulee molemmat versiot tapahtuneista ja vielä muiden työntekijöiden näkemyksiä, niin usein todellisuus onkin jotain aivan muuta miten uhriutuja itse sen näkee ja hänen päätään ei käännetä."

Kommentointi tuolle uutissivustolle on jo suljettu. 

Mutta eipä se ole ihmekään, ettei näitä asioita saada työpaikoilla selvitettyä - asiallisesti - kun haetaan syyllistä! "Oma vika, että noin käsität tämän tilanteen." Oikeampi tapa on se, että yritetään löytää ketään syyllistämättä, tai sormella osoittamatta, tapa jolla tilanne saadaan ratkaistua ja kaikki voivat jatkaa työtään "onnellisina".

Pistää vihaksi: "hyvin usein uhrina ESIINTYVÄ on todellisuudessa se ONGELMATAPAUS työpaikalla!

Ja kommentoija vielä väittää olevansa näiden asioiden kanssa työnsä puolesta tekemisissä! 

Ja on aivan luonnollista, että työpaikalla porukka menee vahvemman selän taa. Harva menee valituksen tekijän puolelle, ihan vaan sen takia, että "täytyyhän se omatyöpaikka saada pidettyä!"

Ei voi sanoa, että on vain yhden vika, että on vaikeuksia. Kyllä siinä vaikeuksissa on mukana on koko lähiyhteisö!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/7 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tilanne on erilainen ja tulee käsitellä sellaisena.

On se mahdollista, että kiusattu onkin se ongelma.

Sekin on mahdollista, että on narsistinen yhteisö hoveineen, joka tekee kiusatusta ongelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö! Etätyö! Läsnätyötä en halua enää tehdä.

Vierailija
4/7 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka tilanne on erilainen ja tulee käsitellä sellaisena.

On se mahdollista, että kiusattu onkin se ongelma.

Sekin on mahdollista, että on narsistinen yhteisö hoveineen, joka tekee kiusatusta ongelman.

tämä juurikin...

ja vieläpä aika usein

Vierailija
5/7 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se "uhri" saattaa usein olla se ilmapiiriä myrkyttävä narsisti.

Vierailija
6/7 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, se "uhri" saattaa usein olla se ilmapiiriä myrkyttävä narsisti.

Saattaa olla tai saattaa olla narsistisen yhteisön ongelmaksi määräämä tapaus, jotta oikeita ongelmia ei tarvitse kohdata.

Vierailija
7/7 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskun myös on niin, että vikaa on vähän kaikissa. Asiat ei ole niin mustavalkoisia. Asioiden selvittäminen ja avoimesti puhuminen on vaikeaa, sitä harvoin osaa kukaan monessakaan paikassa.