Miksi on niin paksuja petareita sänkyyn?
Voi olla 10 cm. Miksi? Hankala kuljettaa ja pestä. Jopa jonkun normipatja on ohuempi. Siis miksi noita myydään? En keksi muuta käytännön seikkaa kuin sen, että jos tulee pissit alle niin ei mene patja piloille. Riittää kun hävitää petarin.
Miten autot on ihminen sen hävittää?
Kommentit (28)
Pissaako joku aikuinen oikeasti sänkyynsä?
Petauspatjalla ei tee yhtään mitään, aivan turha kapine! Selkänsä saa vaan kipeäksi!
Vierailija kirjoitti:
Varmaan monikin. Ei tuo ripulitautikaan ihan mahdoton ole, valitettavasti joskus iskee aikuiseen, ja silloin kaikki on mahdollista. Joka kakki sängyssä.
On paljon syitä, että pidätyskyky voi tilapäisesti tai pysyvästi heikentyä tai mennä kokonaan. Naurukin voi aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sänkyyn? Nehän on nykyään pelkkää patjaa ja petaria.
Kyllä edelleen myydään myös ihan sänkyjä erikseen. Patjat ja petarit voi valita makunsa mukaan.
Riippuu runkopatjan hinnasta. Jos on kallis sänky, kyllä hyvä paksumpi petari on todella ok ratkaisu ja sänky saa pidemmän käyttöiän. Kannattaa laittaa siihen petariin vähintään satanen ja mistä köyhällä satanen petariin, Niinpä.
Tarkoitat varmasti että patja saa pidemmän käyttöiän. Nimittäin jos on erillinen sänky niin eihän se mihinkään kulu vaikkei olisi petaria ensinkään.
Jos on lemmikkejä, lapsia tai kovin kännäävä mies niin suosittelen ihan ohuempaa konepestävää petaria. Tai muoveja jos vahinko tapahtuu vuosittain eli kovin usein.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kännissä joskus eräät. Ja ykäävät. Ei ole omaa kokemusta vaikka juhlittua tuleekin mutta tiedän että joillekin sattuu ja tapahtuu. Ei niistä yleensä kahvipöydässä huudella. Veli duunissa pesulassa niin on jopa aika yleistäkin. Tullaan naapuri kaupungista sotkettujen vermeiden kanssa asioimaan ettei tutut näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan monikin. Ei tuo ripulitautikaan ihan mahdoton ole, valitettavasti joskus iskee aikuiseen, ja silloin kaikki on mahdollista. Joka kakki sängyssä.
On paljon syitä, että pidätyskyky voi tilapäisesti tai pysyvästi heikentyä tai mennä kokonaan. Naurukin voi aiheuttaa.
Kahvit näppiksellä! :D
Kaikesta me täällä puhutaankin. Kirjo on laaja. Kakki sängyssä... En kestä :DD
Ei mun petarinsuojus ole mitään muovia, vaan ihan sellaista samanlaista kangasta kuin petarin kangas. Suojuksen tehtävä on suojata petaria, joten kun hikoilee, tulee kuukautisvuototahra tai muu tahra, niin petarinsuojus on helppo ja nopea pestä normaalissa pesukoneessa. Itse petauspatjaa ei tarvitse siis pestä ollenkaan, vaan satunnainen tuuletus riittää.
Koska tahansa mitä tahansa voi levitä sänkyyn. Siksi mulla on aina petauspatjan päällä suoja, joka on vedenpitävä. Se on helppo pestä. Petaria en koskaan pese. Imuroin ja kääntelin säännöllisesti, ja kovilla pakkasilla vien ulos raikastumaan, kerran pari talvessa.
Paksu petari siksi, että en pysty nukkumaan kovin kovalla, mun kehon pitää päästä painautumaan vuoteeseen olkapäiden ja persauksen kohdilta, ja näin ei kovalla patjalla pääse käymään. Kaikki patjat on aika kovia nykyään. Petarilla saa pehmeyttä jämäkkään patjaan.
Mä esimerkiksi sairastan kotona, ja silloin mitä vaan voi käydä. Kovassa kuumeessa myös juon sängyssä, kun en joka kulausta varten jaksa nousta. Silloin voi nestettä kaatua sänkyyn.
Olen myös nainen, ja kuukautisverta menee aluslakanalle säännöllisesti. Mutta ei hätää! Sappisaippualla lähtee lakanoista ja petarinsuojuksesta, ja petari on edelleen siisti.