Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita vaatimattomasti, ilman kaikkia mukavuuksia, asuvia?

Vierailija
07.07.2025 |

Miltä tuntuu kun taas on kesä? Viihdyttekö myös talvella, vai onko ikävä mukavuuksien pariin?

Itse sairastelin viime talvena, olin paljon yksin, ja väsähdin. Aloin ensimmäistä kertaa miettiä miten kiva olisi sisävessa ja suihku. Vaikkakin esimerkiksi kylmässä pihasaunassa peseytyminen sujuu jo rutiinilla pakkasillakin, kun aina ei jaksa saunaa lämmittää. Silti ekaa kertaa kävi mielessä että pitäisikö ensi talveksi katsoa joku yksiö meille "ihmisten ilmoilta". Ei ihmisten takia, vaan mukavuuksien.

Mutta nyt on taas kesä ja lämmin, niin nämä ajatukset karisee 😄 On vaan suuri onni miten mukavaa on ja nättiä ja tuntuu siltä, että kyllähän tässä ensi talvikin menee. Ja tokkopa sitä vuokrakämppää saisikaan vain lyhyeksi aikaa, kaksi henkilöä monen koiran kanssa. Ja rahaakin menisi eri tavalla. Saa nähdä miltä tuntuu tässä ensi talvena.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korpimuija? 😆

Luuletko tosiaan ettei maailmassa ole muita vähillä mukavuuksilla asuvia, kuin sun korpimuijas?

Vierailija
22/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korpimuija? 😆

Luuletko tosiaan ettei maailmassa ole muita vähillä mukavuuksilla asuvia, kuin sun korpimuijas?

Oiski mun 😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nuo rescue-koiria? 

Jos jään yksin, niin suunnitelmissa on muuttaa mökille ja ottaa useampi rescue-koira, koiria (myös rescue) on ollut melkein 40 vuotta, mutta nyt ei ole enää miehen allergian takia voinut ottaa. Sielläkään ei ole suihkua ja sisävessaa ja lapsena asuin siellä mummolassa ilman niitä. 70-luvulla ei ollut sähköäkään.

Monen koiran kanssa kaupungissa eläminen on hyvin hankalaa, kokemusta on siitäkin opiskeluaikoina, joten en usko, että viihtyisit. Helpompi (ja halvempi) on ostaa sisälle sijoitettava kompostoiva vessa ja parantaa suihkumahdollisuutta navetalla jotenkin. Itsellänikin sellainen suunnitelma mökille olemassa, että siellä olisi kivempi talvella käydä. Myös eristystä parannetaan syksyllä.

Vierailija
24/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä! Minulla ei ole omistusasuntoa, miestä, koiraa, saunaa, mökkiä, autoa, airfryeria, tiskikonetta eikä kattolamppuja. Pärjään hyvin ilman niitä. Pesukonettakaan ei ole, koska käytän taloyhtiön maksutonta pyykkitupaa.

No on sulla sisävessa ja suihku. Noitahan se ap haikailee. 

Totta. Ap:lla lienee kaikki muut mukavuudet paitsi nuo mainitsemasi. Aika moni tuntuu "leuhkivan" sillä, että elää ilman mukavuuksia askeettisesti ja sitten kuitenkin kyse vain vesivessasta. 

Olen eri, mutta suurin mukavuus on kyllä sisävessa ja suihku. Asuin yhden talven vanhassa mökissä ja kyllä oli ankeaa. Vesi piti lämmittää saunassa pesua varten ja meni perusaskareisiin tosi kauan. Ei ollut mukava lähteä talvipakkasilla ulkovessaan. 

Vierailija
25/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä! Minulla ei ole omistusasuntoa, miestä, koiraa, saunaa, mökkiä, autoa, airfryeria, tiskikonetta eikä kattolamppuja. Pärjään hyvin ilman niitä. Pesukonettakaan ei ole, koska käytän taloyhtiön maksutonta pyykkitupaa.

No on sulla sisävessa ja suihku. Noitahan se ap haikailee. 

Totta. Ap:lla lienee kaikki muut mukavuudet paitsi nuo mainitsemasi. Aika moni tuntuu "leuhkivan" sillä, että elää ilman mukavuuksia askeettisesti ja sitten kuitenkin kyse vain vesivessasta. 

Miksi, jos joku sanoo ettei omista vesivessaa, se on mielestäsi heti "leuhkimista", mutta jos joku sanoo että hänellä on vesivessa, se ei koskaan ole leuhkimista eikä myöskään "leuhkimista" 😂 Toisin sanoen, miksi käännät normaalin keskustelun leuhkimiseksi, kun et sitä toisinpäinkään tee. 

Vierailija
26/26 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköt on (tosin rajalliset siinä mielessä ettei ihan kaikkea voi olla samaan aikaan aina päällä), kompostoiva kuivakäymälä, peseytyminen ulkosaunalla, kantovesi. 

Puulämmitys talvella. Minulla on sairauksia jotka vaikeuttavat liikuntakykyä ja jaksamista mutta miehellä on sitten voimaa ja kuntoa senkin edestä jo työnsä puolesta. Tarkoitus olisi kyllä ottaa myös (vuokra)kämppä kaupungista mutta se liittyy muihin syihin kuin ettei täällä jaksaisi asua. 

Silloin kun hoidan kaiken yksin miehen ollessa reissussa on se vähän paha paikka jos vointi on huono juuri silloin, miehen ollessa kotona minähän vain loikoilen kun hänelle on kunnia-asia etten joutuisi evääni liikuttamaan jos mahdollista 😅

Ja ollaan siis nuorehkoja, mulla on vain käynyt huono tuuri geenilotossa. Koska lapsia ei ole eikä tule niin ei tässä järjestelyssä ole mitään vikaa, mutta vaipparumbaa ja pikkulapsiarkea en ehkä tällä setillä hoitaisi edes kotiäitinä saati jos työt lisäksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi