VR:n olematon asiakaspalvelun
Olin illalla matkalla 4h kaukojunalla kotia kohti, mutta kaatunut puu katkaisi matkan. Ei voi mitään. Pääsimme tunnin paikallaan seisoskelun ja bussin odottelun jälkeen määränpäähän 1h ja 40min myöhässä.
Yritin hakea korvausta myöhästymisestä (vain 25% lipun hinnasta), mutta VR:n korvauslomake ilmoittaa jo kolmatta päivää ongelmasta ja pyytää ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Kätevää heille ettei tarvitse maksaa korvauksia.
VR:n nettisivun asiakastuki chat on kiinni.
VR:n asiakaspalvelu numero ei vastaa.
Latasin VR:n sovelluksen jossa voi lähettää viestejä asiakaspalveluun, mutta sekin oli suljettu.
Haluan poistaa sovelluksen VR-tunnuksineen, mutta niin ei voi tehdä itse, vaan täytyy ottaa yhteyttä asiakaspalveluun - joka on suljettu.
Tämä on mainos VR:n paskuudesta, koska en voi tehdä muutakaan, edes lähettää palautetta heille suoraan.
Kaikki tämä olisi ollut vältettävissä sillä että VR pitäisi huolen että korvaushakemus toimii. Nyt heidän täytyy lisäksi käsitellä vihaisten palautteiden ryöpyn, joka tulee jatkumaan vielä pitkään heti kun asiakaspalveluun saa taas yhteyttä.
Kommentit (15)
Saako somessa yhteyttä? Kannattaa julkisesti häpäistä, siis potentiaalisesti vahingoittaa tulevausuuden rahavirtaa, niin johan alkaa asiat rullaamaan.
Vr ei ole toiminut pitkään aikaan, nykyisin käytän bussia jos vaan pääsee. Joka paikkaa ei pääse ja aina pelottaa noi myöhästymiset.
VR ei taida kunnioittaa Euroopan GDPR tietosuoja-asetusta? Omat tiedot täytyy saada poistaa/poistattaa kohtuullisessa ajassa. Viittaan siis tuohon sovelluksen tunnuksien itse poistamisen mahdottomuuteen ja kuitenkin asiakastuen suljettuna pitämiseen jotta se ei onnistu lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vr ei ole toiminut pitkään aikaan, nykyisin käytän bussia jos vaan pääsee. Joka paikkaa ei pääse ja aina pelottaa noi myöhästymiset.
Minäkin matkustaisin bussilla, mutta avustettavan kanssa mahdotonta. Tarvitsee enemmän tilaa ja pitkällä matkalla inva-WC:n.
Myöhästymiset ei minua niin haittaa, mutta se korvaushakemus rumba on ihan sietämätön.
VR on vielä itse määritellyt niin ettei alle 4e summia korvata, ja alle 2h myöhästymisestä saa vain alle 25 prosenttia takaisin lipunhinnasta, vaikka se on todella pitkä aika. Eli suurinosa ei saa mitään.
Vierailija kirjoitti:
VR ei taida kunnioittaa Euroopan GDPR tietosuoja-asetusta? Omat tiedot täytyy saada poistaa/poistattaa kohtuullisessa ajassa. Viittaan siis tuohon sovelluksen tunnuksien itse poistamisen mahdottomuuteen ja kuitenkin asiakastuen suljettuna pitämiseen jotta se ei onnistu lainkaan.
Mihin asiasta voi ilmoittaa?
No älä tärise, kyllä ne korvaukset ehtii hakemaan myöhemmin.
Sehän on selvää että nyt on ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitusta tietosuojavaltuutetulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietosuojavaltuutetun toimistoon
Mistä nykyisin enää voi ostaa junalippuja? Vain netistä?
Onko vr sivuilla tietoa siitä mistä lippuja voi ostaa?
Vierailija kirjoitti:
No älä tärise, kyllä ne korvaukset ehtii hakemaan myöhemmin.
Sehän on selvää että nyt on ruuhkaa.
Eli ei saa valittaa paskasta palvelusta? VR on aika iso firma, heillä on kyllä varaa panostaa nettisivujensa perustoimintojen toimivuuteen ja asiakaspalveluun. Kyse on laiskuudesta ja ahneudesta, jollaiseen ei tule yhteiskunnassa kannustaa. Huonoa bisnestä että asiakas joutuu itse vahtaamaan milloin asiakaspalveluun saa yhteyttä ongelmatilanteissa, ja kohtuutonta yrityksen huonoiten palkatuille eli asiakaspalvelijoille joutua käsittelemään sitä korvaus- ja palautetulvaa josta suurin osa johtuu johtoportaan laiskoista ja ahneista päätöksistä.
Ole sinä työntekijä hiljaa ja kerrankin kuuntele palautetta, mikä teille kuuluukin. Aivan ala-arvoista palvelua
Suomalaisten yritysten tapa pistää asiakaspalvelu kiinni ruuhkan takia pitäisi olla laitonta. Riittäisi että ilmoittavat ruuhkasta ja antaisi vaihtoehdoksi maksullisessa puhelussa roikkumisen sijaan viestien lähettämisen johon vastataan mahdollisimman pian. Kun asiakas ei saa yhteyttä, hän yrittää kaikkia keinoja, mikä lisää ruuhkaa. Joten ei ikinä sitä että kaikki kanavat kiinni ja ihmiset ihmettelemään saako apua, ja jos saa niin milloin.