Minkä verran pitäisi olla käteistä ns.hätävarana tai kun maksukortit ei syystä toisesta toimi. Onko jossain määritelty summaa?
Kotona käteisen rahan suuruus joka tarkoitettu erikoistilanteita varten. Mikä on hyvä summa ja minkälaisia seteleitä hyvä olla? Tätä ei normaalioloissa käytetä vaan kun maksukortit ei toimi eikä pankkiautomaatista saa rahaa.
Kommentit (5)
Mitä luulet, riippuuko vähän perheen koosta ja kulutustottumuksista? Joku erakkosinkku tuskin tarvitsee samaa summaa kuin neljän lapsen yksinhuoltajaäiti. Päättele itse millä summalla tulet toimeen.
Vähän riippuu miten yleensäkin asioita kaupassa ja onko kaapit tyhjänä. Mä pärjäisin vallan hyvin vaikka kaks viikkoa jos kortit lakkaa toimimasta. Ja jos kaupassa käydessä yleensä sulla menee kortilla vaikka 20 ei ostokset,nii tarviiko hätävaraa käteisenä 2000e vai viidenkympin paikkeilla?
Riippuu. Joku voisi sanoa 70 euroa ja joku vaikka miten paljon. Kaikilla ei ole sitä, jos leikattu rahat pois. Mutta pankkien pitäisi ja kuntien varautua kummallisiin katkoksiin. Ja outoihin ongelmiin. Vaikkei niitä tulisi. Myös viljelijöiden ja tilallisten.
Riippuu varmaan maksukorttikatkon pituudesta. Usein ne katkot ovat päivän tai pari. Minulla sen verran käteistä että selviän viikon ilman maksukorttia. Kerran piti ostaa kuukausikortti bussiin ja just silloin lakkasi kortti toimimasta, onneksi oli käteistä mukana, muuten olisin jäänyt töistä pois.