Mieliruokanne, ellei oteta huomioon jotain tacolättyjä tai pitsoja - ihan tavallista ruokaa vaan?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa laittaa ruokaa? Vääntää tuhannen vaihetta pari tuntia vain siksi, että hotkaisee sen minuutissa alas?
Kuka hotkii ruokansa minuutissa? Itse ainakin syön rauhassa, pureskelen huolella ja pidän taukoja suupalojen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa mammojen typeryys. Pizza ei ole oikeaa ruokaa, koska sen teko on niin helvetin helppoa. Sitten kuitenkin makaroonilaatikko on jotain suurta ja mahtavaa, vaikka sen tekeminen ei vaadi kuin ainesten kaatamisen vuokaan :D
Makaroniloota on suomalainen ruoka. Pitsa ei. Pitsa tuli joskus 60-luvulla.
Mitä väliä sillä on, minkä maalainen ruoka on? Ap kysyi TAVALLISTA ruokaa. Pitsa on ollut tavallinen ruoka Suomessa jo ainakin 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa mammojen typeryys. Pizza ei ole oikeaa ruokaa, koska sen teko on niin helvetin helppoa. Sitten kuitenkin makaroonilaatikko on jotain suurta ja mahtavaa, vaikka sen tekeminen ei vaadi kuin ainesten kaatamisen vuokaan :D
So?
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itsekään pitsaa oikein ruoaksi miellä, vaan herkuksi enemmänkin kotona kun syön pitsaa, niin syön aina lautasella puolet pitsaa ja salaattia. Pelkän pitsan syömisestä tulee aina ällö olo ja ihan siinä käytännössä syö kuin vaaleita jauhoja ja rasvaa
Naudan lehtipihvi ja röstiperunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pasta bolognese eli pastaa jauheliha - tomaatti kastikkeessa. Itse tehtynä. Einekset maistuvat pahalta.
Bolognese on ihan muuta kuin suomalaisten tomaattimurska-jauhelihakastike. Bolognesen tekoon menee tunteja ja siihen tulee esim. varsiselleriä.
Katsos kun teen itselleni ja perheelleni kotona arkiruokaa, niin sillä ei ole merkitystä että tehdäänkö se juuri niin kuin keitto kirjassa sanotaan. Mieluiten laitan ruokaa oman maun mukaan.
Ja mistä sinä tiedät kauanko minä annan kastikkeideni hautua ja että teenkö bolognese kastikkeet edes tomaatti murskasta tai käytänkö selleriä? Et ole mikään selvännäkijä.
Saat toki tehdä mitä haluat. Ei kukaan ole sitä kieltänyt. Mutta onhan se pöljää kutsua bologneseksi ruokaa,
Mistä sinä tiedät, että mistä minä ylipäätään teen bologneseni?
Ja vaikka en tekisi niin kuin reseptissä juuri sanotaan ja kutsuisin sitä miksi kutsuisinkaan, niin sinun pikkusielieluinen nillitys on silti pöljempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä itsekään pitsaa oikein ruoaksi miellä, vaan herkuksi enemmänkin kotona kun syön pitsaa, niin syön aina lautasella puolet pitsaa ja salaattia. Pelkän pitsan syömisestä tulee aina ällö olo ja ihan siinä käytännössä syö kuin vaaleita jauhoja ja rasvaa
Sulla on outo pizzaresepti, kun siihen ei tule lainkaan täytteitä. Mitä muuten kuvittelet makaroonien olevan, jos ei vaaleita jauhoja? :D
Ostoruuista Saarioisten perinteinen maksalaatikko pannussa voissa paistettuna niin, että tulee vähän rapeutta. Itse teen mielelläni pyttipannuja erilaisin variaatioin.
Vähän OT, mutta ollapa Suomessa vielä ihan perus nakkikioskeja. Lihapiirakka ja kaksi nakkia on vain haave 😋.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pasta bolognese eli pastaa jauheliha - tomaatti kastikkeessa. Itse tehtynä. Einekset maistuvat pahalta.
Bolognese on ihan muuta kuin suomalaisten tomaattimurska-jauhelihakastike. Bolognesen tekoon menee tunteja ja siihen tulee esim. varsiselleriä.
Katsos kun teen itselleni ja perheelleni kotona arkiruokaa, niin sillä ei ole merkitystä että tehdäänkö se juuri niin kuin keitto kirjassa sanotaan. Mieluiten laitan ruokaa oman maun mukaan.
Ja mistä sinä tiedät kauanko minä annan kastikkeideni hautua ja että teenkö bolognese kastikkeet edes tomaatti murskasta tai käytänkö selleriä? Et ole mikään selvännäkijä.
Saat toki tehdä mitä haluat. Ei kukaan ole sitä kieltänyt. M
Helppo tietää, kun vedit herneen noin syvälle nenään siitä, että sinulle kerrottiin, mitä bolognese oikeasti on.
Täytetty limpukka.Pöytään limppu ja mielikuvittelen täytteet siihen..kiitos hallitus jotka veivät voin ja särpimet..N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Niin? Olisi suomalainen sana.
**
Sä et vaan osaa. Pizzaan voi laittaa täytteeksi ihan mitä haluaa. Ei ole pakko syödä pelkkää pohjaa rasvalla päällystettynä. Voi laittaa päälle vaikka salaattiakin. Eikö ole jännittävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizza on tavallista ruokaa.
Kai se on, jos ei itse osaa muutakaan tehdä tai Wolttaa.
Surullista ettet osaa muuta kokata. Omalla kohdallani pizzan syöminen ei ole poistanut muiden ruokien valmistamiseen tarvittavia taitoja.
Joku ei taas ymmärrä. Kyllähän vaikka kaalikääryleet pitää osata tehdä. Pitsa on helppoa, kun mättää vaan mieleisiään juttuja vehnäletun päälle.
Minä teen itse pizzataikinan. Se onkin tarkkaa puuhaa kun taikina tulee tehdä vähintään 24 tuntia aikaisemmin tekeytymään kylmään. Haluan taikinaan tietyn tunnun, että siitä tulee leivottaessa ilmava mutta rapsakka. Tomaattikastikkeen keittelen kasaan myös itse. Sitten vaan mozzarellaa ja basilicaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Niin? Olisi suomalainen sana.
So? Aiheena on tavallisuus, ei suomalaisuus.
Karjalanpaistia syötiin usein häissä ja se oli hyvää. Sahtia juotiin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat toki te
Helppo tietää, kun vedit herneen noin syvälle nenään siitä, että sinulle kerrottiin, mitä bolognese oikeasti on.
Ja mistä päättelit että vedin herneen nenään? Ehkä ajattelin vain ruokkia trollia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on outo pizzaresepti, kun siihen ei tule lainkaan täytteitä. Mitä muuten kuvittelet makaroonien olevan, jos ei vaaleita jauhoja? :D
Puhutko sä siis pitsasta vai piirakasta? Se muuta roiske kastiketta siinä pitsan päällä ei tee siitä pitsasta kyllä ravintoarvoiltaan yhtään.
on täysin eri asia syödä vaikka mainitsemiasi makaroneja ja esim. papu-liha-kasviskastike kukkorallisen mararonia kanssa kuin mättää ison laitasen kokoinen jauholätty suuhun hassuilla roiskeilla pinnalla.
Ja mistä päättelit että vedin herneen nenään? Ehkä ajattelin vain ruokkia trollia?
Jankuti jankuti jankuti. Koeta nyt vain päästä yli siitä, ettet tiennyt, mitä bolognese on. Ei se ole noin vakavaa :D