Mikä tekee sen että mies oikeuttaa riidassa kiroilun ja huutamisen naiselle?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen sietää, niin homma jatkuu. Pois lähtemällä loppuu.
Mutta miksi tekee niin? Kyseessä mun mies
Ap
Huono itsetunto, epävarmuus, sekopäisyys.
Mä en pääse niissä tilanteissa mihinkään pois. Yöllä oli kuuma ja halusin ikkunan auki, meillä metallinen suojaverkko niissä. Mies suuttui kun meillä kissa ja väitti että karkaa ikkunasta. Tuli riitaa ja mies vei kostoksi kissan lukkojen taakse vessaan kun ikkuna oli auki. Mä jouduin sitten sulkemaan ikkunan ettei kissa joudu yötä olee vessassa. Mutta kiroili niin että kuulen sen. Tietää etten tykkää kiroilusta. Näitä esimerkkejä on paljon. En må pääse niissä tilanteissa ppis.
Ap
Jos on saanut sellaisen mallin ihmissuhteen hoitamisesta eikä halua kehittää vuorovaikutus- ja tunnesäätelytaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pääse niissä tilanteissa mihinkään pois. Yöllä oli kuuma ja halusin ikkunan auki, meillä metallinen suojaverkko niissä. Mies suuttui kun meillä kissa ja väitti että karkaa ikkunasta. Tuli riitaa ja mies vei kostoksi kissan lukkojen taakse vessaan kun ikkuna oli auki. Mä jouduin sitten sulkemaan ikkunan ettei kissa joudu yötä olee vessassa. Mutta kiroili niin että kuulen sen. Tietää etten tykkää kiroilusta. Näitä esimerkkejä on paljon. En må pääse niissä tilanteissa ppis.
Ap
En lopettaisi kiroilua kenenkään vuoksi.
N61
Tietää ettet tee mitään, alistaa tottelemaan.
Sinä itse, koska siedät ja kelpuutat sellaisen miehen. Typerä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis tosissasi väität, että et tuossa tilanteessa pääse mihinkään pois? Teillä on vain yksi huone?
Minusta ikkunan voi jättää auki ja verkon poistaa, kissalle kuuluu oikeus lähteä koska haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten ajauduitte riitaan? Vai onko, että sun mielestä vain sä voit raivota ja sun miehen pitää vain hiljaa kuunnella. Kuunteletko sä ollenkaan, mitä sun mies sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka tässä tekee väärin?
Ap
Molemmat, tee oma ratkaisusi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taisit ihan huomaamattasi kysyä juuri oikean kysymyksen: miksi nainen sietää.
Mies käyttäyyy huonosti, koska on oppinut sellaisen tavan, on nähnyt vastaavia malleja kasvuiässään, on ylimielinen m*lkku, ei osaa säädellä tunteitaan tms. Miehen ei tarvitse muuttua.
Nainen ei osaa tai halua asettaa rajoja. Nainen ei ehkä halua jäädä yksin, niin tyytyy tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten ajauduitte riitaan? Vai onko, että sun mielestä vain sä voit raivota ja sun miehen pitää vain hiljaa kuunnella. Kuunteletko sä ollenkaan, mitä sun mies sanoo?
Tuskin sä oot aina oikeassa ja sun mies väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyseessä aina tilanne että teen jotain väärin miehen mielestä. Kun pyydän ettei huuda tai korota ääntä mulle niin kääntää sen niin ettei tekisi niin mutta mä ekana huudan.
Ap
Kysy rauhallisessa tilanteessa miksi kiroilee.
Itse en siedä tuollaista seuraa ollenkaan. En ystävinäkään jos jokainen pienikin hermostuminen johtaa kiroiluun.
Ja kyllä mä tiedän että pitäisi lähteä eikä katsoa taakse. Tää käytös lähtee hänesltä kotoa, vanhemmat eronneet. Äitinsä oikea matami. Opettanut poikansa ettei saa alistua naiselle. Olla tossukka. Mulla vaan ei ole voimia lähteä tästä ja ehkä mä pelkään yksinäisyyttä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pariterapiaan?
Ollaan aiemmin käyty. En osannut nostaa siellä asioita esiin. Ja mies syyllisti mua ja suuttui joka krt ennen käyntiä. Että mun takia joutuu käymään siellä ja puhumaan tuntemattomalle. Mies sulkeutunut, purkaa stressin toisiin. Ei ymmärtä käytöksessään mitään vikaa.
Ap