Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rutikuivat hiukset, ostin kosteuttavan shampoon ja hoitoaineen mutta ne tekevät hiuksista velton. Muotoilutuotteille olen allerginen.

Vierailija
06.07.2025 |

Mun tukka on kuin kuivaa heinää, tosi kuiva ja kiilloton. Varmaan päänahkakin kärsii kuivuudesta. Ostin siis kosteuttavan shampoon ja hoitoaineen, niitä käytellyt nyt pari viikkoa tuntuvat vähän auttavan mutta ne tekevät hiuksista tosi veltot. Kuivaan hiukset pesun jälkeen föönillä ja taivuttelen tyvestä asti ilmakihartimella, molemmat nykyään kylmällä/haalealla asetuksella, että saan vähän nostetta tukkaan mutta tämä ei kauaa auta. En voi käyttää mitään kuivashampoita, tuuheuttavia rakennesuihkeita, hiuspuutereita tms koska ne aiheuttavat hirvittävän kutinan päänahassa. Muotovaahtoa siedän jos en käytä joka päivä enkä laita ihan päänahkaan asti, vain pituuksiin. Hiuslakka on ok.

Entinen kuiva ja karkea hius pysyi muutamalla suihkauksella lakkaa kuisissaan ja kuohkeana iltaan asti, nykyään hius on painavampi ja liukkaampi kai kun on kosteutetumpi niin se lässähtää parissa tunnissa sellaiseksi vasikannuolemaksi liruksi, vielä kun on oikein ohut/harva tukka niin näky ei imartele :( 

Vinkkejä? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutina ja hilseily voi johtua joko kuivuudesta, mutta myös päänahan likaisuudesta, rasvaisuudesta ja tuotejäämistä. Jos kosteuttava shampoo ei ole auttanut, kokeilisin kunnollista syväpuhdistavaa shampoota.

Vierailija
22/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan  vaan Aussi merkkiä normaalista .Ei sisällä lanoliinia joten kiltti hiuksille.Itsellä hiukset joita jokainen ihailee.Ikä yli 70 v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

System 4 Special shampoo 1 on hyvä. Käytän jokatoisella pesukerralla saman sarjan hoitoainetta.

Tulin juuri suosittelemaan tuota samaa shampoota!

Itse en käytä hoitoainetta ollenkaan enää, vaan vaihdoin sen Maria Nilan True Soft Argan Oil -öljyyn. Tosi vähän menee tuota kerralla, ja se ei ole hiuksissa ollenkaan öljymäistä eikä rasvoita.

Vierailija
24/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpömuotoilu kuivattaa hiusta. Yritä luopua tai vähentää. Ja käytä ainakin lämpösuojaa.

Vierailija
25/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulfaatiton sampoo 

Vierailija
26/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajan simppeli kotivinkki:

Osta hiuksiin jätettävää hoitoainetta, suihke toimii hyvin. Mielellään joku kampaamotuote, jos budjetti sallii sen, vaikka Sokokselta. Paras on keratiinia sisältävä. Osta myös hiusöljy. 

Hiusten pesun jälkeen, kun hiukset ovat vielä kosteat, levitä/suihkuta hiuksiin jätettävä hoitoaine. Laita hiusten latvoihin vähän hiusöljyä. Hoitoaine sitoo kosteuden allensa ja hiusöljy sulkee hiusten latvat. Näin kosteudella ei ole muuta mahdollisuutta kuin imeytyä hiuksiin. Anna hiusten kuivua itsekseen.

Hoitoaine kannattaa vaihtaa hiusnaamioon ja käyttää sitä säännöllisesti tässä tapauksessa. Ihan markettituote riittää tässä tapauksessa, vaikka Garnierin purkki.

Vierailija
27/27 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päänahkaasi tulee helposti näppylöitä, sinulla saattaa olla seborrooinen ekseema eli tali-ihottuma.

Siihen auttaa Ducray Kelual DS Shampoo. Apteekista saa.

Minulla loppui kuivan päänahan rasvoittuminen ja kaikki kutina siihen, kun alkoi tuota käyttää. Nyt pärjään normaalilla shampoolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä