tyttö 6kk, reijät korviin Tampereella, kuka laittaa?
Tietääkö kukaan kosmetologia Tampereelta joka laittaa reikiä korviin?
Haluaisin laitattaa ne kosmetologilla, esim. puuduttavan rasvan kanssa ja olisi hygienisempää kuin koruliikkeessa. Tyttö 6kk.
Kommentit (38)
Kukaan itseänsä kunnioittava nainen koske nahkamunaan. :D
Kerro lisää etnisestä taustastasi
Erittäin tasapainoisia ja suloisia lapsia meillä silti on, eikä perhe-elämässäkään valittamista.
Mieheni on Turkista kotoisin.
niin olen jo päättänyt reijittää tämän korvat vauvana Espanjassa. Suomessa en sitä lähde tekemään, sillä täällä voin kuvitella kuinka noloa sitä olisi edes lähteä kyselemään :) mutta Espanjassa (missä oma perheeni asuu) on tavallista, että tyttövauvat saa korvikset jo synnytys sairaalassa. Eli sitten kun mahdollisen tytön synnytän, niin lähdemme kylään mummolle ja laitamme korvikset. Niissä ei ole mitään riskejä ja niiden laittaminen ei satu vauvaa (ne puudutetaan).
Mutta ymmärrän kyllä, että Suomalaisia tuo korvien reijitys kauhistuttaa. Varmasti myös Espanjalaisia kauhistuttaa avantouinti tai se ,että pieniä vauvoja viedään kuumaan saunaan. Kun kyseessä ei kuitenkaan ole toisen satuttaminen tai muutenkaan vaarantaminen, niin kyse on vain kulttuuri eroista.
sinä teet väkisin reiät korviin, jotka eivät ole sinun!
korvakorut ilahduttavat sinua, ei vauvaa.
tuollaiset äidit juuri kasvattavat ja tekevät lapsistaan pedofiilien unelmia.
ensin korvakorut, hienostellaan vaatteilla, sitten keikistellään liian paljastavissa vaatteissa, ja sitten ulvotaan kun lapsi raiskataan.
antakaa lasten olla lapsia!
saanko tulla ampumaan sinun nenääsi reiän, se ilahduttaisi minua, ja olisi mielestäni kauniin näköistä?
sinulta pitäisi ampua pää.
kyllä sitä on tässä maailmassa monta muutakin asiaa jolla äidit ilahduttavat vain itseään.
Kuuleppa, ne pedofiilit kuule vainoo niitä lapsen näköisiä lapsia...ei niitä kiinnosta aikuisiksi puetut lapset. Kun ne on sairaita ja ne kiihottuu lapsista. Jos ne kiihottuis korvakoruista, niin niille riittäs varmasti ihan aikuisetkin!
tuollaiset äidit juuri kasvattavat ja tekevät lapsistaan pedofiilien unelmia.
ensin korvakorut, hienostellaan vaatteilla, sitten keikistellään liian paljastavissa vaatteissa, ja sitten ulvotaan kun lapsi raiskataan.
Vierailija:
saanko tulla ampumaan sinun nenääsi reiän, se ilahduttaisi minua, ja olisi mielestäni kauniin näköistä?
.
ja varsinkin tällä pastalla tuntuu että tyhmyys tiivistyy :) hah
olkaa te ihan rauhassa reijittämättä lastenne korvia, mutta mitäs siitä vaahtootte mitä muut tekee? En minäkään tule arvostelemaan teitä kadulla siitä, että miten te lapsenne puette tai pukematta jätätte. Vauva ei ehkä itse pyydä korviksia mutta ei vauva pyydä itse mitään muutakaan.
mutta en ymmärrä mitä tekemistä sillä on tämän keskustelun kanssa. Kyllä monia kauhistuttaa useakin juttu, mutta voidaanko pysyä asiassa...
Espanjassa rei' itetään siis korvat, jotta pojat ja tytöt erotetaan vauvasta asti toisistaan? Mitä ihmeen väliä sillä on, jos pieni lapsi ei näytä selkeästi tytöltä (tai pojalta)? Eikö tämä edistäisi tasa-arvoa?
Mun mielestä tyttöjen korvakorut (taas kärsitään kauneuden puolesta) on vaan yksi juttu, joka vetää meitä takaisin keskiajalle. Ja ehdottomasti yksi niistä asioista, joita ei pitäisi tuputtaa ennen kuin lapsi itse keksii pyytää sellaisen. Mun mielestä korvikset alle alle kouluikäisellä on irvokkaat. Barbileikkejä varten on olemassa niitä nipsuja.
Naurettavaa rinnastaa reijittäminen vaatteisiin. Pukeutuminen on sääoloissamme välttämätöntä, korvikset ei.
Niin, itse sain reijät korviini vasta 12-vuotiaana parin vuoden ruinaamisen jälkeen. Ei se muuten mikään kivuton operaatio ollut, enkä tajua miten joku haluaa vauvan kokea sellaista. Huh, mitä seuraavaksi? Kysytäänkö tatuointiliikkeitä suostuvatko laittamaan vauvalle mageen tatskan?
Vaatteita vaihtamalla ei aiheuteta lapselle pysyviä lävistyksiä. Todella naivia verrata korviksia pukeutumiseen.. ellei veraa sitä vauvan / lapsen liian vähäiseen pukemiseen, jota sitäkin nykyään näkyy. Nilkat ja selkämys paljaana riepotetaan pari kuisia vauvoja pikin parkkipaikooja kun rarkut ja takki varatsyntyneellä on niin " söpöt " Vierailija:
ja varsinkin tällä pastalla tuntuu että tyhmyys tiivistyy :) hah
olkaa te ihan rauhassa reijittämättä lastenne korvia, mutta mitäs siitä vaahtootte mitä muut tekee? En minäkään tule arvostelemaan teitä kadulla siitä, että miten te lapsenne puette tai pukematta jätätte. Vauva ei ehkä itse pyydä korviksia mutta ei vauva pyydä itse mitään muutakaan.
mutta näitä rei' ittäjä-äitejäkin todella on, ja kyllä joka iikalla heistä on arvojärjestys pielessä. Itse olen työssäni nähnyt aika monta revennyttä pikkulapsen korvalehteä, valitettavasti.
joka kertoi kuinka hänen lapsuudessaan laitettiin reiät niin, että pistettiin peruna toiselle puolelle korvaa ja sitten tökättiin desinfioidulla neulalla...mutta kyllä piti olla ikää ainakin 15 vuotta + oma halu saada korvikset ennenkuin tökättiin.
Kummasti mammat puoltavat oman kehon dramaattista(ja joskus suht pysyvääkin) muuttamista silloin, kun on herkimmillään impulsseille.
AP! Harmi, ettet saanut vastausta kysymykseesi. Meillä tyttö sai korvakorut 3-v lahjaksi, kun oli niitä määrätietoisesti (ei kiukuten) halunnut 8 kk. Tyttö oli 2 v 4kk, kun ensimmäisen kerran otti äidin korvasta kiinni ja sanoi " minä haluan tällaiset" . Itsellä ja miehellä oli aatoksissa korvakorut tyttölapselle vasta n. 10 ikävuoden tienoilla, " sillä eihän sitä pienempi osaa moisia haluta" ja pidin itsekin korvakoruja pienellä lapsella turhana; pelkäsin noita allergia-asioita sekä tarttumista johonkin.
puolisen vuotta tyttö jatkoi määrätietoisesti palaamista aiheeseen> " tarvitsen/ haluan korvakorut" . Ja kaikista maalailemistamme kauhuskenaarioista " laittaminen sattuu" " lentää verta ja suolenpätkiä" ym. huolimatta hän määrätietoisesti palasi aiheeseen jämäkästi ilman kiukkua yhä uudelleen ja uudelleen.
Minä sitten tuskastuin eräämä päivänä ja lausahdin tytölle, että " Jos koko kesän pidät tukkasi letillä niin saat korvakorut syksyllä synttärien aikaan" . lapsi, jonka liehuletti oli siihen saakka useiden letitysyritysten jälkeen aina valtoimenaan liehunut, piti tämän lupaukseni jälkeen tukkansa kiinni ja se pysyi, kuin täi tervassa. Uskomaton tahdonvoima...
Niin siinä sitten kävi, että sanani oli pidettävä ja tyttö sai korvakorut. Hauska kuriositeetti on, että lettinauhat lensivät korvakorujen saamisen jälkeen nurkaan, sillä tavoitehan oli saavutettu. Korvien rei' ittämisen jälkeen tyttö on kyllä paremmin pitänyt tukkansa kiinni. Korviksiaan hän esittelee aina välillä ylpeänä ihmisille ja äiti suomalaisen mentaliteetin omaavana, kertoo tätä tarinaa ihmisille puolustuksenaan, kun huomaa oudot katseet kanssaäitien taholta. Tytär on nyt nelivuotias ja osoittanut kyllä voimakkaan luonteensa sekä sen, ettei ole massan mukana kulkija.
Itse ajattelin korvakoruasian niiden laiton yhteydessä niin, että tuo rei' itys nyt ei kuitenkaan ole kasvatuksellisesti minulle mikään kynnysasia, vaikka lupaus korvakoruihin syntyi puolivahingossa lipsahduksena. Maailmassa on isompia asioita, joista vanhemmt ehdottomasti päättävät yli lapsen, näitä ovat lapsen turvallisuuteen ja toisten ihmisten turvallisuuteen sekä koskemattomuuteen kuuluvat asiat. Loppuviimein korvakoruasian olen itselleni suhteuttanut valintana lähelle kategoriaa " laitetaanko punaiset, vihreät vai siniset villasukat" .
Toivottavasti löydätte rei' ityspaikan, tyttäremme korvakorut laitettiin Keski-Suomessa, joten valitettavasti minustakaan ei ole tässä apua. hyvää kevättä kaikille!
Ei auttanut vaalenpunainen, ei mekot. Sujuvasti pojaksi kutsuivat, koska hänellä ei olllut korvakoruja niin kuin tytöllä kuuluisi olla ;)
Ei kai se niin kamalaa nyt ole, jos joku haluaa laittaa vauvallensa korvikset? Vähän suvaitsevuutta tässäkin asiassa. Päättäkäämme jokainen omien lastemme asioisat.
Ap:lle: vaikka Tampereella asunkin, en osaa vastata kysymykseesi. Kyselemällä eri putiikeista asia varmaan selviää.
T: Äiti, joka itse otti korvikset ollessaan 25v. Tyttäret tulee saamaa korvakorut aikaisintaan kouluiässä. Mutta ei mua silti ahdista äidit, jotka toimivat tyttäriensä kanssa toisin kuin minä toimin.
ps. ja onhan se toisaalta söpön näköistä ;)