Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ootteko huomannu et esim kreetalla alkaa paikallisilla kusi nousta paahan ja ystavallisyys laskea kun rahaa tulee turismin mukana!

Vierailija
28.03.2007 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän miten itse kohtelet paikallisia.

Vierailija
2/6 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän ne eläisivät jos niinkin iso elinkeino kuin turismi lähtisi yht' äkkiä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turistit tulevat dokaamaan ja sotkemaan paikkoja. Tosi sikamaista käytöstä näkee verrattuna takavuosiin. Siksi en itse harrasta enää turistikohteita.

Vierailija
4/6 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein myös itse töitä turismin parissa, ja suoraan sanottuna, inhosin ainakin 50% asiakkaistamme. Moni käyttäytyi kuin Euroopan omistaja, kuin siirtomaaherra ja me olimme alempaa kastia.

Inhosin (kuten paikalliset) myös sitä, millaiseksi turistit kauniin kotikaupunkimme tekivät. Toisaalta oli pakko sietää sitä, sillä turismista saatiin elanto.

Turisteille silti toki hymyiltiin, mutta mitä enemmän rahaa ja kokemusta tuli, sitä vähemmän olimme riippuvaisia tipeistä ja sitä vähemmän suostuimme ottamaan kaikenlaista paskaa vastaan hymyillen. Kun joku valitti, että kotona Bulgariassa kahvikupillinen on paljon halvempaa, ja toisti samaa virttä päivästä toiseen, niin lopulta tuli tiuskaistua että " pysy jatkossa sitten siellä Bulgariassa juomassa kahviasi" .

Sanoisin, että ei sellaista turistikohdetta olekaan, missä turisteista ihan aidosti tykättäisiin. Talvella meillä oli paljon hauskempaa, kun ei ollut turisteja. Rahasta me hymyilimme, palvelimme, olimme ystävällisiä. Ja kun bussi kaartoi pois hotellilta, vilkutimme hymyillen, ja mutisimme hiljaa että " onneksi lähtivät" .

Oli joukossa toki oikeasti ihaniakin ihmisiä, ja sellaisia lomalaisia joita vuosienkin jälkeen kaipaa, ja joihin pitää yhteyttä. Työ ja elämä turistirysässä on vaan henkisesti ja fyysisesti niin kuluttavaa, että kun ei ole enää pakko pokkuroida tippien toivossa, ei sitä todellakaan tee.

Vierailija
5/6 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkönkulutus on niin runsasta, että paikallisille ei riitä sähköä, koska turistit ei halua hikoilla hotellissaan ja käyttävät ilmastointia. Vesi on vähissä, turistithan tarvitsevat suihkua ja uima-allasta. Luonto kärsii, melu on kamala, joka paikkaan rakennetaan aina vaan lisää ja lisää hotelleja yms.

Massaturismia ja sen mukaanaan tuomia vaikutuksia vastaan siis Mallorcallakin osoitettiin mieltä. Johonkin se raja on vedettävä, miten paljon matkailijamääriä voi vuosi vuodelta lisätä.

Vierailija:

Millähän ne eläisivät jos niinkin iso elinkeino kuin turismi lähtisi yht' äkkiä pois.

Vierailija
6/6 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin, niin ymmärrän miksi asiasta sanotaan... Jos kengänpohjissa, niin en ymmärrä.

Tyhjistä pulloista roskissa, en tajua miksi niistä valitetaan.

Ei päin naamaa saisi vittuilla, mutta kieltämättä joskus lipsahti kun kuunteli samaa virttä kahden viikon ajan. Itse muistan vittuilleeni 2 kertaa asiakkaalle niiden 6 vuoden aikana kun turistikohteessa asuin, ja ihan syystä. Emme me mitä tahansa tee. Esimerkiksi kerran turisti valitti, ettei huone ole siisti. Se oli siivottu, ja kävin tarkistamassa, puhdasta oli. Siivooja kävi asiakkaan mieliksi kuitenkin siivoamassa toistamiseen. Senkään jälkeen huone ei kuulemma ollut puhdas. Pomomme kävi tarkistamassa, puhdasta oli. Asiakas vaan valitti, ettei voi asua niin likaisessa huoneessa (joka siis oli putipuhdas ja siisti). Sanoin, että se on siivottu kaksi kertaa, tarkistettu kahdesti ja todettu puhtaaksi, ja siivooja lähti jo kotiin (oli ilta). Asiakas pyysi minua siivoamaan, sanoin että en sitä tee, mutta tässä moppi, siivoa itse.....