Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ksylitolipastilleja antaa 2-vuotiaalle?

Vierailija
28.03.2007 |

Pohdin vaan, pitäisikö noita lapsen hampaita huoltaa muutenkin kuin harjaamalla. Purkat vaan nielee, joten mietin noita pastilleja. Mitä suosittelette?

Ja toinenkin kysymys tuli mieleen... Lapsi ei osaa sylkäistä hampaita pestessä vaahtoa pois (enkä ole nyt jaksanut asiaa enää opettaakaan). Voiko siitä olla haittaa? Tai nykyäänhän kai purskuttelua ei enää suositellakaan, mutta kai ne isoimmat vaahdot ois hyvä jättää nielasematta...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahna on hyvä sylkäistä pois ja kerran purskauttaa tilkalla vettä, mutta osa tahnasta saa jäädä suuhun suojaa antamaan.

Vierailija
2/8 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1,5v lapsi, eikä mulla ole käynyt vielä mielessäkään antaa minkäänlaisia pastilleja.

Siis kaupasta ihan mitä tahansa xylitol-pastillia (karkin tapaisia), vai niitä mitä esim ala-asteilla on jaettu oppilaille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vettä antaa, juo vain. Ja laiskuuttani tietty lopetin sen opettamisen joa ajat sitten. Joskus oon yrittäny näyttää mallia, kuinka syjetään, mutta neiti vaan nauraa räkäsesti....

ap

Vierailija
4/8 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa vaan jotain muita merkkejä.

Vierailija
5/8 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä 1,5v lapsi, eikä mulla ole käynyt vielä mielessäkään antaa minkäänlaisia pastilleja.

Siis kaupasta ihan mitä tahansa xylitol-pastillia (karkin tapaisia), vai niitä mitä esim ala-asteilla on jaettu oppilaille?

Vierailija
6/8 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ks Fennobon

Vierailija
7/8 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat aika miedon makuisia. Punainen rasia, samalla merkillä myös sinisessä rasiassa väkevämmän makuisia piparminttu(?)pastilleja ja jossain olen nähnyt myös keltaisessa rasiassa sitruunapastilleja.

Vierailija:

Kertokaa vaan jotain muita merkkejä.

Vierailija
8/8 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on 1-vuotiaasta asti jokaisen ruuan jälkeen saanut täysxylitolipastillin. 1 v 10 kk:n ikäisenä oppi puremaan purkkaa, tietysti muutaman aluksi nielaisi, mutta aika nopeasti hoksasi miten homma toimii. Hammastahnaa ei saisi niellä vaikka onkin lasten tahnaa, sanoi meille hammashoitaja. En kyllä ole onnistunut vielä opettamaan sylkemistä. Poika nyt tasan 2 v.