Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen/mies. Seurustelukumppaninne käyttää liiaksi alkoholia. Onko se mielestänne este avioliittoon menollenne.

Vierailija
05.07.2025 |

Opiskeluaikanani tunsin erään miehen. Rakastin häntä, mutta jätin hänet, kun hän käytti liiaksi alkoholia. Nyt kaduttaa,

Nainen/mies. Seurustelukumppaninne käyttää liiaksi alkoholia.Onko se mielestänne este avioliittoon menollenne.

Vaihtoehdot

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole este, jos rakastaa miestä syvästi.

Vierailija
2/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ryyppykin on liikaa ja täysi este. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin jo opiskeliaikana liikaa alkoholia ja nyt olen suoraan sanottuna alkoholisti. harvemmin se käyttö menee positiiviseen suuntaan

Vierailija
4/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi este jo seurustelullekin. Olen alkoholistiperheessä kasvanut enkä ole aikuisena halunnut juoppojen kanssa seurustella missään yhteydessä.

Vierailija
5/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on suvussa tullut viinanjuontia seurattua, että kotona sitä ei pitkään jaksaisi katsella. Enkä nyt sano tätä miltään jalustalta käsin, vaan sanon suoraan että teekkariaikoina sitä tuli itsekin törpöteltyä sen verran, että tietää edes vähän toiseltakin puolelta, että mitä se homma on. Onneksi lakkasi maistumasta niin että nykyään ei saunakaljaakaan edes joka kuussa mene. Ja onneksi myös löytyi puoliso, jolle viina ei ole koskaan maistunut, mutta seksi maistuu sitäkin paremmin. Hyvä näin.

Vierailija
6/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Este ihan itselleni + jos haluaa saada lapsia, on ajateltava lasten etua.

Vierailija
7/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naimisissa 20 vuotta miehen kanssa, joka käytti liikaa alkoholia. Jäin leskeksi 38 vuotiaana, kun mieheni kuoli. Hänen maksansa petti.

Vierailija
8/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleeko ap kenties, että olisi pystynyt rakkautensa voimalla "parantamaan" miehen? Äärettömän vaarallinen ajatus.

Vierailija
9/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisoitunut nainen on vastenmielisintä mitä tiedän.

Vierailija
10/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison liiallinen alkoholinkäyttö pilaa avioliiton.

Vierailija
11/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sukupuolijaottelija-kyselijä on palannut lomilta.

Vierailija
12/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä alkoholin käyttö lisääntyy ajan kuluessa.  

Vierailija
13/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen alkoholin käyttö pilaa myös muun perheen elämän. Ei mitään järkeä. Ja avioliiton kautta alkoholin käyttö todennäköisesti vain lisääntyy.

Vierailija
14/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hoitaa työnsä, mutta viikonloppuisin hän on humalassa. Hän ei onneksi räyhää eikä ole väkivaltainen. Siksi olen sietänyt häntä.

Vierailija
15/22 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiaksi alkoholia käyttävät parit saavat helposti sairaita lapsia

Vierailija
16/22 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä alkoholin käyttö lisääntyy ajan kuluessa.  

Varmaan näin. Mutta itse olen jotenkin outo alkoholisti. Itsellä alkoholin käyttö on vähentynyt vuosien kuluessa. Reilu 10 vuotta sitten aloin juoda päivittäin. Joka päivän lopussa olin selkeästi kännissä. Tätä kesti muutaman vuoden, ja sitten alkoi määrät vähentyä. Joukkoon tuli raittiita jaksoja, ja kun välillä join/juon päivittäin, niin se on muutama olut. Kai tässä jossain vaiheessa loppuu kokonaan. Kun tarpeeksi ryyppää, ei siitä enää saa samanlaisia hyviä tuntemuksia. Krapula ja saamattomuus alkaa ärsyttää. 

Vierailija
17/22 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kärsii, jos vanhempi/vanhemmat käyttää liikaa alkoholia.

Vierailija
18/22 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeimpia aikoja elämässä kun toinen vain joi ja joi.. Enää en koskaan lähde sellaiseen! Koko elämä pyöri vain sen ympärillä että koska saa juoda. Tissutteli aina, mutta odotti oikein viikonloppuja tms milloin pääsee vetämään kunnolla. Aamulla aina huono olla ja mieliala nousi alkoholi määrien myötä. Juttua ja vauhtia riitti nousuissa. Ja sitten taas oli mieli maassa laskuissa. Kaikki meni sen saman kaavan mukaan aina.

Ei mitään unirytmiä, ei rahaa, eikä pystynyt enää huolehtimaan velvollisuuksistaan. Koskaan ei voinut ajaa autolla mihinkään ja aina vähän ahdisti ihmisten ilmoilla, baareja lukuunottamatta. 

Ja nyt kun tällä palstalla ollaan, niin seksiä sain kyllä. Usein darrassa hikisenä ja haisevana hän halusi. Joskus ihan päissään ja sehän olikin sitten kunnon sähläystä ja sattui monesti minua. Ei koskaan tahalleen tehnyt pahaa muille, saati minulle, mutta semmoista se oli.

Ja häntä rakastin paljon! Voi kun olisin nähnyt sen alkoholismin ennen kuin suhteeseen lähdin. Hyvä, ihana ja herkkä ihminen. Mutta valitettavasti Herra alkoholi hänet vei meiltä.

Vierailija
19/22 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäänhän se on hallussa aina. Eivät näe todellisuutta, eivätkä ole valmiita raitistumaan. Usein vedotaan, että pystyy käymään töissä, ei lyö tai riehu kännissä, ei juo kirkkaita tms. eli ei voi olla ongelmaa. Mutta eihän se niin mene. Ongelma on jos sitä koko ajan haluaa. Sairaus, mistä ei pääse välttämättä yksin eroon. Kierre mikä pilaa mielenterveyden ja kaiken muun elämän. Ja todellakin se lisääntyy ajan myötä! 

Vierailija
20/22 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on palkka 8000 €/kk, mutta se menee kokonaan alkoholiin. Omapalkkanimenee perheen talouden pyörittämiseen. Joskus on tiukalla perheen talous.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi