Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä elokuva teki vwau-vaikutuksen

Vierailija
05.07.2025 |

Itselleni se oli Valerian and the City of a Thousand Planets !  Kunnon scifiä - tieteiskirjallisuutta.

Tarinassa on vaikuttava kohta, kun elokuva keskeytyy ja valkokankaalle ilmestyy teksti :

" 400 - vuotta myöhemmin " ( kävin siis katsomassa sen - lasit päässä : 3 Deenä ekakerran )

Ei juurikaan " vanhoja" näyttelijöitä. Hipit on kaljupäitä. Haluaisin käydä TORILLA.. Haluaisin sellaisen 

lemmikin ... Vaikuttava ihan kotiteatteristakin katsottuna, voittaa Tähtiensodan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen mohikaani.

Tulee tänään muuten telkusta.

Visuaalisesti pökerryttävien näkymien loihtiminen ei ole minulle kuitenkaan se tärkein juttu. Elokuvassa on minulle kyse tarinasta ja sen kerronnasta.

Pidän esinerkiksi Chaplinin pitkistä elokuvista ja Chaplin käytti hyvin yksinkertaista kuvaustekniikaa.

Vau- efektejä voivat tuottaa myös maisemakuvaukset ja kuvakulmat ilman mitään erikoisefektejä. Mm. Sergio Leonen Dollari-trilogia.

t: nimim. Assburger

Vierailija
2/9 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran kävellyt elokuvasta pois. Ja olen sentään katsonut elokuvateatterissa n 1000 elokuvaa. 

Se esitettiin Työväenopiston elokuvakerhossa 70-luvulla. Elokuvan nimi oli Karuselli. (Tsekkoslovakia) Ensimmäiset n 6 tai 12 minuuttia mustavalkofilmissä pyöri korkea keinukaruselli - se riitti, kävelin raikkaaseen ulkoilmaan vanhasta elokuvateatterista, jossa ulosmeno väylä oli keskellä istuinrivejä permannolla. 

Voin henkisesti ja fyysisesti pahoin. Siihen ei ole muutoin pystynyt kulttuuripuolella kuin M Jackson - se pikku pedofiili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joker

Vierailija
4/9 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avatar elokuvien tehosteet tekivät wau-vaikutuksen.

Vierailija
5/9 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chapen diktaattorin-valesellaisen- loppupuhe kaikessa korniudessaankin sisältää säväyttäviä elementtejä, jotka eivät vanhene.

Myös Eraserhead, enemmänkin surrealistinen taideteos kuin "vain" leffa.

Vierailija
6/9 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan rääpäleenä ollessa nämä räjäyttivät tajunnan, American Graffiti (1973) ja Alien (1979). 

T, mummo65v.

Vierailija
7/9 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan Matrix I.

Vierailija
8/9 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättiläinen, rupesin katsomaan ja yllätyin kuin hyvä elokuva on.

Vierailija
9/9 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Kubricin elokuvat

Avaruuseikkailu 2000.

Tohtori Outolempi

Hohto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä