Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veden tuhlausta

Vierailija
05.07.2025 |

Oletteko koskaan miettineet kuinka paljon kallisarvoista vettä valuu hukkaan, kun hanoista ei tule heti kylmää tai kuumaa vettä, ja sitä pitää juoksuttaa (joskus pitkäänkin)? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣🤣

Vierailija
2/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mitta en ole keksinyt mitään keinoa sen välttämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin kerran, miten paljon menee suihkussa ennen kuin saan lämmintä vettä. Kyllä siinä noin 20 litraa ehti kulumaan. Mittasin kastelukannuilla, kun ei ollut muuta, ja käytin veden puutarhassa. Se ei kuitenkaan saanut minua tekemään samaa uudelleen. Mutta hyödynnän tiskialtaassa sen niin, että kun pitää pestä jugurttipurkki kierrätykseen jätän sen odottamaan seuraavaa valuttamista. Siinä se samalla puhdistuu.Tai joskus ruokakattilat saavat odotella valuttamista. Voin huijata itseäni niin.

Vierailija
4/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa onkin pulaa vedestä

Vierailija
5/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhansien järvien maassa joku tuhlaa aikaansa miettimällä tämmöisiä?

Eihän se hukkaan valuva vesi mihinkään katoa. Se päätyy takaisin luonnon kiertokulkuun. Lopulta se on taas järvissi, joissa ja maaperässä.

Vierailija
6/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tietysti näkyy vesilaskussa.

Vierailija
7/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testasin kerran, miten paljon menee suihkussa ennen kuin saan lämmintä vettä. Kyllä siinä noin 20 litraa ehti kulumaan. Mittasin kastelukannuilla, kun ei ollut muuta, ja käytin veden puutarhassa. Se ei kuitenkaan saanut minua tekemään samaa uudelleen. Mutta hyödynnän tiskialtaassa sen niin, että kun pitää pestä jugurttipurkki kierrätykseen jätän sen odottamaan seuraavaa valuttamista. Siinä se samalla puhdistuu.Tai joskus ruokakattilat saavat odotella valuttamista. Voin huijata itseäni niin.

Miksi hukkaat tämän veden? Itse ainakin kastelen sillä epämääräisen lämpöisellä vedellä hiukseni.

Vierailija
8/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, mitta en ole keksinyt mitään keinoa sen välttämiseen.

Minulla on kannu tiskipöydällä johon otan ensin "väärän" veden pois sekoittajasta, tätä vettä käytän sitten huuteluun tai kasteluun. 

Vierailija
9/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit kokeilla paremman hanan vaihtamista. Meillä lasketaan suihkusta ämpäriin eläimille vettä. Vanhalla hanalla sai laskea niin paljon, että riitti hevoselle päiväksi, uudella löylyveden laskemisen jälkeen koiralle.

Kannattaa käyttää jotain astiaa, johon vettä valuttaa. Sen voi sitten käyttää johonkin muuhun, vaikka vessanpöntön huuhteluun.

Vierailija
10/22 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, meillä ei maksa vesi mitään.

Vierailija
11/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tuo on hyvä idea. Minäkin alan tehdä niin.

Vierailija
12/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hukkaat tämän veden? Itse ainakin kastelen sillä epämääräisen lämpöisellä vedellä hiukseni.

Kastelen paitani sillä. Mies tykkää.

Vierailija
13/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hyödynnämme tuon valutusveden pihakukkien kasteluun. Iso kastelukannu täyttyy muutamassa päivässä.

Talvella harmittaa kun vesi menee hukkaan, sisäkukille ei niin paljon sitä tarvitse.

Vierailija
14/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee suihkuun tosi nopeasti lämmin vesi. Keittiössä menee kauemmin, joten yleensä kuumennan veden vedenkeittimellä tarvittaessa. Jääkaapissa on aina vettä kannussa, niin ei tarvitse juoksuttaa vettä vesilasillisen takia. 

Vierailija
15/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitä vähän valuttaa, ettei juo putkissa seissyttä bakteerivettä, oli se sitten kylmää, haleaa tai lämmintä.

Vierailija
16/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän säästää vettä kun ei osta vaikka pikamuotivaatteita tai muuta vastaavaa.

Vierailija
17/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma porakaivo..so what,paljonko sitä lorottaa?

Vierailija
18/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhansien järvien maassa joku tuhlaa aikaansa miettimällä tämmöisiä?

Eihän se hukkaan valuva vesi mihinkään katoa. Se päätyy takaisin luonnon kiertokulkuun. Lopulta se on taas järvissi, joissa ja maaperässä.

Niinno, ei se vesi katoa, mutta sen puhdistaminen jne. maksaa. 

Vierailija
19/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko koskaan miettinyt kuinka paljon vettä kuluu datakeskusten jäähdyttämiseen?

Vierailija
20/22 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei sitä pakko ole juoksuttaa. Minä lasken kylmää vettä mehukannuun 2 litraa, riittää koko päiväksi. Kannu tietenkin jääkaappiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi