Mitä kalaa teillä syödään yleensä?
Meillä syödään säilyle tonnikalaa, koska se on halvinta.
Kommentit (35)
Haukea, kuhaa, muikkuja ja ahventa menee eniten.
Kuopion kauppahallissa on tarjolla vaikka minkälaista kalas ja erilaisia kalatuotteita. On säynäviä, lahnoja, kiiskifileitäkin, jauhettua haukea, jauhettua särkeä, siikaa, ahventa, kuhaa, muikkua, nieriää, kirjolohta, madetta...
Katjes Salte Fisk. Harmi, ettei chiliversiota enää löydä kaupoista.
Lohta jos se on tarjouksessa alle 20€/kg
Purkkitonnikalaa
Kalapuikkoja
Kirjolohta en enää osta. Edellisen kerran osui kohdalle niin mutaisen makuinen yksilö, että millaisissakohan oloissa onkaan kasvatettu. Ällöttävää.
Itsepyydettyä villikalaa. Ahventa tekisi nyt mieli, mutta pitäisi löytää hyvä apaja.
Kala on niin kauhean hintaista, että tuoreena, ja vain harvakseltaan lohta (Norja). Ja sitten kylmänä vuodenaikana myös pakasteseitä (uunivalmistus). Jos saisin mistään riippumatta itse päättää, niin syötäisi ruodottomia haukifileitä pannupaistettuna, kuhafileitä samoin, ja pannusiikaa. 3-4 päivänä viikossa.
Useimmiten meillä on ahventa. Mies tykkää onkia. Välillä tulee isojakin saaliita, jotka fileoidaan ja pakastetaan. Meillä on melkein aina ahvenfileitä pakastimessa.
Joskus syödään haukea. Siitä hyvän murekkeen tai pyörykät. Kuhaa tulee harvoin.
Joskus ostetaan lohta, kirjolohta tai valmiita kalaleikkeitä. Pari kertaa vuodessa silliä.
Minä syön yleensä delfiiniä, jonka pyydystämisessä ei ole vahingoitettu tonnikaloja.
Puoliso valmistaa Aasia-kaupasta ostettua pakastettu tilapiaa useimmiten. Minä paistan muikkuja ja silakoita.
Lohta. Ostan valmiseineksinä lohikiusausta ja lohipastaa.