Miksi jotkut ajattelevat, että tasa-arvo ja herrasmiehet eivät voi olla totta yhtä aikaa?
Herrasmieshän on hyvin tasa-arvoinen mies. Ottaa naisen tunteet ja tarpeet huomioon ja saa siksi ihailua ja arvostusta.
Kommentit (20)
Riippuu mitä herrasmiehellä tarkoitetaan. Itse miehenä en availe ovia enkä palvele naisia, naiset tehkööt ite koska se on tasa-arvoa.
M29
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä herrasmiehellä tarkoitetaan. Itse miehenä en availe ovia enkä palvele naisia, naiset tehkööt ite koska se on tasa-arvoa.
M29
Ei se ole tasa-arvoa vaan pelkkää moukkamaisuutta.
Nainen haluaa että mies on avoin ja salaperäinen. Nehän sulkee toisensa pois.
Vierailija kirjoitti:
M29
Tuohan on vain huonoa käytöstä. Minä naisena pidän tasa-arvona sitä, että minä avaan miehelle oven, jos olen siinä ovella ensin tai, jos miehellä on vaikka kädet täynnä tavaraa ja oven avaaminen olisi hankalaa. Ja toki toivon, että joku, mies tai nainen avaa minulle oven, jos molemmat kädet on mulla täynnä tavaraa ja joku sattuu ovelle yhta aikaa.
Ei huono käytös ole mitään tasa-arvoa. Vaikka ihminen on tasa-arvon kannattaja, hän voi olla myös kohtelias. En ymmärrä miten joku voi luulla, että nuo kaksi asiaa sulkee toisensa pois:D
Mulle ei ole koskaan tuottanut tuskaa avata jollekin ihmiselle ovi ja olen tehnyt niin nuoresta asti. Voin avata oven toiselle naiselle tai miehelle. Ei tunnu missään, enkä tunne rasittuvani siitä millaan lailla.
Mutta ehkä se oven avaaminen miehille on jotenkin raskaampaa.
Ja nykyäänhän lähes kaikki ovet aukeaa automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Nainen haluaa että mies on avoin ja salaperäinen. Nehän sulkee toisensa pois.
Mitä tekemistä näillä(kään) asioilla on tasa-arvon kanssa???
Huomaa kyllä, että miehet on ihan pihalla mitä tasa-arvoon tulee.
Luullaan, että huono käytös on tasa-arvoa tai, että jos mies on salaperäinen, hän ei enää voi olla tasa-arvoinen????? Mitä pirua.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä, että miehet on ihan pihalla mitä tasa-arvoon tulee.
Luullaan, että huono käytös on tasa-arvoa tai, että jos mies on salaperäinen, hän ei enää voi olla tasa-arvoinen????? Mitä pirua.
Tasa-arvoa parisuhteessa on, että päätetään yhdessä asioita. Ei sitä, että mies kertoo mitä naisen pitää tehdä ja mitä hän saa tehdä ja mitä ei. Tasa-arvoa ei ole, että käyttäytyy moukkamaisesti yleisesti muita ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
M29
Tyhmä ajatus tasa-arvosta. Itse autan mielelläni muita ihmisiä, miehiä tai naisia ja otan myös mielelläni apua vastaan sitä tarvitessani. Toisten auttaminen on hyvää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29
Tyhmä ajatus tasa-arvosta. Itse autan mielelläni muita ihmisiä, miehiä tai naisia ja otan myös mielelläni apua vastaan sitä tarvitessani. Toisten auttaminen on hyvää käytöstä.
Auttamalla muita alistat auttajaa koska ajattelet että hän ei itse osaa tai pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29
Auttamalla muita alistat auttajaa koska ajattelet että hän ei itse osaa tai pysty.
Ei vaan huomioit toisten ihmisten tarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29
Olet vanhanaikainen 10-lukulainen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29
Olet vanhanaikainen 10-lukulainen.
-eri
Eivät käytöstavat koskaan vanhene. Kasva aikuiseksi ja ala käyttäytyä kuten sivistynyt ihiminen.
Tasa-arvoa olisi, että olisi sitten myös herrasnaisia, mutta milloin olette sellaista nähneet?
Koska herrasmiesmäisyys on pohjimmiltaan huoltajamaista huolehtimista.
Huoltajan ja huollettavan suhde ei koskaan ole tasa-arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Että laittaa naisen ja oman perheen tarpeet omiensa edelle. Miksi se ei olisi tasa-arvoa. Näinhän naisetkin tekevät, laittavat lasten ja miehen tarpeet omiensa edelle.
Herrasmiesmäisyys on sitä että ottaa muut huomioon ennen itseään. Se on käytännössä sitä mitä naiset yleensä tekevät luontaisesti, joten siksi naisen kohteliaalle muut huomioivalle käytökselle ei ole omaa termiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että laittaa naisen ja oman perheen tarpeet omiensa edelle. Miksi se ei olisi tasa-arvoa. Näinhän naisetkin tekevät, laittavat lasten ja miehen tarpeet omiensa edelle.
Eikä, tässähän oli jo sanottu täsmälleen mitä minä neljä minuuttia myöhemmin sain lähetettyä! Näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus: lapsen tarpeet, ja omat tarpeensa.
Naiset eivät ole edes kykeneviä ajattelemaan yhtään mitään miehen tarpeiden näkökulmasta. Mies on pelkkä kone jolla on velvollisuuksia, ja koneessa on jotain vikaa jos se miettii muuta kuin tehtäviensä suorittamista.
Tottakai voivat olla.
Voivathan tasa-arvo ja vanhan ajan leiditkin olla totta yhtä aikaa. Molemmat käyvät töissä, mutta nainen tekee kaikki kotityöt.