Mitä kouluikäiset lapset oikein voisivat tehdä kesällä?
kesäloma on pitkä, kaverit katoavat aina jonnekin, osa jopa koko kesäksi ja rahaakaan meillä ei ole niin paljoa, että voisi koko ajan olla jollain kalliilla leireillä.
Kommentit (6)
Lapset voivat kerätä marjoja ja myydä torilla heinä-elokuussa
tai poimia kantarellejä, tatteja yms.
Mä en toki raaski myydä syödään em.
mihin lapset menevät yksin keräilemään jos ei ole mitään maastoja lähimaillakaan? bussillako? toripaikka kai maksaa aikalailla, ja on tarkoitettu tietääkseni ihan täysikäisille.
me ei ikinä käyty missään muualla kuin sukulaisten luona kesällä kun olin pieni ja hauskaa oli silti. Leikittiin pihalla, luettiin kirjoja, piirrettiin, rakenneltiin majoja, uitiin, " tapeltiin" jne. Mutta meillä vanhemmat antoivatkin meidän käyttää omaa mielikuvitusta, ei tuputettu valmista ohjelmaa. Sen sijaan opetettiin esim. vuolemaan puukolla jne. niin että sai sitten itse aina nikkaroida jotakin, tai tehdä muita juttuja mitä päähän pälkähti. Kaupungissa tietenkin vähän hankalampi jos kerrostalossa asuu. Lapsille voisi vaikka keksiä jonkun tehtävävihon johon saa merkinnän aina kun on esim. lukenut kirjan (itse saa valita) tai keksinyt jotain muuta tekemistä ja kesän lopuksi sitten saa palkinnon. Lapset voi vaikka ulkoiluttaa naapureiden koiria jos naapurit ovat lomalla, tai käydä piristämässä jonkun vanhuksen päivää jne.
Vierailija:
kesäloma on pitkä, kaverit katoavat aina jonnekin, osa jopa koko kesäksi ja rahaakaan meillä ei ole niin paljoa, että voisi koko ajan olla jollain kalliilla leireillä.
esimerkiksi pelastakaa lapset -järjestön kautta? vieläkö tämä systeemi pyörii?
jos ei ole paljoa rahaa niin voisiko ajatella että maksaisit jollekin lukiolaiselle vähän että silloin tällöin veisi lapsia jonnekin uimarannalle, tai retkelle tai keksisi jotain muuta puuhaa. Ei tarvitse olla joka päivä mutta silloin tällöin. Joku voisi tykätä taskurahasta ja lasten kanssa olosta kesällä ja lapset voisi päästää vahdittuna kauemmaksi seikkailemaan
osa meidän lapsista harrastaa kyllä urheilua, mutta niistäkin harrastuksista on keskikesällä kyllä kuukauden tauko. ap