Kannattaako klapikone ostaa omaksi vai vuokrata?
Tarttis tehdä klapeja nyt yksi viikonloppu niin kannattaako vuokrata vai ostaa suoraan omaksi?
Kommentit (163)
Olen 60v mies, kiitollinen siitä että olen saanut olla terveenä. Minulla oli hydraulinen halkomakone, mutta sillä pilkkominen oli kolme kertaa hitaampaa kuin hyvällä kirveellä. Jos tekisi valtavasti, pitäisi olla traktorin perässä oleva pilkekone. Sellaiset 10-30 kuutiota vuodessa tekee helposti kahdella kirveellä, painavampi ja kevyempi. Siinä menee vain muutama päivä. Laita auton rengas ruuveilla kiinni pölliin, niin saat sen kerralla pieniksi ilman, että tarvii nostella maasta välillä. Parhaimmillaan olen tehnyt sata mottia koivua kesässä.
Tämä vaan huonontaa tilannetta.
Jos olisin tiennyt, olisin tuonut popcornit!
Osta kunnollinen kirves. Moottorisahalla rungot pätkiksi. Siitä on pidemmän päälle enempi iloa ja kuntokin kasvaa.
Äänestän vihreää liittoa ja olen kaikkea vastaan :D
Palstahullut on siirretty muihin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Osta kunnollinen kirves. Moottorisahalla rungot pätkiksi. Siitä on pidemmän päälle enempi iloa ja kuntokin kasvaa.
Mulla on tarkoitus tehdä myyntiin aluksi sata irtomottia vuodessa sivutulojen tienaamiseksi, myöhemmin enemmänkin. Pitäisi olla aika rautainen kunto tuohon määrään mutta silti ei käytettävissä oleva aika riittäisi, kun on muutakin elämää.
Nostin peukkua koska tuohan on totta ja se oli humoristisesti sanottu.
no vuoden jo pyörinyt tääkin, ota naapurin kone "lainaan"
Klapikone ei ole oikein kannattava sijoitus pidemmällä aikavälillä. Hanki mieluummin kunnon pokasaha, tavallinen kirves ja halkaisukirve, leka ja halkaisukiiloja. Tarvitset näitä sitten kun sinulla ei ole enää varaa klapikoneen polttoaineeseen tai sähköön. Tulevaisuuden yhteiskunnassa suurin osa elää köyhyydessä.
haloo te olette aikuisia ihmisiä ratkokaa itse ongelmanne
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.