Onko muita jotka ei ole facebookissa?
Joskus kyllä mietin että sieltä saiai hyviä tietoja ja vinkkejä eri asioihin. Ei kiinosta niinkään omaien asioiden kertominen ja kuvat eikä tuttujenkaan.
Kommentit (16)
En ole, enkä instagramissa, tiktokissa tai muissakaan vastaavissa.
Mä. Olen vasta 50 vee, koen olevani liian nuori sinne. Mun vanhemmat ja niiden sisarukset on Facebookissa :D Mä olen mieluummin Instassa ja X:ssä. Facen ongelma on se "face", eli tarve olla jossain somessa omalla naamalla ja nimellä. En tahdo.
Facebookissa minulla on profiili, mutta en ole ikinä kirjoittanut sinne mitään. Periaatteesta. Seuraan vain paria ryhmää.
missään muualla minulla ei ole edes profiilia.
En ole kuin työni vuoksi Linkedin:ssä. Sielläkin ilman kuvaa.
En ole enää mutta huomannut että tiedon saanti vaikeutunut kun lähes kaikki asiat kerrotaan nykyään siellä koskien vaikka tapahtumia ym. Jopa kunnat ja kylät tiedottaa siellä ja olettavat kaikkien olevan siellä ja siten tietävän ettei tarvitse juuri muuta kautta asioista tiedottaa kuin vähäsen.
En ole facessa enkä muuallakaan somessa, olen iloisesti ulkona kaikesta.
Olin Facebookissa pari vuotta, mutta nyt jo muutaman vuoden poissa. Lähinnä kaipaan tiettyjä harrastukseen, kiinnostuksen kohteeseen tai vaikkapa autooni liittyviä FB-ryhmiä, joista sai hyödyllistä teoa ja vinkkejä. Mutta pärjään ilmankin.
Lähdin koska en pidä siitä tietomäärästä minkä FB käyttäjistään kerää.
Olen vielä ehdottomasti. Asun kaukana sukulaisista ja facen avulla näen heidän kuulumisiiaan eikä tarvitse kaikille erikseen aina soittaa mitä kuuluu. Tietysti muutenkin joskus soitellaan, mutta facesta näkee vähän mitä kuuluu.
Ei siellä mikään pakko ole kertoa yhtään mitään, eikä sen puoleen katsella niitä tuttavien kuviakaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole facessa enkä muuallakaan somessa, olen iloisesti ulkona kaikesta.
Sama. Suku on tehnyt vaikka mitä eri porukoita sinne, jään iloisesti kutsulistalta sukujuhliin yms
Voi, voi. En vaan taho jakaa tietojani ja kuulumisiani kaikille. Tekstarit ja sähköposti piisaa, tavan korttejakin ja kirjeitä lähetän ja saan.
Vierailija kirjoitti:
En ole, enkä instagramissa, tiktokissa tai muissakaan vastaavissa.
Emmääkää :-)
Vierailija kirjoitti:
Mä. Olen vasta 50 vee, koen olevani liian nuori sinne. Mun vanhemmat ja niiden sisarukset on Facebookissa :D Mä olen mieluummin Instassa ja X:ssä. Facen ongelma on se "face", eli tarve olla jossain somessa omalla naamalla ja nimellä. En tahdo.
Mä oon 43 ja tein exitin facesta, kun vanhempieni ikäluokka teki sinne invaasion ja touhu meni levottomaksi.
Olin pitkään mutta poistin. Ei kiinnosta jakaa mitään, eikä juurikaan muiden päivitykset. Ryhmät myös liian organisoimattomia kun kaikki tuutataan vaan yhteen samaan virtaan ja suuri osa tiedosta itselle epärelevanttia.
Vierailija kirjoitti:
En ole enää mutta huomannut että tiedon saanti vaikeutunut kun lähes kaikki asiat kerrotaan nykyään siellä koskien vaikka tapahtumia ym. Jopa kunnat ja kylät tiedottaa siellä ja olettavat kaikkien olevan siellä ja siten tietävän ettei tarvitse juuri muuta kautta asioista tiedottaa kuin vähäsen.
Tämä minuakin tympäisee..
On, ei kiinnosta pätkääkään.