Olen osasyyllinen onnettomuuteen, jossa ihmiselta katkesi 2 sormea. Miten ma voin olla tan asian kanssa? Ihan kauhee syyllisyys!
Meillä oli tänään katolla korjaaja katsomassa liesituuletinta, ei ollut etukäteen mitään ilmoitettu. Korjaaja ei ollut kytkenyt laitetta pois päältä ja kun mä aloin iltapäivällä kokata laitoin tuulettimen päälle sillä seurauksella, että korjaajalta katkesi 2 sormea. Näin kyllä meidän asunnon edessä auton, mut kuvittelin sen olevan naapurien vieraita tms. Rivarissa tehdään kyllä jotain yleisiä huoltotöitä tällä viikolla, mut miten mä en tajunnut ettei liesituuletinta saa käyttää.
Onneksi mies ja lapset tulee kohta, mä en kestä olla itseni kanssa.
Kommentit (15)
sormesta pieni pala, ei edes luuta mennyt. Se on vuosien jälkeenkin todella huonosti käytettävä sormi, kun sormenpään pehmytosa on poissa. Kipu oli pitkään kova onnettomuuden jälkeen. Työkaveri vei sairaalaan autollaan.
tärkeetä. Ei kaikki ole aina niin skarppina töissä, jos vaikka kotona on just ollu jotakin, joka vie ajatukset muualle..
Eli älä syytä itseäsi. Olisi setä voinut jonkun lapun vaikka laittaa, ettei liesituuletinta saa käyttää... Mistäs oisit voinu tietää?
Lähtivätkö sormet ihan irti vai murtuivatko vaan? :-P
Voimia ja jaksamista sulle, uskon että tuntuu pahalta vaikka vika ei ollut sinun.
Vierailija:
Vaikka asiaa miten päin mielessään pyörittää niin tulos on, että kun mä painoin yhtä nappia, lähti yhdeltä ihmiseltä 2 sormea loppu iäksi.
Kuitenkin sun pitää elää sen kanssa. Sä et tehnyt sitä tahallasi. Se oli monen pienen yhteensattuman summa.
Käy vaikka puhumassa psykologille, ettei sulle tule pahempaa oloa tuosta asiasta.
Vai randomistiko ne taloja kylillä korjailee?
lähti repeytymällä yksi sormi irti :/ on siitä jo vuosi aikaa. työtapaturma myös oli tämä tapaus.
ei niitä kovin helposti takasin liitetä kun se toimivuus on niin hankala saada takaisin ja ovat sitten enemmän haittana!
ihan yhtä paha mutta minulta murtui sormet kaverin mokan takia, ja ne ovat koko loppuelämän hieman kipeät jos teen voimaa vaativia juttuja, mutta en kyllä ole ikinä syyttänyt kaveria tai edes ajatellut mitään sen kummempaa tapauksen takia. Se oli ihan vahinko joka olisi voinut sattua minullekin. Ehkä olisin vähän ollut katkera jos olisin pysyvästi menettänyt sormia.
Toivottavasti pääset asian ylitse, anteeksipyyntö on varmasti paikallaan, mutta ethän sinä voinut asiaa etukäteen tietää
tappavan taakan ihan lähelle yhtä työkaveriani. Kamalaa, miten hän pelästyi, mutta hänellä liipaisi kuolema lähellä mun vuokseni. Siis ihan senteistä oli kiinni.
voivat olla niin torvia, että menevät terveyskeskukseen..kokemusta on..
niin ne olivat työkaverin kanssa rauhassa ajelleet vain lähimpään sairaalaan. Ei siis mitään ambulansseja eikä kiireitä.
Tuollaisesta kuulemma harvoin tulee verta ' suihkuamalla' , ja mies ajattelee että jos taju ei lähde niin ei siihen kuole.
No se ei enää ihan kaikkea pysty tekemään vajaasormisena.