Uppoutuuko fiksut tekoälyn luomaan kuplaan, tyhmemmät someen?
Olen käyttänyt nyt jonkin aikaa tekoälyä ideointiin, tiedon keruuseen, asioiden selkeyttämiseen, jne. ja tykkään siitä. Tuntuu kuin tekoäly olisi paljon osaava henkilö, joka ottaa vastaan myös toisia näkökulmia ja muuttaa näkemystään, tarjoten kuintenkin myös kritiikkiä.
Nykymaailmassa tällaiseen keskusteluun törmää todella vähän, joten nautin tuosta. Rupeaa tuntumaan että haluaisin tekoälyn työkavereiden ja itseni väliin, jotta minun ei tarvitsisi hokea samoja asioita kymmeniä kertoja jotta ihmiset tajuaisivat.
Ymmärrän että kehitys ei ole tervettä, mutta tuo on minulle hyvin koukuttavaa. Haluan oppia, keksiä uutta ja tekoäly tarjoaa tuohon todella hyvät työkalut. Tuo kuitenkin kasvattaa eroa ihmisten kanssa keskusteluun entisestään.
Jos some on pilannut ihmisten ajattelun ja pistänyt ihmiset omiin pikku kupliin, painuuko fiksummat ihmiset keskustelemaan tekoälyn kanssa mielummin kuin ölisevien ääliöidein?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
En usko, että fiksut käyttää tekoälyä. Ääliömäisiä vastauksia osaa antaa.
Inhoan tekoälyä. Nyt, kun Googleen on tullut ai-yhteenveto, olen päässyt näkemään sen kokoon keittämiä vastauksia. Ainakin oman alani kysymyksissä näyttää tulevan puuta heinää. Aion jatkossa lisätä haun perään. -ai jo ihan periaatteesta.
En kyllä juuri viihdy somessakaan, ja yksi syy ovat sitä nykyään saastuttavat tekoälyn generoimat sisällöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se on pelkkä hakukone, joka oppii ääliöiltä huonoa käytöstä."
Se on hakukone jos sitä käyttää hakukoneena. Kyllä se osaa luoda uutta, mikäli säännöt luomiseen sille on määritelty.
Se on silloinkin vain kopiokone. Kun käsket sen piirtää ruman ihmisen, se piirtää miesmallin jolla on ryppy silmien välissä.
Sinä et voi mitenkään olla ylittänyt Mensan rajaa, tampio. Sinä olet tehnyt jonkin suppean nettitestin, joka on mainostanut sulle Mensan koetilaisuuksia.
Tekoäly on muutakin kuin rumien ihmisten kuvien piirtämistä.
Ap ei taida edes tajuta omaa tyhmyyttään.
Yhyy tytöt ei koske tietokoneeseen eikä mun piliin.
Vttu tietoalat on olleet naisten aloja alusta saaka. Naiset laski tietokoneilla kuulentojen radat, kiihtyvyydet ja polttoainemäärät. Nainen keksi taajuushyppelyn, joka mahdollistaa internet-tiedonsiirron ja nainen keksi myös binäärikoodauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se on pelkkä hakukone, joka oppii ääliöiltä huonoa käytöstä."
Se on hakukone jos sitä käyttää hakukoneena. Kyllä se osaa luoda uutta, mikäli säännöt luomiseen sille on määritelty.
Se on silloinkin vain kopiokone. Kun käsket sen piirtää ruman ihmisen, se piirtää miesmallin jolla on ryppy silmien välissä.
Sinä et voi mitenkään olla ylittänyt Mensan rajaa, tampio. Sinä olet tehnyt jonkin suppean nettitestin, joka on mainostanut sulle Mensan koetilaisuuksia.
Tekoäly on muutakin kuin rumien ihmisten kuvien piirtämistä.
Itseasiassa se jo kertoo ihmisestä ja hänen sielunmaisemastaan paljon, mihin päättää tekoälyä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei taida edes tajuta omaa tyhmyyttään.
Yhyy tytöt ei koske tietokoneeseen eikä mun piliin.
Vttu tietoalat on olleet naisten aloja alusta saaka. Naiset laski tietokoneilla kuulentojen radat, kiihtyvyydet ja polttoainemäärät. Nainen keksi taajuushyppelyn, joka mahdollistaa internet-tiedonsiirron ja nainen keksi myös binäärikoodauksen.
Öö, taisit missata tuon kommentin pointin ihan huolella :D Sinun älykkyydellä en lähtisi arvioimaan muiden älyä/tyhmyyttä, ei taida kapasiteettisi riittää
T. Eri kuin aiemmat kommentoijat
Mielenkiintoinen tutkimus missä havaittiin tekoälyn hidastaneen tutkimuksessa seurattujen vapaan lähdekoodin projektien edistymistä. Tutkimuksessa seurattiin 16 koodarin työskentelyä. Tulokset ovat täysin vastoin odotuksia (erityisesti ekonomistit ovat liian optimistisia arvioissaan) ja kokonaiskesto itseasiassa kasvoi vaikka aktiiviseen koodaustyöhön kului vähemmän työtunteja.
Mitkä tytöt? Äitis vai?
N, koodari