Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisen kulutus, riittääkö?

Vierailija
03.07.2025 |

Iäkäs sukulainen kertoi, kuinka ei eläke ihan riitä nykyisin aina. Asuu maalla ja lämmitys on omilla puilla, joita on valmiina vuosikymmenen tarpeisiin. Säästöjä on. Ei tarvitse palveluasumista, lääkärissä käyntejä on ollut. 

Mietin, eikö usein sanota että säästetään vanhuuden varalle? Eikö just ~ kasikymppinen ole juuri tuo vanha? 

Mihin oikeasti sitten säästetään? 

Toinen nämä sijoittajat, onko heillä koskaan rarkoitusrajasn käyttää mitään varoistaan? 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on kulutusta, kiertoa varten. 

Vierailija
2/3 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä puuta vuosikymmenen tarpeisiin tai pieni tönö ja pari klapia riittää illaksi. Ja sulla harmittaa kun toisella vaan rahat seisoo pankissa eikä anna sulle. Mut siinä vaiheessa kun tarttee palvelu asumista,niin rahalla saa hyvää palvelua. Hyvä hänelle. Mä en tiedä miten mun vanhemman käy kun tarttee palveluja, mäkään en voi töistä pois jäädä ja jättää taloa maksamatta hoitaakseni häntä ja rahaa ei hänellä ole. Sit sen luona käy joku vaan laittaa mikroaterian mikroon ja antaa lääkkeet. Mä voin kyllä käydä pesemässä pyykit ja siivoomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot metsät on ja puita nuoremmat tehneet. Entiset navetta ja maatalouskonerakennujset on täynnä metrishalkopinoja. Eli kyllä on ylikin vuosikymmeneksi, vaikka ei se pieni mökki ole. Tämä henkilö ei todellakaan menisi mihinkään palveluasumiseen. 

Kateutta tässä ei ole yhtään! Itselläni on kaikkea mitä tarvitsen. 

Kun vasn nyt ymmärtäisi käyttää itselleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä