Oliko Mic Mac joku vaatemerkki?
Kommentit (37)
Micmac intiaanit taas ovat toinen asia.
Mulla ei ollut niitä koskaan. Beaversit ja Very nicet mulla oli muistaakseni.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen merkki. Mun mielestä liike oli ainakin Aikatalossa Stadissa.
Vuorikadulla ja Forumissakin.
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa niillä oli liike
Ja Tampereella. Käytin aikanaan vain Mic Mac farkkuja.
Mulla oli viime viikolla päällä Mic Macin takki. Luultavasti ostettu 1900-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa niillä oli liike
Ja Turuus, sieltä sai ostaa nappi Leviksiä...ja se myyjätär, voi herra jumala mikä näky, mulla seisoo vieläkin...
Vierailija kirjoitti:
Aikatalossa en muista olleen, mutta Vuorikadulla oli se Mic Mac, mistä farkut piti ostaa.
Mic Mac oli vuosina 80-85 se farkkumerkki mikä piti olla. Sen jälkeen tuli Levikset, leviksistä 501 ja 510.
Kyllä se oli. Mic Macin farkut ja lantiohousut oli silloin kuin tehty minun vartalolle, kun olin nuori. Mulla oli ns. ampiaisvyötärö, ja micmacit istui parhaiten.
Se oli 80-luvun nuorisomuotia eikä itse asiassa poikennut tämän päivän muodista kovinkaan paljon. Nythän matalavyötäröiset housut tekee taas tuloaan.
Silloin pukeuduttiin vielä "tiukasti," myöhemmin sitten tuli väljä muoti lepakkohihoineen ja olkatoppauksineen ja ukkohousuineen. Se ei silmää hivellyt, ainakin toivoisin ukkohousujen pysyvän pois muodista ikuisesti. Nuoret naiset oli kuin Chaplineita.
Kuulostaa miltä kuulostaa, mutta Manun aikaanhan me jo siirryttiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihania farkkuja :)
Ja ihanan kalliita!
Joo, totta, Kekkosen aikaan. Kekkonen lopetti pressana 1982 ja kuoli 1986. Se oli Mic Mac-aikaa se.
Vierailija kirjoitti:
Ap, et googlea osaa käyttää?
Ei se osaa, koska on vähä-älyinen.
Vierailija kirjoitti:
No siis silloin kun Mic Mac on wikin mukaan perustettu Suomen ehkä tunnetuin farkku ja t-paitamerkki oli Beavers jolla oli Hurriganesin kanssa yhteistyösopimus.
Ei taida enää olla Beaversiakaan muuta kuin vintageliikkeissä.
Mulla oli Beavers farkut 70-luvulla ja maksoivat paljon muistaakseni 200 mk!
Vierailija kirjoitti:
Oli. Farkkumerkki 80-luvulla.
80-luvulta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikatalossa en muista olleen, mutta Vuorikadulla oli se Mic Mac, mistä farkut piti ostaa.
Mic Mac oli vuosina 80-85 se farkkumerkki mikä piti olla. Sen jälkeen tuli Levikset, leviksistä 501 ja 510.
Ai hitto, miten näytti kundien oikeanlainen takapuoli hyvältä 501:ssa. Ja tyttöjen myös, jos oli onnekas ja oli sellainen poikamainen hanuri. Minulla oli pyöreämpi persaus, joten jouduin ottamaan 510 vaikka olisin kovasti halunnut näyttää hyvältä 501:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Miss Farkku Suomi-kisoja 70-luvulla?
Oli. Ne olivat nuorison seuratuimmat missikisat. Miss Suomi oli enemmän aikuisten kisa ja he käyttivät aikuisten vaatteita.
Oliko Miss Farkku Suomi-kisoja 70-luvulla?