Miten all inclusive toimii hotellissa?
Otin sitten ihan kunnon löhöilyloman. Espanjassa. Ja ensimmäistä kertaa all inclusive. Sain rannekkeen. Miten tää toimii? Saanko ottaa vaan kaikkea mitä tarjotaan hotellissa?
Kommentit (19)
AI:n sisältö on ihan hotellikohtainen juttu.
Halvimmissa siihen sisältyvät ruuat ja juomat ovat sitä halvinta kuraa ja kaikki vähääkään parempi on maksullista.
Kerran kun olin tällaisessa paikassa, olutkin oli sellaisissa 1,2dl muovi kupeissa, eikä baarimikko saanut antaa kuin yhden kerrallaan per asiakas. Ja AI loppu klo 22 jonka jälkeen kaikki piti maksaa erikseen. Piti mennä pöytään, juoda se ja tulla hakemaan toinen. Byrokratia oli kuin Suomessa 🤣
Et sitten sieltä hotellilta kysy asiaa? Mistä me tiedetään mitä kaikkea siihen kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
weeteee loma siis
Wt:T ei lomaile hotelleissa. Luulis sun tietävän
Et edes lomaa varattaessa selvittänyt mitä sisältyy hintaan?
Vauvapalstalta pitää kysyä ennemmin kuin hotellin henkilökunnalta?
Saa imee märkää nii paljon ku jaksaa. Ja lapsille ranuja
Siihen kuuluu kaikki. Voit valita myös henkilökunnasta yöseuraa vapasti. Irrotat rannekkeen ja annat sen henkilölle kenet haluat, tulee illalla huoneeseen, ja tuo uuden rannekkeen
Ymmärtäisin, jos tätä kysytään ennen lomaa, mutta tässä vaiheessa, kun ranneke on jo ranteessa? Että tämmöinen provo tällä kertaa. Hotelli varmaan tietää paremmin kuin me täällä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä varatessa kerrotaan niinkin yksityiskohtaisesti kuin esim
"Sisältää valikoiman aterioita, paikalliset juomat ja välipalat. Hotellikohtainen vaihtelu mahdollista."
Eli matkafirmat eivät itsekään tiedä mitä myyvät.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin, jos tätä kysytään ennen lomaa, mutta tässä vaiheessa, kun ranneke on jo ranteessa? Että tämmöinen provo tällä kertaa. Hotelli varmaan tietää paremmin kuin me täällä.
Äläs nyt.
Monella foorumilla yleinen kysymys on
"Paljonko mahtaa maksaa asia X firmassa Y?"
Suomalaisilla on joku asioinnin pelko, ennemmin kysellään pitkin palstoja asioita, sen sijaan että kysyttäis suoraan sieltä mistä saadaan oikea vastaus heti.
Kyseessä on ilmaisen viinan bileet viikoksi tai kahdeksi, tai kauanko oletkin sitten varannut. Eli saat rajoituksetta juoda siellä hotellilla niin paljon alkoholia kuin sinä loman aikana pystyt.
Vierailija kirjoitti:
Halvimmissa siihen sisältyvät ruuat ja juomat ovat sitä halvinta kuraa ja kaikki vähääkään parempi on maksullista.
Kerran kun olin tällaisessa paikassa, olutkin oli sellaisissa 1,2dl muovi kupeissa, eikä baarimikko saanut antaa kuin yhden kerrallaan per asiakas. Ja AI loppu klo 22 jonka jälkeen kaikki piti maksaa erikseen. Piti mennä pöytään, juoda se ja tulla hakemaan toinen. Byrokratia oli kuin Suomessa 🤣
En oo tällaiseen nuivailuun itse törmännyt. Toki tietyt juomat on aina rajattu all inclusiven ulkopuolellle, mutta koskaan ei ole tarvinnut olla kuivin suin tai kokea itseään toisen luokan kansalaiseksi. Täydet isot tuopit, drinkkivalikoimaa vaikka millä mitalla ja juoda on saanut niin kauan kuin joku baari on ollut auki. Viimeksi Kanarialla hotellin baarit meni puolilta öin kiinni ja sain aina sieltä lähtiessä vielä drinkin ja viinipullon mukaan hotellihuoneeseen, sen kuin pyysin ja samaan all inclusiveen meni ilman lisäveloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa? Itse olen ollut AL-lomalla Espanjassa, Rodoksella ja Kanarialla. Varma valinta on RIU-hotellit. Vähän hintavia, mutta rahalle saa vastiketta. Laadukas ruoka ja hyvä palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Siihen kuuluu kaikki. Voit valita myös henkilökunnasta yöseuraa vapasti. Irrotat rannekkeen ja annat sen henkilölle kenet haluat, tulee illalla huoneeseen, ja tuo uuden rannekkeen
Maksaako päiväseura erikseen?
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä yötouhua, miksi yöllä pitäis nussia ja dokata? Mä teen niitä päivällä, yöt on nukkumista varten.
Suomalainen all inclusivessa. Tärkeintä on se, kuinka paljon märkää sillä rahalla saa. Mitä enemmän, sitä parempi AI 🥴
Kyllä mäkin tykkään juopotella, ei siinä, mutta mun mielestä tää on vähän sama kuin kaljalaatikkovuorien raijjaaminen virosta. Sen mitä juon, pystyn kyllä maksamaan ihan normaalihintaisenakin. Ei tarvetta vetää ämpärillistä viinaa ihan vain siksi että "kuului hintaan, säästin rahaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä varatessa kerrotaan niinkin yksityiskohtaisesti kuin esim
"Sisältää valikoiman aterioita, paikalliset juomat ja välipalat. Hotellikohtainen vaihtelu mahdollista."
Eli matkafirmat eivät itsekään tiedä mitä myyvät.
Aika kädetön saa olla jos ei netistä löydä sitä tietoa, riippumatta siitä onko se kerrottu juuri sen matkafirman sivulla josta matkaa on varaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstalta pitää kysyä ennemmin kuin hotellin henkilökunnalta?
Siinä on yksi perusteellinen pulma Ap:lla. Hotellin henkilökunta tuskin ymmärtää suomea.
Yleensä kuuluu ruokailut juomineen ja välipalatarjoilut yms. Hotellista riippuen voi kuulua tenniskenttävuoro ja rantatuolit. Selviää, kun kysyt respasta.