Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha-asioista hermoilu lasten kuullen

Vierailija
03.07.2025 |

Lapset ovat varmasti kuulleet pieninä ollessaan, ettei ole rahaa siihen ja tuohon. Olen syyllistynyt rahaongelmista puhumiseen lapsille. Harmittaa, kun samaa sain kuulla itse kotonani. Tekeekö muut köyhät samaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylisukupolvinen köyhyys periytyy. Lapsilla ei ole kunnianhimoa, eikä uskallusta lähteä ylöspäin, vaikka sisimmässään haluaisivat. Jotkut vanhemmat jopa saattavat olla kateellisia ja painaa lapsen urahaaveet alas, kun heilläkään ei ollut mitään, niin ei lapsillakaan tule olla. 

Vierailija
2/3 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylisukupolvinen köyhyys periytyy. Lapsilla ei ole kunnianhimoa, eikä uskallusta lähteä ylöspäin, vaikka sisimmässään haluaisivat. Jotkut vanhemmat jopa saattavat olla kateellisia ja painaa lapsen urahaaveet alas, kun heilläkään ei ollut mitään, niin ei lapsillakaan tule olla. 

No minun lapset kyllä opiskelee ammattikorkeassa, vaikka en itse ole ylioppilasta kummempi. Ovat muuten tarkkoja rahankäyttäjiä ja ovat töissä opintojen ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali puhua siitä mihin on rahaa ja mihin ei. Lasten kanssa pitääkin puhua rahasta siten, että ymmärtävät mitä asiat maksaa esim kuinka monta päivää pitää käydä töissä, että voi ostaa 1000e iPhonen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän