Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (17988)
Kiitos, Eri! Laulun nimellä löytyi juutuubista Fiskengunnarin tallentamana, English subtitles.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, Eri! Laulun nimellä löytyi juutuubista Fiskengunnarin tallentamana, English subtitles.
Hyvä, että löytyi. Tää oli hauska, kun Brian May --tukka toi välittömästi aivoihin kuvan tytön hahmosta. Täydelliset tuntomerkit siis.
45:50 Yle areenan Gambämarkissa. Tekstit vöyriksi, standardiruotsiksi ja suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bbb:n jälkeiset on mulla järjestyksessä Economy plus, Karaoke, Mosquito.
Noista suosituista kappaleista mun suurin suosikki on selkeästi Firmans man. Sitten Text tv, Kom ti byin ja Taco hej on myös suuria suosikkeja, ja Heimani i skick jolla taitaa myös olla paljon striimauksia. Ja uusimmalta levyltä Karar i arbeit, Kaffitår ja Älska en gubb. Yolo ei kuulu mun suurimpiin suosikkeihin, vaikka siitäkin kyllä tykkään ja livenä on hauska. Loput mun omista suosikeista taitaa olla vähemmän striimattuja biisejä.
No onpas sinulla samanlainen maku kuin minulla, tuo voisi olla ihan itseni kirjoittamaa tekstiä 😊. Nuo neljä suurta eli Firmans man, Kom ti byin, Text tv ja Taco hej ovat mulla kuitenkin aika tasavahvoja, suosikki vaihtelee vähän päivästä ja mielialasta riippuen.
Kaffitåria rakastan. Tykkään myös siitä live-koreografiasta, ja Jakobin korkea nuotti saa aina kylmät väreet aikaan.
Joo jännä nähdä, miten Economy+ soittokerrat kehittyy. Nythän sitä on Spotifyssä striimattu kai suunnilleen samaan tahtiin kuin Karaokea viime vuonna. Mutta Economylla on tosi paljon striimauksia YouTubessa. Jos tahti jatkuu YT:ssa hyvänä, niin taitaa saavuttaa Karaoken lukemat, vaikka Karaoke julkaistiin puoli vuotta aiemmin.
No mitkäs niitä sun muita suosikkeja on?
Mulla on ainakin Wilhelm von Schwerin, Pöbeln vid jutas, Frassin, Dehär e min by, Bäriking, Bachelors of The sea, Back in business, Tango taas, Pablos frestelse ja Polka på Pittjärv
Hyvin pitkälti nämäkin samoja. Voisin lisätä tuohon vielä Västerut ja Där hjärtat bor. Dehär e min by on suursuosikki, maailman kaunein biisi. Schwerin on mahtava.
Oletko mahdollisesti se henkilö, joka ei ole onnistunut tykästymään Dansgolviin...? Mulla tuo Dansgolv ei ole vieläkään oikein iskenyt, menee livenä mutta en oikeastaan kuuntele muuten.
Mä olen se, johon Dansgolv ei ole vielä iskenyt, ja olen siis eri ihminen kuin tuo, jolle vastasit ja jolla on paljon samoja suosikkeja kuin sulla. Täällä on niin paljon kehuttu Dansgolvia, että mä yritän kyllä tavoittaa sitä, minkä te kehujat olette jo tavoittaneet. Mulle se ei ole melodia (joka liikkuu vain muutaman sävelaskeleen alueella ja taitaa olla Kaj'n monotonisin) eikä sanoitus (josta en löydä hirveästi hauskuutta enkä toisaalta myöskään syvällisyyttä; riimitys on tietysti yhtä loistava kuin Kaj'lla aina ja tykkään kovasti säkeestä, jossa otsalohko kytketään pois päältä). Mutta mulla on luultavasti vain huonot hoksottimet, joten jatkan tutkimuksiani. En mä tykännyt oliiveistakaan ensi maistamalta ja nykyään ne on suurta herkkua.
Mulla varmaan myös huonot hoksottimet tai jotain, koska Dansgolv kuulostaa mullekin liian monotoniselta. Tavallaan tajuan sen, että se on varmaankin tarkoitettu tanssibiisiksi, ja sitä tukee biisissä kaikki, lyriikoita myöten. Eipä nämä "yökerhojytkytykset" monestikaan maailman vaativimpia sävellyksiä ole. Ja Dansgolv näyttää toimivan keikoilla livenä hyvin. Ja Kevinin esiintyminen ja liikehdintä lavalla tietysti nostaa tämän biisin sfääreihin.
Mutta kuuntelubiisinä tämä ei itselle oikein toimi. Ehkä mä olen niin vahvasti melodian ystävä, että mun on vaikea päästä tähän kiinni. Ja ehkä just tämän takia en kaikilta osin tykännyt esim. Suomen euroviisustakaan, koska kertsin ulkopuoliset lauluosuudet olivat kovin monotonisia, liikuttiin parin-kolmen, max neljän nuotin varassa pitkät pätkät. Enkä välitä, tai ainakaan ole välittänyt räpistäkään. Kaikki räp kuulostaa mun korvaan ihan samalta, kun niissä ei lauleta. Ymmärrän, että tekstipuoli ja sanoma niissä on se juttu, mutta kun en oikein meinaa jaksaa kuunnella. Miltei ainoa poikkeus läpiräpätyistä biiseistä, joista pidän, on Kom ti byin. Se on hieno.
Olen ehkä tässä suhteessa ainakin ollut kovin "rajoittunut" musiikkimakuni suhteen. Itse asiassa KAJ'hin tutustuminen on kyllä avannut mun silmiä katsomaan vähän boxin ulkopuolellekin. Siellä voi tehdä ties mitä löytöjä, kun vaan on avoimin mielin. Enpä olisi vielä reilu vuosi sitten arvannut innostuvani näin valtavan paljon KAJ'n tyylisestä bändistä.
Vierailija kirjoitti:
Pakkomielteeni linkittämiseen ei osoita lientymisen merkkejä. Sori. t. Tiedätte kuka
Täällä monet ihmettelevät Dansgolvia ja Suomen euroviisuakin, mutta pidän niistä kovin. Ehkä ero on siinä, että olen nuorempana kuunnellut jonkin verran ns. melodista örinämetallia, joten kuuntelen aina, mitä tapahtuu laulumelodian taustalla ja annan tunnelman ja sovituksen viedä mukanaan. Liekinheittimen kasvu biisinä on minusta tosi hieno. Viulun ja laulun saumaton duetto on myös vaikuttava.
Youtubessa tuli vastaan tällainen. En ole vielä ehtinyt itse kuuntelemaan, mitä ja minkä verran tässä puhutaan KAJ:sta.
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa tuli vastaan tällainen. En ole vielä ehtinyt itse kuuntelemaan, mitä ja minkä verran tässä puhutaan KAJ:sta.
Katsoin sen vähän hypellen, mutta mielestäni hän vain loppupuolella puhui miten hämmentävää oli kun heidät asetettiin vastakkain ja mietittiin kumpi edustaa Suomea. Hän ei sano varsinsisesti KAJ'sta mitään vaan mainitsee heidät tässä ihan neutraalisti. Jossain jutussa hän sanoi puhuneensa heidän kanssaan asiasta ja että hekin ovat pahoillaan vastakkainasettelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin sen vähän hypellen, mutta mielestäni hän vain loppupuolella puhui miten hämmentävää oli kun heidät asetettiin vastakkain ja mietittiin kumpi edustaa Suomea. Hän ei sano varsinsisesti KAJ'sta mitään vaan mainitsee heidät tässä ihan neutraalisti. Jossain jutussa hän sanoi puhuneensa heidän kanssaan asiasta ja että hekin ovat pahoillaan vastakkainasettelusta.
Baselista palatessaan Erika paheksui lentokentän haastattelussa sitä että jotkut mediat ovat keksineet vastakkainasettelua hänen ja KAJ'n välille. "Me kannustettiin toisiamme!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista suosituista kappaleista mun suurin suosikki on selkeästi Firmans man. Sitten Text tv, Kom ti byin ja Taco hej on myös suuria suosikkeja, ja Heimani i skick jolla taitaa myös olla paljon striimauksia. Ja uusimmalta levyltä Karar i arbeit, Kaffitår ja Älska en gubb. Yolo ei kuulu mun suurimpiin suosikkeihin, vaikka siitäkin kyllä tykkään ja livenä on hauska. Loput mun omista suosikeista taitaa olla vähemmän striimattuja biisejä.
No onpas sinulla samanlainen maku kuin minulla, tuo voisi olla ihan itseni kirjoittamaa tekstiä 😊. Nuo neljä suurta eli Firmans man, Kom ti byin, Text tv ja Taco hej ovat mulla kuitenkin aika tasavahvoja, suosikki vaihtelee vähän päivästä ja mielialasta riippuen.
Kaffitåria rakastan. Tykkään myös siitä live-koreografiasta, ja Jakobin korkea nuotti saa aina kylmät väreet aikaan.
Joo jännä nähdä, miten Economy+ soittokerrat kehittyy. Nythän sitä on Spotifyssä striimattu kai suunnilleen samaan tahtiin kuin Karaokea viime vuonna. Mutta Economylla on tosi paljon striimauksia YouTubessa. Jos tahti jatkuu YT:ssa hyvänä, niin taitaa saavuttaa Karaoken lukemat, vaikka Karaoke julkaistiin puoli vuotta aiemmin.
Mulla on ainakin Wilhelm von Schwerin, Pöbeln vid jutas, Frassin, Dehär e min by, Bäriking, Bachelors of The sea, Back in business, Tango taas, Pablos frestelse ja Polka på Pittjärv
Hyvin pitkälti nämäkin samoja. Voisin lisätä tuohon vielä Västerut ja Där hjärtat bor. Dehär e min by on suursuosikki, maailman kaunein biisi. Schwerin on mahtava.
Oletko mahdollisesti se henkilö, joka ei ole onnistunut tykästymään Dansgolviin...? Mulla tuo Dansgolv ei ole vieläkään oikein iskenyt, menee livenä mutta en oikeastaan kuuntele muuten.
Mä olen se, johon Dansgolv ei ole vielä iskenyt, ja olen siis eri ihminen kuin tuo, jolle vastasit ja jolla on paljon samoja suosikkeja kuin sulla. Täällä on niin paljon kehuttu Dansgolvia, että mä yritän kyllä tavoittaa sitä, minkä te kehujat olette jo tavoittaneet. Mulle se ei ole melodia (joka liikkuu vain muutaman sävelaskeleen alueella ja taitaa olla Kaj'n monotonisin) eikä sanoitus (josta en löydä hirveästi hauskuutta enkä toisaalta myöskään syvällisyyttä; riimitys on tietysti yhtä loistava kuin Kaj'lla aina ja tykkään kovasti säkeestä, jossa otsalohko kytketään pois päältä). Mutta mulla on luultavasti vain huonot hoksottimet, joten jatkan tutkimuksiani. En mä tykännyt oliiveistakaan ensi maistamalta ja nykyään ne on suurta herkkua.
Dansgovissa on kaksi juttua mitk pitää tajuta: 1) Kevinin jalat 2) Kevinin käsivarret
Kaikki muu on vain taustaa.
Mä taas ihastuin Dansgolviin jo ennen kuin sitä alettiin esittää Sauna tourilla ja ennen kuin siitä alkoi olla livevideoita netissä. Kevinin esiintyminen tuli sitten vasta jälkijunassa ja tykkään kyllä siitäkin, mutta ensisijaisesti ihan itse biisistä. Mutta olenkin 90-luvun teini ja nuoruusvuoteni kyllästetty eurodance- ja -teknomusiikilla. Joten monenmoista jumputusta on tullut kuunneltua yllin kyllin, eikä Dansgolv ole minusta kyllä yhtään monotoninen eikä oikeastaan edes jumputusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baselista palatessaan Erika paheksui lentokentän haastattelussa sitä että jotkut mediat ovat keksineet vastakkainasettelua hänen ja KAJ'n välille. "Me kannustettiin toisiamme!"
Oli medialta ylilyönti ja aivan turhaa lietsomista. Saattoi ikävään asemaan ja välikäteen molemmat artistit, jotka vain tekivät työtään ja hyvin tekivätkin. Ja tukivat toisiaan siellä paikan päällä. Ja valmiiksi kuumana käyvä yleisökeskustely vain otti lisää kierroksia tästä kaikesta. Ai hyvä ihme sitä törkykommentoinnin määrää puolin ja toisin viime keväänä.... Se oli jo niin vastenmielistä, etten lopulta viitsinyt edes seurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dansgovissa on kaksi juttua mitk pitää tajuta: 1) Kevinin jalat 2) Kevinin käsivarret
Kaikki muu on vain taustaa.
Mä taas ihastuin Dansgolviin jo ennen kuin sitä alettiin esittää Sauna tourilla ja ennen kuin siitä alkoi olla livevideoita netissä. Kevinin esiintyminen tuli sitten vasta jälkijunassa ja tykkään kyllä siitäkin, mutta ensisijaisesti ihan itse biisistä. Mutta olenkin 90-luvun teini ja nuoruusvuoteni kyllästetty eurodance- ja -teknomusiikilla. Joten monenmoista jumputusta on tullut kuunneltua yllin kyllin, eikä Dansgolv ole minusta kyllä yhtään monotoninen eikä oikeastaan edes jumputusta.
Kiinnostavaa kuulla näitä erilaisia mielipiteitä Damsgolvista. Tässä mietin, että onkohan tämäkin biisi osittain ikä/ sukupolvikysymys. Itse olen vanhempaa ikäluokkaa, harrastanut nuorena klassista musiikkia/soittamista ja diskoni kolunnut jo 70-luvulla, jolloin eurodancesta ei tiedetty mitään, vaan Saturday Night Fever oli kova sana. Ja siinähän niitä melodioitakin jo löytyy.
Oli medialta ylilyönti ja aivan turhaa lietsomista. Saattoi ikävään asemaan ja välikäteen molemmat artistit, jotka vain tekivät työtään ja hyvin tekivätkin. Ja tukivat toisiaan siellä paikan päällä.
Ja kokemusasiantuntijana Käärijä oli matkan varrella ja paikan päälläkin kannustamassa molempia.
Yrittääkö Jakob kertoa meille jotain yksityiselämästään instastooreissa? Siihen on linkitty Spotifylla selvä erobiisi (ei KAJn oma vaan toisen artistin), eikä kihlasormusta enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Yrittääkö Jakob kertoa meille jotain yksityiselämästään instastooreissa? Siihen on linkitty Spotifylla selvä erobiisi (ei KAJn oma vaan toisen artistin), eikä kihlasormusta enää ole.
Jospa emme nyt lähde spekuloimaan täällä yhtään mitään.
Olenko katsonut oikein, että KAJ'lla on enää yksi keikka ennen heinäkuuta l. 5.6. perjantaina? Fanclubin puolella toivotaan kovasti, että olisivat taas mukana Allsång på Skansenilla.
Kyllä, yksi keikka enää ennen heidän kuukauden mittaista kesälomaansa.
Vierailija kirjoitti:
Olenko katsonut oikein, että KAJ'lla on enää yksi keikka ennen heinäkuuta l. 5.6. perjantaina? Fanclubin puolella toivotaan kovasti, että olisivat taas mukana Allsång på Skansenilla.
Ei siellä yleensä kyllä ole peräkkäisinä vuosina samat artistit olleet. Mutta katsotaan, miten käy.
Onko Allsång på Skansen koko kesän mittainen sarja?
Jos et ole aiemmin huomannut, että se on Kevin, olen onnellinen puolestasi, koska KAJ'ssa parasta on, että aina löytyy jotain uutta mitä ei ole ennen tajunnut.