Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheemme joutuu muuttamaan pienempään asuntoon

Vierailija
02.07.2025 |

Ei siinä mitään, se on tiedetty jo kauan. Nyt vihdoin kun kaikki meni heitisi asunto. Mutta se on liian pieni. Onko vinkkejä miten selviytyä? Suunnitelmana että lapset saa kaksion makuuhuoneen ja minä vanhempana joudun asumaan olohuoneen nurkassa. Koska asunto on nykytuotantoa kylpyhuone vie neliöistä paljon. Antakaa vinkkejä miten tästä selvitään.  Lapset ei ole vuoroviikoin missään. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei ole vuoroviikoin missään? Kuulostaa science fictionilta.

Tarkoitin että toisen vanhemman luona. Ap

Vierailija
22/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on jo oikein hyvän kuuloinen suunnitelma. Tärkein vinkkini lisäksi on se, että karsi kaikki turha tavara pois. Mahdutte kyllä oikein hyvin, jos koti ei ole täynnä roinaa.

Siinähän se tulikin. Eli tavaraa löytyy kun muutetaan yli puolet pienempään. Olkkari ja keittiö on käytännössä yhtä tilaa. Itse tarvitsen omaa rauhaa ja tilaa. Mietin jo että tekisin itselleni lasitetulle parvekkeelle pesän osaksi aikaa vuodesta. Ap

Olkkariinko ei saa omaa tilaa? Ja joo jos on parveke niin se on kyllä hyvä lisä neliöihin keväästä syksyyn. Tai no pukeutumiskysymyshän sekin on voiko siellä oleilla myös talvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on jo oikein hyvän kuuloinen suunnitelma. Tärkein vinkkini lisäksi on se, että karsi kaikki turha tavara pois. Mahdutte kyllä oikein hyvin, jos koti ei ole täynnä roinaa.

Siinähän se tulikin. Eli tavaraa löytyy kun muutetaan yli puolet pienempään. Olkkari ja keittiö on käytännössä yhtä tilaa. Itse tarvitsen omaa rauhaa ja tilaa. Mietin jo että tekisin itselleni lasitetulle parvekkeelle pesän osaksi aikaa vuodesta. Ap

Varo, nyt kun kuulutat oletetusti perusduunarina jotakin tarvettasi noin niin ei kohta ole enää parvekkeitakaan

Vierailija
24/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako/ketä teitä on?

Kolme ihmistä, lisäksi kotieläimet. Ap

Kotieläimet, ootko pimee. 

Hermoraunio rahaton ja kotieläimiä. Saunan taa tai heivaa meneen. 

Vierailija
25/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä lapsia voisi antaa sijoitukseen. Jollekin sukulaiselle, tutulle tai naapuriin. Pitäisit asunnon ja kotieläimet.

Vierailija
26/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit rakentaa kevyistä toimisto-seinäkkeistä oman sopin olohuoneeseen.

Vierailija
27/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevö on semmoinen levitettävä vuodesohva, missä toisesta patjasta saa päiväksi sohvalle selkänoja, toisen patjan toimiessa sohvan istuinosana. Päiväksi saa peitot ja tyynyt vuodevaatelaatikkoon sohvan alle, meillä on näitä mökillä peräti kaksi!

Vierailija
28/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit rakentaa kevyistä toimisto-seinäkkeistä oman sopin olohuoneeseen.

Jollei nikkarointi suju, niin on myytävänä parvisänkyratkaisuja,

Vierailija
29/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä lapsia voisi antaa sijoitukseen. Jollekin sukulaiselle, tutulle tai naapuriin. Pitäisit asunnon ja kotieläimet.

Huostaan jolloin niillä on 80e kuukausirahaa, oma huone ym eikä tarvii kotikotona jakaa huonetta ärsyttävän sisaruksenkaa vailla käyttörahaa.

Vierailija
31/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvi itselle, tai sohvasänky, joka on päivällä sohva ja yöllä sänky. Sinänsä tuollaiset tupakeittiöt ovat kyllä syvältä, kun pitää nukkua olohuoneessa itse. Itsellä on kahden lapsen kanssa kaksio, jossa olohuone on erillinen keittiöstä ja siinä on alkovinomainen nurkkauskin. Ihan hyvin mahdutaan. Ja saa omaa aikaa lasten nukkumaanmenon jälkeen, kun ei sentään samassa huoneessa nukuta.

Vierailija
32/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sermi tai hyllykkö sängyn eteen.

Vierailija
33/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat tavarat pois ja tilalle pienempiä kalusteita.

Vierailija
34/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi ap, moni ihan omalla rahalla kämppänsä maksava asuu niin, että vanhempi/ vanhemmat nukkuvat olkkarissa. 

Vierailija
35/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkkariinko ei saa omaa tilaa? Ja joo jos on parveke niin se on kyllä hyvä lisä neliöihin keväästä syksyyn. Tai no pukeutumiskysymyshän sekin on voiko siellä oleilla myös talvella.

Joo on ihan kamalaa, jos joutuu jopa ulkona olemaan. Ap tee sen verran töitä, että saatte haluamanne asunnon. Helppoa, voit itse vaikuttaa! Jos asutte muiden rahoilla niin se ei käy, että elätte paremmin mitä maksajanne. Olen ihan töissä käyvä kahden lapsen äiti. Lapsilla on yhteinen huone ja mä nukun olkkarissa. Ulkona olen paljon, nytkin. Mielellään sitä ostaisi lisää neliöitä, mutta verottaja vie ison osan palkasta. Ja se on ihan ok. Heikoimmista pitää huolehtia. Välttämätön pitää taata. Jne. Se taas, että mahdollistetaan jotain luksuselämää, tai edes ajatus, että jokaisella lapsella on oltava oma huone, ei ole ok.

Vierailija
36/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parvi itselle, tai sohvasänky, joka on päivällä sohva ja yöllä sänky. Sinänsä tuollaiset tupakeittiöt ovat kyllä syvältä, kun pitää nukkua olohuoneessa itse. Itsellä on kahden lapsen kanssa kaksio, jossa olohuone on erillinen keittiöstä ja siinä on alkovinomainen nurkkauskin. Ihan hyvin mahdutaan. Ja saa omaa aikaa lasten nukkumaanmenon jälkeen, kun ei sentään samassa huoneessa nukuta.

Isommissa kaksioissa on yleensä erillinen keittiö, mutta pienemmissä avokeittiö. Etsisin koko ajan kaksiota jossa olisi erillinen keittiö.

Vierailija
37/37 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti laittoi sängyn kirjahylyn taakse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme