Onko tervettä kirjoitella somessa omiin kuviinsa, että olenpa kaunis?
Kommentit (27)
Jos minä kirjoittain sellaisia olisi se sairasta, merkki houruudesta. Ja vale,
Niin kyllä varsinkin suomalaisen kuuluu olla vaatimaton ja nöyrä. Omasta ulkonäöstään ei saa pitää.
Aika itsekeskeinen vaikutelma tulee. Jatkuvasta keikistelystä ja itsensä esittelystä se vaikutelma tosin tulee ilman omia kommenttejakin.
Tuota en ole vielä nähnyt, mutta sellaisen olen, jossa poseeraaja kysyy kommentoijalta, että *tarkoititko kaunis?* - ihan vain varmistukseksi 😅 Pientä myötähäpeää pukkasi.
Jossain tilanteessa se voisi olla hyvinkin tervettä. Vaikkapa syömishäiriöstä tai muusta isosta jutusta, esim masennuksesta toipuessa. Olisi hienoa, jos jokainen meistä pystyisi katsomaan kuvaansa, ja sanomaan, että kylläpä olen kaunis.
Vaikuttaa psykoottiselta persuilulta eli ei ole tervettä.
Myötähäpeäjät huomio. Koht on niin kauhee panniikki et ette enää ehdi toisten puolesta häppeemäänkkää. Ihan omist aloitetaan, niinku neuvo oli, ettei tarvi jotain järetöntä paalua kiskoa sit kenenkään mistään silmästä.
Mut onks joku viel noin edelliskaudella et noin vain uskoo jotain kuvia, tilejä ja/tai kuvatekstejä. Vooooiiiiii 😱
Vierailija kirjoitti:
Jossain tilanteessa se voisi olla hyvinkin tervettä. Vaikkapa syömishäiriöstä tai muusta isosta jutusta, esim masennuksesta toipuessa. Olisi hienoa, jos jokainen meistä pystyisi katsomaan kuvaansa, ja sanomaan, että kylläpä olen kaunis.
Miksi ihmeessä? Esimerkiksi minä sairastan vaikeasti ja etenevästi, ja tilannettani ei kyllä millään tasolla parantaisi se, että postaisin itsestäni tautisia kuvia, ja kommaisin niihin rinta rottingilla että jumalauta olen upea ja kaunis! Oikeasti näytän järkyttävältä raadolta, ja se on ihan fakta. En usko että tilanne olisi pakotetussa itsepetoksessa sen terveempi mt-ongelmien kanssa.
Tulee kyllä myötähäpeää lukea tinderin biossa jotain ns olen mukava kaunis kaverit sanovat jne jne tykkään matkustella. Oih. niin viisas ja kaunisss ..Kuin Sannuliiii
Vierailija kirjoitti:
Tulee kyllä myötähäpeää lukea tinderin biossa jotain ns olen mukava kaunis kaverit sanovat jne jne tykkään matkustella. Oih. niin viisas ja kaunisss ..Kuin Sannuliiii
Entäs empaattinen, mukava söpöliini? Kuten eräskin VM.
Eräs julkkishan tiettävästi kehuu itseään ja muokattuja kuviaan käyttäen toisen henkilön fb-tiliä. Meitä on moneen lähtöön. Omaksi ystäväkseen voi tekeytyä.
Kehopositiiviselle on normaalia kirjoittaa "olen kaunis ja niin olette te kaikki!"
Minusta tuo on yhtä outoa kuin jos laittaisi kuvia someen omaisuudestaan ja kirjoittaisi, että olenpa rikas.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on yhtä outoa kuin jos laittaisi kuvia someen omaisuudestaan ja kirjoittaisi, että olenpa rikas.
Usko pois tätä(kin) löytyy! Etenkin pyrkyreillä on esillä kaikki maallinen, ja sitten kehua retostellaan miten ollaan yritetty ja onnistuttu ja nyt ollaan ihan Suomen Selkärankaa - nih! Nykyihmisen materialismilla ja narsismilla ei ole enää mitään rajoja.
Oudompaa on kommentoida kaikkea mitä somessa näkee.
Ei ellei ole jotain psykohömppää iik itsetunto kunniaan! IIK olen arvokas! IIK hyväksy itsesi! No voihan kaikki sellaiset tuollaiseen osallistua jos haluaa.
Kerran kun peilailin onnistuneen meikin ja hiustenlaiton jälkeen ja pidin näkemästäni, mutta sius vain mielessä, ei mitään some postauksia herran jestas, tuli joku ihme töötti ääni kännystä. Olin ihan et what, Lukiko tuo ajatukseni Hehheh. .
Kysymys kuuluukin saako tykätä peilikuvastaan vai ei ja saako olla myös tykkäämättä joistain asioista.
Kai sitä saa. Eikö tuo ole aika vapaa asia, miten saa itsensä nöhdä ja miten suhtautuu kaikkeen? .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko pois tätä(kin) löytyy! Etenkin pyrkyreillä on esillä kaikki maallinen, ja sitten kehua retostellaan miten ollaan yritetty ja onnistuttu ja nyt ollaan ihan Suomen Selkärankaa - nih! Nykyihmisen materialismilla ja narsismilla ei ole enää mitään rajoja.
Onhan meillä tosiaan se yksi somejulkkis, joka koko ajan tuo esille rahojaan. :D Suomalaiset tuntuvat pitävän sellaista todella nolona.
Ainakin entinen vihreiden kansanedustaja tälläistä horisi.
Ei ole tervettä.