Olisitko huolissasi, jos lapsillasi ei ole tyttö- tai poikaystävää
Kommentit (32)
En.Mutta olisin enemmän kuin huolissani, jos hänellä ei olisi tuolloin ensimmäistäkään läheisempää kaveria tai ystävää, jioita hänellä (/ heillä) on onneksi ja iloksi tähän asti ollut.
Olen siinä luulossa, että nykyisin keskimäärin pariudutaan (, jos pariudutaan) vanhempana kuin aiemmin, eikä sinkkuuteen liity samanlaista stigmaa kuin vielä joitain vuosia aiemmin.
Uskovainen mies
No en. Muiden tavoin olisin kyllä, jos ei muuten olisi sosiaalista elämää. Jotenkin tuntuu, että kovin aikaisin pariutuvat ovat vähän tyyppiä elämänkoulu. Etsitään turvaa ja pysyvyyttä, mitä ei ole kotona ollut. Pahimmassa tapauksessa saadaan jo alaikäisenä omia lapsia.
Olisin huolissani ja kyllä miettisin, onko lapseni onnellinen tässä tilanteessa. En tekisi asiasta numeroa, mutta tekisin selväksi, että tuen häntä aina. Vanhempana toivon antavani lapsilleni vahvat juuret ja siivet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En miksi sen pitäisi huolestuttaa.
Koska se tarkoittaa, että lapsellasi on vaikeuksia luoda ihmissuhteita
Tarkoittaako? Itse en vielä npin 35 vuotiaana ole ollut ensimmäisessäkään parisuhteessa mutta niin kauan kuin jaksan muistaa minulla on ollut niin naisia kuin miehiä kavereina ja ystävinä jne.
Toki olen kipuillut joitain kertoja sinkkuuteni kanssa mutta kokisin valehtelevani, jos sanoisin, että minulla on / on ollut vaikeuksia ja haasteita luoda pysyviä ja vastavuotoisia ihmissuhteita
Ajat ovat sellaiset että toinen ihminen on hälle susi. Jos minulla olisi lapsia en yhtään kummaksuisi tätä valintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ellei sellaista ole ollut tai ei ole näköpiirissäkään.
Miksi olisit huolissasi?
No, tytöstä ei ole pelkoa. Poikaystävä on ollut seiskaluokasta lähtien. Poika vain vaihtunut muutamaan kertaan. Nyt 22-vuotias. Poika taas on vasta 14 ja yllättäin hänellekin ilmestyi keväällä luokkakaverityttö tähän pyörimään. Oltiin puulla päähän lyötyjä, kun poika on vielä niin lapsellinen. Hyvää on, että kummallakin on makua. Tytön poikakaverit on kaikki olleet hyvinkasvatettuja, siistejä poikia, joilla ei ole ongelmallista suhdetta elämään, kouluun yms. Tämä pojan tyttökaveri taas on luokan "hikke" ja auttaa poikaa kouluhommissa. Poika on kyllä hyvä itsekin, mutta tyttö buustaa häntä ja lukevat mm. kokeisiin yhdessä.
Olisin huolissani, jos tytöllä 22v. ei olisi mitään ollut koskaan.
Kyllä joku ihastuksen kohde pitää Ennillä olla siinä 19-20v, muuten olisin huolissani,a
Kyllä minä olisin, koska tiedän mitä yksinäisyys on. Siis jos parisuhdetta kaipaa. Lapsillani on muutenkin taipumusta jäädä ulkopuolisiksi ja luulen, että parisuhde voisi pitää paremmin elämänsyrjässä kiinni.
Ai että olisi ahdistavaa kun vanhempi olisi joka asiasta huolissaan.
Koska se tarkoittaa, että lapsellasi on vaikeuksia luoda ihmissuhteita