Vanhempani julkaisee somessa sitä että emme ole olleet aikoihin tekemisissä keskenämme. Onko ihan normaalia?
Omalla etusivullaan julkaisee mm. nimeni ja kirjoittaa että ottaisin yhteyttä. Sitten hänen seuraajansa näkee ne lukea. Mitä mieltä tuollaisesta?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa hänelle siellä somessa, että vit-tu-ako noin kirjoittelet muille. Jos haluut ottaa yhteyttä ja nähdä, niin soita tai tule käymään, äläkä sitä muille itke.
Tuoko on normaalia some käyttäytymistä?
Nykisin kyllä. Aika lievää tekstiähän tuo on siihen, mitä täällä tai muualla somessa tulee vastaan päivitäin.
Riippuu paljon siitä kenen kanssa somessa on tekemisissä. Itse aika harvoin törmään tuollaiseen. Ja jos törmäänkin niin ohitan nopeasti ehkä jopa estän tyypin.
No mistäpä sen vauvapalstalla voi tietää kenen kanssa täällä päätyy tekemisiin. Nytkin luulin juttelevani ihan järkevän ihmisen kanssa, mutta olin näköjään väärässä. "Minä en ole törmännyt, joten ei tapahdu" logiikka ei ole järkevän ihmisen puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa hänelle siellä somessa, että vit-tu-ako noin kirjoittelet muille. Jos haluut ottaa yhteyttä ja nähdä, niin soita tai tule käymään, äläkä sitä muille itke.
Tuoko on normaalia some käyttäytymistä?
Nykisin kyllä. Aika lievää tekstiähän tuo on siihen, mitä täällä tai muualla somessa tulee vastaan päivitäin.
Riippuu paljon siitä kenen kanssa somessa on tekemisissä. Itse aika harvoin törmään tuollaiseen. Ja jos törmäänkin niin ohitan nopeasti ehkä jopa estän tyypin.
No mistäpä sen vauvapalstalla voi tietää kenen kanssa täällä päätyy tekemisiin. Nytkin luulin juttelevani ihan järkevän ihmisen kanssa, mutta olin näköjään vä
Ai hirveetä. Et pysty ohittamaan viestiä.
En olisi somessa enkä tietäisi mitä somessa kirjoitellaan enkä tulisi tietämäänkään.
Oma isäni teki saman kännipäissään. Surullista, muttei tuossa muuta voi kun laittaa koko ihminen estoon. Kyllä muut ymmärtävät mistä yhteydenpidottomuus johtuu, siitä ei tarvitse olla huolissaan. Omsn lapsen mustamaalaaminen somessa kun on kaikkea muuta kuin normaalia tai hyväksyttävää. Vanhempi voi aina katsoa peiliin jos häneen ei pidetä yhteyttä tai ottaa itse yhteyttä selvinpäin ja kysyä suoraan asioista mitkä askarruttaa tai mitkä vaikuttavat omiin tunteisiin ja joita tämän vuoksi haluaa jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Ilmeisesti ette ole tekemisissä juuri. Kerjää sääliä somekavereilta ja odottaa, että he haukkuvat sinut lyttyyn siinä kaikkien edessä. Nauttii, kun paheksuvat sinua ja säälivät häntä.
Tämä. Kovasti on kiire saada ihmiset puolelleen. Yllättävän yleistä ikääntyvien vanhempien kohdalla, jotka kadehtivat aikuisia lapsiaan syystä tai toisesta.
Totta. Yrittää kontrolloida sinua nolaamalla ja yhteisöpaineen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidättekö sitten yhteyttä? Vastaatko hänen puheluihinsa? Vai onko niin, että sinun pitäisi pitää yhteydenpitoa yllä yksipuolisesti?
Pitäisikö vanhempiin pitää tuossa tilanteessa yhteyttä?
Lähinnä mietin, että onko totta edes. Jotkut vanhemmat voivat olla hirveän ripustautuvia, että jos ei ole pariin viikkoon tai jopa pariin tuntiin nähnyt, niin on tyyliin hylännyt. Jotkut näkevät vuoden välein vanhempiaan ja on ihan hyvät välit.
Jotkut eivät ole tekemisissä ollenkaan, eivätkä edes vastaa vanhemman puheluun. No, voi olla, että vanhemmallasi olisi jotain tärkeää asiaa, eikä hän saa sinuun yhteyttä. Tai sitten saisi, kun vain itse viitsisi soittaa. Mistä me ap:n tilanne tiedetään. Riippuu vähän tilanteesta, mikä on normaalia.
Onko vanhemmillasi sinuun muuta yhteydenottokanavaa? Jos ei, niin on täysin ymmärrettävää. Jos niillä taas on sun numero ja soitatte viikottain, niin on tosi outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidättekö sitten yhteyttä? Vastaatko hänen puheluihinsa? Vai onko niin, että sinun pitäisi pitää yhteydenpitoa yllä yksipuolisesti?
Lähinnä mietin, että onko totta edes. Jotkut vanhemmat voivat olla hirveän ripustautuvia, että jos ei ole pariin viikkoon tai jopa pariin tuntiin nähnyt, niin on tyyliin hylännyt. Jotkut näkevät vuoden välein vanhempiaan ja on ihan hyvät välit.
Jotkut eivät ole tekemisissä ollenkaan, eivätkä edes vastaa vanhemman puheluun. No, voi olla, että vanhemmallasi olisi jotain tärkeää asiaa, eikä hän saa sinuun yhteyttä. Tai sitten saisi, kun vain itse viitsisi soittaa. Mistä me ap:n tilanne tiedetään. Riippuu vähän tilanteesta, mikä on normaalia.
Sillä ei oikeastaan olisi tuossa kohtaa merkitystä onko tuo totta vai ei. Jos joku kirjottaisi vastaavaa minusta somessa kyllä yhteydenpito on viimeistään siinä kohtaa kokonaan loppu.
Sääliä kaipaa "hyljätty" vanhempi, varsinainen marttyyri. Ei tajua, että kyllä ne muut arvaa, että syy siihen, että yhteyttä ei ole on todennäköisesti hänessä itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Onko vanhemmillasi sinuun muuta yhteydenottokanavaa? Jos ei, niin on täysin ymmärrettävää. Jos niillä taas on sun numero ja soitatte viikottain, niin on tosi outoa.
Somessa saa yhteyden myös yksityisesti. Ja miksi pitäisi saada yhteyttä?
Minusta tuo on hieman häiritsevää kun julkaisee nimen ja asuinpaikan .Ja sen miten kauan aikaa on odottanut yhteydenottoani kertoo julkisesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on hieman häiritsevää kun julkaisee nimen ja asuinpaikan .Ja sen miten kauan aikaa on odottanut yhteydenottoani kertoo julkisesti. Ap
Minua häiritsisi enemmän kuin hieman joten en olisi hänen kanssaan ainakaan tuon jälkeen missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Yksityistietoja sisältävän julkaisun voi ilmiantaa ilman, että julkaisija saa tietää kuka ilmiantoi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on mitä mieltä minä olen? Sinun elämäsi, ei minun.
Ap ei kysynyt sinulta kuitenkaan mitään vaan kaikilta muilta. Miksi kuvittelet, että kaikki pyörii sinun ympärilläsi?
Vierailija kirjoitti:
Oma isäni teki saman kännipäissään. Surullista, muttei tuossa muuta voi kun laittaa koko ihminen estoon. Kyllä muut ymmärtävät mistä yhteydenpidottomuus johtuu, siitä ei tarvitse olla huolissaan. Omsn lapsen mustamaalaaminen somessa kun on kaikkea muuta kuin normaalia tai hyväksyttävää. Vanhempi voi aina katsoa peiliin jos häneen ei pidetä yhteyttä tai ottaa itse yhteyttä selvinpäin ja kysyä suoraan asioista mitkä askarruttaa tai mitkä vaikuttavat omiin tunteisiin ja joita tämän vuoksi haluaa jakaa.
Ei kaikki lapset ole herran terttuja.
Mustamaalaaminen puolin ja toisin ei ole hyväksyttävää.
Ei siitä normaalia tule vaikka lapsi kyykyttäisi vanhempaansa.
Olisi monen parempi pysyä hiljaa.
Ei se ketään lämmitä vaikka avautuisi aiheesta.
Jos ei puhevälejä ole niin paras olla hiljaa.