Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemusta silmien hajataitosta? Silmälasit vai ei, jos vahvuudet tosi pienet?

Vierailija
02.07.2025 |

Onko täällä kellään kokemusta siitä, että silmissä ei ole paljoa plussaa tai miinusta, mutta hajataittoa on?

Kannattaako silmälaseja silloin käyttää? Onko vaikutusta esimerkiksi päänsärkyyn tai silmien väsymiseen tai elämään muuten?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vähän eri tilanne: pientä hajataittoa ja lisäksi paljon miinusta. Optikon mukaan en tarvitse hajataittoa korjaavia piilolinssejä, mutta silmälaseissa pieni hajataitto on korjattu. Käytän suurimman osan ajasta piilolinssejä. En ole huomannut päänsärkyä tai muita oireita. Ehkä väsyneenä, etenkin pimeässä ajaessa koen näköni olevan jonkin verran parempi silmälaseilla. Muutoin hajataiton korjaamattomuus ei vaikuta arkeeni.

Vierailija
2/4 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla miinusta. Kerran yksi optikko huomasi pientä hajataittoa ja se lisättiin linsseihin. Seuraavan kerran silmälääkärissä sitä ihmeteltiin. Ei niin pientä olisi tarvinnut laittaa. Kuulemma innokkaasti laittavat, koska sillä saadaan linsseille hintaa. Harmittaa, enää en pääse kai eroonkaan siitä. En sinun tilannetta osaa arvioida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain migreenin paremmin hallintaan käyttämällä laseja. Minulla on paljon hajataittoa ja vähän miinusta.

Vierailija
4/4 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain migreenin paremmin hallintaan käyttämällä laseja. Minulla on paljon hajataittoa ja vähän miinusta.

Lupaavalta kuulostaa.