IS: Sinä maksat 10€ yhdestä tuutista - samalla kun kioskin kesätyöntekijä tienaa pikkuhiluja ja pakotetaan kevytyrittäjä työsuhteeseen.
Poonuksena palkaton harjoittelu ja kysytään fyysiset speksit ettei vaan tulisi palkattua ketään läskiä töihin.
Kommentit (78)
Huoooooh. Missä sanotaan että nuoret olisi kevytyrittäjiä?
Siis onko noi nuoret yrittäjiä ? Törkeää. Toi pitäs lailla kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan hampaattomuutta kun tähän ei haluta puuttua. Luulisi että avi tekisi jotain, mutta kampaviinerit pitää toimistolla. Volt kuskeja vähän muodon vuoksi puolustetaan, mutta johan ilmoittivat, etteivät taida noudattaa oikeuden päätöstä. Ainakin ensin mietitään.
Siis onko sekin hallituksen syy, jos jäätelötötterö maksaa 10 €? En ole kyllä missään tuon hintaista nähnyt. Ostin tötterön isolla pallolla ja annoksen jossa oli suklaata ja kastiketta ym. Maksoivat yhteensä 11 €.
Ei vaan että nuoria työntekijöitä harhautetaan yrittäjiksi.
Mikäs tässä on vika? Täällähän on hehkutettu yrittäjyyttä. Työkkärikin suosittelee työttömille. Nyt sitten ei olekkaan hyvä juttu
Kuka enää ostaa jätskiä kioskista? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan hampaattomuutta kun tähän ei haluta puuttua. Luulisi että avi tekisi jotain, mutta kampaviinerit pitää toimistolla. Volt kuskeja vähän muodon vuoksi puolustetaan, mutta johan ilmoittivat, etteivät taida noudattaa oikeuden päätöstä. Ainakin ensin mietitään.
Siis onko sekin hallituksen syy, jos jäätelötötterö maksaa 10 €? En ole kyllä missään tuon hintaista nähnyt. Ostin tötterön isolla pallolla ja annoksen jossa oli suklaata ja kastiketta ym. Maksoivat yhteensä 11 €.
Ei vaan että nuoria työntekijöitä harhautetaan yrittäjiksi.
Mikäs tässä on vika? Täällähän on hehkutettu yrittäjyyttä. Työkkärikin suosittelee työttömille. Nyt sitten ei olekkaan hyvä juttu
Siinä on yrittäjyys kaukana kun et voi itse päättää työajoista, tuotteiden hinnasta jne. Tuolla järjestelyllä vain kierretään työnantajan velvollisuuksia käyttämällä hyväksi nuoria henkilöitä.
Olen muuten jo useamman vuoden ajatellut, että onko jäätelökioskin kesätöihin jotkut salaiset ulkonäkövaatimukset? Olen nähnyt siellä töissä nuoria naisia, jotka ulkonäöllisesti heittämällä voittaisivat missit.
Ostan 6 tuuttia alle 3 e kaupasta. Sori siitä.
Jää minulta ostamatta 10€ tuutti 😂 törkeää edes koittaa myydä tolla hinnalla jäädytettyä maitoa ja sokeria!
Vierailija kirjoitti:
En maksa vaan haen S-marketista tai Lidlistä 8 vaniljanmakuisen tuutin pakkauksen, ikävää jäätelönmyyjälle mutta kioskin omistajaa en sääli.
Hyvä vaan ettet tuo toimintaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten jo useamman vuoden ajatellut, että onko jäätelökioskin kesätöihin jotkut salaiset ulkonäkövaatimukset? Olen nähnyt siellä töissä nuoria naisia, jotka ulkonäöllisesti heittämällä voittaisivat missit.
No ostaisitko jos myyjänä olisi vanha karvainen mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei luulisi, että jäätelökioskin pääasiakaskunta koostuisi nuorista naisista kiinnostuneista miehistä...
Vierailija kirjoitti:
Tottakai otan töihin sellaiset tekijät, jotka tuovat asiakkaita. Ei sinne mitään rapamahapappoja oteta.
Ennen, vanhassa maailmassa, oli kva pistäytyä jääteökioskilla (ja niihin oli jonot), kun sieltä sai jotain muuta mitä kaupoissa ei ollut. Sitten oli pakasteessa valmiita tuutteja ja puikkoja heille, jotka eivät halunneet erikoisempaa makua.
Nykyisin jäätelökioskeissa ei oikein ole mitään mitä ei kaupastakaan löytyisi. Pehmiksiä joo, mutta niitäkin saa usein (ja halvemmalla) kaupa ulkopuolella olevasta kahvilasta. Joten tuntuu ettei ole mitään järkeä mennä jäätelökioskille maksamaan 10 euroa jäätelöpallosta, kun täsmälleen saman jäätelötötterön saa melkein mistä kaupasta vain. Ainoa ero on se, että jäätelökioskissa se jäätelö tulee irtotötteröön ja se muotoillaan palloksi, kun kaupan jäätelötötterössä se ei ihan pallo ole. Mutta maku on sama, tuote on sama, ja hinta on halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
varmaan sillä jäätelökiskan myyjällä olisi enemmän asiakkaita ja suuremmat tulot, jos hinta olisi alhaisempi
Ei olisi. 5% alennus vaatii 20% lisäystä myyntiin ja sateella ei töttöröt tee kauppaansa vaikka olisivat vain kuusi euroa. Halvalla enemmän on huonointa bisnestä mitä on.
Ei kait kukaan oikeasti usko tuota? Eihän?
Vierailija kirjoitti: Huoooooh. Missä sanotaan että nuoret olisi kevytyrittäjiä?
^^
Nuoren ei ole pakko ottaa työtä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei luulisi, että jäätelökioskin pääasiakaskunta koostuisi nuorista naisista kiinnostuneista miehistä...
Isoisät on helppo houkutella kioskille, kun on nättiä myyjää ja kymppikin tuntuu pikkurahalta lapsenlapsen jätskistä.
Minä en koskaan maksa yhdestä tuutista enempää kuin euron. Silloinkin vain poikkeustapauksessa. En ole tuttia ostanut 20 vuoteen
Vierailija kirjoitti:
Ostamani tuutti maksoi 1€
Ei tainnut ostopaikka olla jäätelökioski?
ei yrittäjä ole MILLÄÄN palkalla.