Kyllä se näköjään pitää paikkaansa että liikunta alentaa verenpainetta
Nyt kuukauden ajan olen harrastanut liikuntaa melkein päivittäin parin kolmen tunnin ajan. Verenpaine on laskenut; yläpaine ennen välillä 130- joskus jopa lähelle150 -> nyt 120-130 ja alapaine ennen välillä 80-89 -> nyt 70-80. Ehkä säästyn vielä vähän aikaa verenpainelääkityksiltä jos jaksan tätä liikuntaharrastusta vaan pitää yllä. Vielä kun saisi ruokailun kuntoon niin varmaan vähän laihtuisikin.
Kommentit (5)
Saunominen alentaa vielä enemmän, yläpaineet olleet välillä jopa alle sadan saunan jälkeen. Ehkä tuo on yksilöllistä mutta mulla vaikutus on dramaattinen.
Vierailija kirjoitti:
Saunominen alentaa vielä enemmän, yläpaineet olleet välillä jopa alle sadan saunan jälkeen. Ehkä tuo on yksilöllistä mutta mulla vaikutus on dramaattinen.
Joo olen huomannut saman. 110 tienoilla yläpaine saunan jälkeen, alapaine just ja just 70. Ap
Vierailija kirjoitti:
Saunomisen vaikutus lienee hetkellinen. Säännöllinen liikunta alentaa pysyvästi.
36 astetta lämmintä ja raskasta ruumiillista työtä, alapaine hipoo sataa. Ei hyvä kun normaalisti on 55.
Jep liikunnalla ja ruokavaliomuutoksella saisi monet kansantaudit kuriin ilman lääkityksiä.