MAALISmasujen keskiviikko
Kommentit (20)
...taas. Tanaan siis pakko ottaa paivaunet. Alkaa pian huumori loppumaan....huomenna 41 viikkoa...kauhea meno oli eilen tuolla vatsassa ja kaiken maailman kipujakin, mutta ei mitaan, mista alkaisi synnytys...
Joten täällä yksi ' isomahainen' vaappuja .. Mulla seuraava Nla ensi viikolla(vasta) ja kättärillekään ei ole sovittu kontrollikäyntiä, että silleen .. Lääkäri jo ehdotteli seuraavaksi treffipäiväksi 11.4 joten kiirus ei ole mihinkään. Olo on hyvä, ei kipuja ei mitään, ei edes supistuksia .. Mutta kun vauva liikkuu niin sepä on aika häijyn tuntuista ... Mutta hyvää kannattaa odottaa :-)) Kaikille jaksuja ! Toivottavasti pian ollaan ponnistamassa .. t. emmi rv-40+3
Minullakin huomenna 41 ja poks..
Keli on ihana joten palailen koneelle myöhemmin.
Tsemppiä kaikille :o)
t:Humu 40+6
kaikki oli ihan normaalisti. Sf mitta pienentyny ja paino tippunu :) Alapaine oli huomattavasti koholla ja terkka sanoikin että se kertoo lähestyvästä synnytyksestä. Eilen lääkäri sanoi että on sitä mieltä että synnytys on käynnistymässä. 1-3 päivän sisään sanoi minulla olevan vauvan sylissä. En usko ;) Mistä ne lääkärit osais semmosta veikata? Kanavaa ei ollu ja 1cm auki oli. Alkaa vähä jännittämään kun lääkäri ja nyt vielä terkkarikin sanoi että synnytys on lähellä. Verta on tullu eilisen sisätutkimuksen jälkeen koko ajan pikkusen tuhruna. Jospa se juhannukseen mennessä syntyy!
Mitenkäs muilla menee? Kaunis sää ulkona, pitääpä viedä lakanat ulos kuivamaan!
Jouhi
Yksinkö täällä pitää jutella? Missä kaikki on? Ulkona kauniissa säässäkö? Vai joko kaikki muut synnyttää? taidanpa kohta siirtyä tuonne huhtikuisiin niin saa juttuseuraa :)
Jouhi jälleen
Rv 40+6 ja on tämä vaan kamalaa. Ei riitä yksin raskauteen liittyvä raihnaisuus ja tukala olo vaan näköjään pitää joka raskauden oheen tulla kaikenmoista muuta vaivaa: hitonmoinen turvotus, hiivatulehduksia, poskiontelontulehdusta, peräpukamaa, jne jne. NYT alkaa mitta olemaan NIIN täynnä tätä huonoa oloa että repesin neuvolassa itkuun ja sanoin että nyt pistät lähetteen Jorviin etten enää jaksa. Mullahan on ollut tuo ?***&%¤#* poskiontelontulehdus riesana jo 1,5kk eikä näytä menevän ohi ei sitten millään. En enää halua syödä lääkkeitä vauvan takia. Jos syöminenkin sattuu poskiin ja korviin niin miltähän tuo synnytyksen ponnistusvaihe mahtaa tuntua, voi apua. No, odottelen nyt sitten soittoa sairaalasta ja kaikkeni teen etten enää kotio tule ilman nyyttiä. Tähän saakka olen ollut käynnistystä vastaan mutta nyt saavat kyllä pistää vauhtia tähän asiaan. Vauvakin on jo neuvolatädin mukaan ainakin nelikiloinen. Huoks.
Valittakaa takaisin. Minä kyllä " kuuntelen" .
Jaksamista kaikille lopuille maalismasuille. <3
Jouhilla taitaa tosiaan olla kohta lähdön paikka, ainakin oireet kuulostaa sille.
Esterinäidille voimia. Kaikkia noita samoja on tullut kärsityksi ja vielä astma siihen päälle, joten tiedän kyllä miltä susta tuntuu.
Emmillekin supparisäteitä (ja tietty kaikille muillekin), jospa sulla alkaa niinkun mullakin; kun salama kirkkaalta taivaalta.
Meillä syödään, nukutaan ja paskotaan :)) Neiti jaksaa jo välillä seurustellakin, yks päivä jopa melkein 4 tuntia. Hassua.
Heippati taas
-m- ja Hippu +2vk
Juu. Mulla sitten kuume ja flunssa on tullut ja sehän onkin tosi kivaa näin rv 41+5.
Oikein mukava ois synnyttää kuumeessa =( Niin ja tänään sain tietää että ei välttämättä käynnistetä edes rv 42+1. Voidaan hyvin odotella vielä seuraavaan viikkoon. Nih.
Jotenkin sitä kuvittelisi kun laskettuaika on puolivälissä maaliskuuta, että pääsisi synnyttämään maaliskuussa mutta kyllä tää huhtikuulta kohta rupee mun mielestä näyttämään
Väsynyt, kuumeinen aia rv tsiljooona
Miten kauan tuota vertaa tuhruaa sen sisätutkimuksen jälkeen? Siis onko kokemusta?
Mulla on tuhrutellu yleensä vaan sen tutkimuspäivän ajan ja sitten loppunut mutta voihan se olla että näillä viikoilla tollanen tuhru viittaa siihen että synnytys käynnistyy.
Noista verenpaineista.....Mulla on ollu mielestäni huimat verenpaineet viime viikkojen ajan: rv 38+1:142/86, rv 38+6: 140/100, rv39+1: 135/92, rv39+6: 144/97, ja tänään 40+6: 149/98.
Millaisia lukemia teillä on näillä viikoilla???
Minen ymmärrä muutenkaan että missä tää pikkukakkonen viipyy kun jo rv 38 painoarviossa oli 1,5cm auki ja limatulppakin menny jo kaks viikkoa sitten...
AIALLE superpikaista paranemista!!!
Terveydenhoitaja sanoi että juuri alapaineen nousu kertoo siitä alkavasta synnytyksestä. Minulla on ollut joka kerta alapaine alle 80, yleensä 70 paikkeilla. Nyt se oli 90 eli 118/90 oli paineet. Yläpaine ei siis ole noussut ollenkaan.
En vain pääse usein koneelle ja viikonloppu oltiin reissussa. Mutta suuret onnittelut taas vauvautuneille!! Teitä onkin jo huimasti enemmän kuin meitä masukkaita ja niin pitääkin olla, johan tässä kuukausikin vaihtuu kohta..
Omaan napaan EI MITÄÄN ja neuvolakin vasta perjantaina. Kotona paineet välillä ok, välillä koholla ja turvotuksia alkoi ilmaantua viikonloppuna, mut siinä kaikki. Tänään soittelivat KYSiltä SPRn lopullisia verituloksia ja kuten arvasin, hyytymisarvot ei olleet normalisoituneet (kuten kuulemma yleensä tapana on..). Arvon pitäisi olla vähintään 54% ja mulla se on 31%, eli tuohan tietää hyytymislääkettä synnytyksen jälkeen 5-10pv, PRKL!! Ja samaa tietoa sain kuin Emmikin, eli epiduraalin tai spinaalin voi saada, JOS lääke tiputettu vähintään puoli tuntia aiemmin. Omalla kohdalla olen varma etten ehdi saada lääkettä enkä puudutuksia, viimeksikin olin salissa vain tunnin enkä ehtinyt saada kumpaakaan. Arvatkaa vaan huvittaako synnytys näillä tiedoilla..??
No, tällä olotilalla ei näillä näkymin ihan heti olla synnärille lähdössä, äitipolillekin on jo seuraava aika 10.4.
Tsemppiä teille muillekin, jotka vielä odotatte ja odotatte..onneksi ilmat sentään suosivat meitä!
tiiariikka 39+4
Tyttö syntyi 22.3.2007 kello 12.41 sectiolla. Pituus 49cm paino 3260g pipo 36cm. Synnytys kertomusta laitan pian tulemaan ja vähän muutakin kun valitettavasti tuli hieman mutkia matkaa lapsi kun kiersi kättäriltä lastenklinikalle ja takas kättärille ja sitten kotiin. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin.
Hauskaa loppu odotusta kaikille vielä mahansa omistaville!
Nemotus ja hippiäinen 6pv
Heissan Maalismasut,
" Ilmoittauduin" siis tuossa aikaisemmin. Ahkerana taustailijana minäkin hätkähdin hiljaisuutta ja tulin " ulos" .
Ihan näin alkuun kiitokset aktiiveille, joiden keskusteluista olen saanut suunnattomasti voimaa ja vertaistukea ensimmäiseen odotukseen. Samoin olen iloinnut ja surrut teidän ilot ja surut. Sydämmelliset onnittelut vauvautuneille ja tsemppiä meille muille.
Olen kokenut todella hienon 1. odotuksen, ilman vaivoja ja kipuja. Mutta nyt mennään siis yliajalla. Mitään oireita, suppareita sun muuta, ei ole. Synnytykseen olen tähän asti suhtautunut avoimesti, mutta viimeisen viikon sisään ajatus on alkanut ehkä jopa hieman ahdistaa, kaipa se tuntematon pelottaa. Olen koittanut käydä ajatuksissani läpi sitä, että mitä teen jos esim. supparit alkaa yöllä, tai vedet menee. Ei siitä oikein mitään tule ja tuskin siitä mitään apua on..
Kysyisinkin teiltä muilta: pyöriikö teillä synnytys yhä enemmän mielessä näin loppumetreillä, ja miten saatte ajatukset pysymään positiivisina?
Jaksamista kaikille :o)
t_Humu, rv 40+6
Tänään on taas vuotanut tuota ' limatulppaa' eli ruskeaa ja pinkkiäverta, mitenköhän paljon sitä oikein tulee ?? Kohta on viikon päivät ollut kyseistä vuotoa .. Tänään olen hikoillut kuin pieni sika,(siis kuin iso sika ;-)) ) Ja päätäkin on jyskyttänyt, vaikka yleensä en pode päänsärkyä !!
Paineista: Mulla oli viime su-ma yönä kun kättärillä mittailtiin niin 140/90, mutta väliilä on ollut korkeampiakin arvoja. Kotona edelleen alapaineet olleet väliltä 85-90. Mulla siis taipumusta korkeisiin arvoihin varsinkin jos olen jännittynyt.
TiiaRiikka: Aivan, täällä sama juttu, joudun olemaan sairaalassa vähintään 7vrk:tta, ja jos aihetta niin kaksikin viikkoa voi olla mahdollinen :-(( Ja jos sektioon joutuu niin 3vkoa, kökkö sentäs .. Mutta minkäs teet ..
Kiva, kun masulikin käy moikkaamassa Hipun kera :-)) Toivotaan että alkaisi ettei tarvitse käynnistellä ..
Ja uusille maalisäideille ONNEA !!!
Duppiksenkin pojan leikkaus oli sujunut hyvin-hienoa !!!
Nyt öitä t. emmi
Toivottavasti vointi pian parempi !!! Kurjaa jos joutuu kuumeessa synnyttämään ...emmi
Emmi: mullahan tuli sillon su iltana sellasia kuumia aaltoja eli hikoilutti välillä ihan hirveesti, muita oireita ei sitten ollutkaan ja yöllä alkoi sitten supparit ja melkein heti säännöllisesti.
Humu: vaikeahan sitä on muuta miettiä kun synnytystä. En mä ainakaan jaksanut paljon muuta mielessäni pyöritellä (paitsi sillon kun lapset vaati huomiota). Näinhän se luonto on tainnut tämänkin junailla.
Aialle jaksuja flunssan kourissa, eikös joku synnyttänyt kipeenä ja sai antibiootteja suoraan suoneen vai tekeekö mun muisti kepposia.
Jaksuja teille, täällä edelleen hengessä mukana.
-m-
Mitähän tässä nyt tapahtuu. Ensin supisteli lähes kivuttomasti 10 minuutin välein. Nyt ei varsinaisesti supistele, mutta koskee koko ajan selkään ja välillä niin paljo etten oo koskaa yhtä kovaa kipua tuntenu. Se kova kipu ei vaan kestä kauaa, käväsee pikaisesti. Välillä joutuu vähän puhkimaan ja kyneleitä vuodattamaan. Tosiaan ei kohtu supistu ollenkaan. Vauva on myllänny kohta jo kolme tuntia ja sekin sattuu tuonne haaroväliin. Olo on ihan outo ja en enää ihmettele jos lääkäri oli oikeassa. (kun sanoi että vauva syntyy pe iltaan mennessä)
Pakkasin jo tuossa vähäsen kassia sairaalaan lähtöä varten ja nyt ajattelin nukkumaan menoa yrittää! Luultavasti aamulla omasta sängystä nousen, tai nyt oikeestaan toivon niin kun pelon sekasen toiveekkaana täällä kirjoittelen.
Hyvää yötä kaikille.
Jouhi
Oliko tosiaan näin että kello on kohta puolessapäivässä eikä meille ole pinoa? No nyt on!
Olenko minä täällä ainut? Huhuu huhuu, missä kaikki on?
Neuvolaan olen tässä lähdössä. Palaan asiaan.
Jouhi 39+4