Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oo♥ TAMMENTERHOT ke-to ♥oo

Kommentit (22)

Vierailija
2/22 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=7AC5CD][b]pari riviä samalla kun heilutan Jereä uneen..

hitsit kun tällä viikolla ei oo tullu disneyltä ollenkaan mikki hiiren kerhotaloa, meitin herra1vee9kk niin tykkää siitä, nyt tulee tuota typerää lazy townia! höh!

en tiiä,mitä mieltä olette, pitäiskö mun lopettaa imetys vai mitä,kun Jere selkeesti pulauttaa tissimaidon helpommmin.

en usko että tule niin lujaakaan tissistä,että oksettas sen takii..

nyt Jere saa varmaan noin kolmanneksen ruuasta tissistä,loput nannia,eli " iskän maitoa" ;)

pukemisesta: sama täällä,vaikee pukea ulos,autoon ainakin toppa alkaa olla välillä liikaa! vaikeeta,sanon mää!

meillä taistellaan nykyään taaperon nukkumaan menosta,nukkuu siis tavallises sängys ja juoksee koko ajan pois sieltä,ennen nukku ok,mutta toi flunssa joka oli,sekotti tyylin.. :/

nyt mää vien tään hiki niskan sänkyy ja palvelen isompaa miästä!

Maria jaJere s.25.1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesit just ennen mua,maria.

Meillä vesirokon sairastelu on ollut rauhallista, 4vuotiaalle pojalle on tullut vain vähän rokkoja ja niitä ei ole kutittanut paljon ollenkaan. Seuraavana vuorossa on 2 vuotias neiti, aikasintaan lauantaina ja siitä 10 päivää eteenpäin. Vauva toivottavasti säästy.

Chikka ihmetteli miten täällä keritään roikkumaan joka päivä. =)

No itselläni niin luksusvauva että tykkää nukkua vaunuissa ulkona joka päivä pitkiä aikoja. Nukkuu kahdet päikkärit, 3-5 tuntia kerrallaan. Iltaunille menee 21-23 välissä ja nukkuu aika hyvin, yhdellä tai kahdella syötöllä, ekaa kertaa usein tossa neljän maissa. Välillä on levottomia päiviä ja öitä, mutta yleensäkin menee hyvin.

Poika on alkanut seurustella ja nauraa kaikelle. Eilen oltiin lingon&blåbär-vaatekutsuilla ja otin pikkuhermannin mukaan ja voi kuinka hän siellä hurmasi kaikki tädit =)itse ei tarvinnut hoitaa ollenkaan, vaan poika meni sylistä syliin, saivat hänet nukkumaankin.

MiehenmenoG: Asutaan niin tuppukylässä ettei täältä mihinkään pääse, eli rehellisesti sanottuna mies ei ikinä käy missään, paitsi työasioissa. Hänellä ei ole menokavereitakaan, kaikki ovat perheenisejä. Itse käyn paljon useammin, jos mun menoja voi useaksi sanoa...

KylpysäpsähtelyG: Jees, ajattelin jo että pojassa on jotain vikaa! Säpsähtelee ihan kuten marian poika! Pitää olla tosi hiljaista kylpyhuooneessa ja mun pitää olla rauhallinen ja hiljaa. Pieninkin asia saa aikaan hysteerisen itkun ja sit se on menoa. Itku alkaa viimeestään kun pestään naama ja hiukset. Pikkumies inhoaa kylmää ja huutaa kuin jellona kun hänet nostetaan pois ja kunnes vaatteet on päällä. Olenkin ihmetellyt mistä moinen johtuu. Mut ilmeisesti muillakin on samaa hätää... Meidänkin vauvalla voi kädet lentää sivuille säpsähtelyrefleksinä jos pelästyy, raukka!

Puetusonkelma, joo kyllä sitä saa joka päivä miettiä mikä on tarpeeksi tai liikaa. Kyllä se taitaa tuottaa päänvaivaa useammalle äidille. Virheistä oppii menetelmällä se selviää.

Nyt ei tuu mieleen mitään muuta.

palaillaan kun on asiaa...

nenn ja poika 12viikkoa

Vierailija
4/22 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh...Meillä Akseli alkoi sitten sunnuntai aamuna sairastaan. La-su välinen yö huusi koko yön. Ja kuume nousi sitten su aamuna. Lääkärissäkin käytiin näytillä. Kaikki ok, se on tätä virusta...No siitä asti on joka päivä ollut sellainen kolmen tunnin huuto. Eli muuten tyytyväinen ja naurunen, mutta siten yhtäkkiä alkaa itku. Ja silloin ei kelpaa muukuin syli. Siinä saattaa välillä pikkusen torkahtaa. Tänään en ole kuumetta mitannut, ei tunnu lämpimältä.

Miehenmenoista: Töissä 8:30-15:00 ja kerran-kahdesti viikossa käy pelaamassa sulkapalloa,jos pääsee. Ei muuta. Niin ja niihin sulkapalloreissuihin kuuluu aina kuulemma yhdet oluet paikallisessa. Siinä miehen menot. Baarit ei houkuttele enää.

Kylpy: Meillä poika nauttii kylpemisestä. Kovasti jokeltelee ja naurelee kylvyssä.

Vaatetus: Nyt en ole poikaa pihalle laittanut kun on olllu kuumeessa. Mutta jo ennen sairastumista pähkäilin myös vaatteiden kanssa. Minä kun olen sellaista ylipukevaa sorttia...

Mitä mieltä olette uskallanko laittaa pojan tänään pihalle vaunuihin nukkumaan? Eli eilen oli lämpöä 38.2 ja tänään ei ole ollut...Itse meinasin laittaa.

No mutta nyt kutsu kuului!

Nauttikaa auringosta(kyllä kilot lähtee kun on noin hienoja kärryttelyilmoja....ehkä)!!!

t.Evelyn & Akseli synt.6.1.07

Ja kirjoitusvirheitä voi olla, johtuen siitä että tämän äitin silmät ovat hiukka ristissä valvomisen takia...zzz

Vierailija
5/22 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täälläpäin paljon noro-virusta liikkeellä.

Onko joku teistä sairastanut sitä ja onko lapsukaiset sitä saanut?

tack!

Vierailija
6/22 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin päin on ollut paljon noro-virusta liikkeellä. Ollaan siltä säästytty, mutta kysyin lääkärissä tarttuuko helposti vauvaan kun jouduttiin käymään keskussairaalassa vauvan ollessa 2 viikkoa ja siel oli lastenosasto just eristetty noron takia... Ei kuulemma tartu helposti täysimetyksellä oleviin pikkuvauvoihin, paitsi jos vauvan äiti sairastuu. Eikä auta desinfiointi vaan reilu saippuapesu käsille. Me ei saatu noroa vaikka oltiin 5h just tuolla noro-eristysosastolla vauvan hengityskatkoksen takia. (Ja hengityskatkoskin oli vain yksittäinen joten oomme ok)

Vierailija
7/22 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottelin että keskimmäinen olis sen saanut mut ei mitään, vaikka esikoinen sai sen jo reilut 2vko:a sitten. Eilen bongasin tytöllä ekat rokot päästä jotka olivat jo arpeutumassa joten on alkanut jo maanantaina. Nyt niitä on levinnyt pimpsaan ja muualle vaippa alueeseen. Vielä ainakaan ei oo mitenkään rokot häntä vaivannut, toivottavasti ei sitten vaivaakaan.

Ihanaa kun kevät on alkanut, ollaan oltu myöhääm ulkona ja iltapäivä kaffet ja välipala ollaan viimepäivät syöty ulkona :D

Vaatetus G: tytöllä on päällä sisävaatteet ja myssy ja tumput ja sitten sujautan sen kaukalo pussiin, siinä sitten nukkuu makoisesti ei oo liikaa ainakaan, kun ei oo hikinen. Kun on kantoliinassa niin silloinkin vain sisävaatteet ja myssy, tumput ja villasukat.

KylpyG: meitin flicka ei kauheesti tykkää kylpemisestä ja säpsii aika paljon kylvyssä. Suihku on mieluisampi. Kylpy sujuu paremmin jos pojatkin on samaa aikaan kylvyssä (isossa ammeessa ja tyttö omassaan) silloin enemmän mekkalaa jotenkin se sitten rauhoittaa. Tykkäis typsy varmaan vauvauinnista.

Miehen menoista: sillä on pakollisia iltamenoja duunin puolesta aina silloin tällöin, mutta mieluiten se ne jättäis menemättä kun ei oo viina/baari miehiä. Mun se antais mennä, mutta ei mun tee enää kauheesti hillua rafloissa. Sain tarpeeks kaks10:nä.

Nyt flickan heräs täytyy mennä.

-MM- ja flickan kohta 10vko

Vierailija
8/22 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa huono säkä että vauvalle tarttui vesirokko. Täälläkin perheessä on sama tauti ja odottelen sitä 2vuotiaalle. Mulle on kyllä vakuuteltu ettei tartu kovin helpolla alle 6kk ikäiselle täysimetetylle vauvalle... Mut siinä sen taas näkee, ettei sääntöä ilman poikkeusta. Nyt aloin jännittämään saako meidän pikkumies sen vai ei...

Paljon voimia ja tervehtymistä teille!

Vierailija
9/22 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen ilta meni jo vähän paremmin, jospa ne siitä taas nuo iltaitkut vähenisivät.

Lenkille onneksi pääsin, kun esikoinenkin parani ja pääsi kerhoon, piristää kummasti kun saa olla hetken rauhassa ja puuskuttaa menemään minkä jaksaa.

Maria: samoja mietteitä täällä tuon imetyksen suhteen, meillä myös neiti puklaa tissimaidon pihalle kun taas korvike pysyy nätisti sisällä ja ei edes aiheuta niin pahoja röyhtäisyjä kuin tissimaito, äskenkin tuli varmaan kaikki pihalle heti imetyksen jälkeen kun aloin röyhtäyttää =(.

Muutenkin tissillä käy hirveä rimpuilu kun taas pullosta imee nätisti, maitoa kyllä tulee ja rinnat ei mielestäni ole liian täynnäkään, et mistä lie johtuu, ei vain vissiin tälle neidille kelpaa äidinmaito. Itse ajattelin vielä pari viikkoa katsoa miten käy ja sitten kyllä luovutan ja annan loputkin pullosta korvikkeena.

Kylpysäpsähtely: ei säpsähtele vaan on ihan rauhassa, tykkää kovasti kylpemisestä.

tjaahan nyt alkaa kitinää kuulumaan, tarvii mennä antaan lisää maitulia, kun edellinen satsi tosiaan tuli ulos.

Vierailija
10/22 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=008B45]Tuntuu tosiaan kurjalle,kun tykkään kyllä suurimman osan aikaa imettää, mutta kurjaa,jos maitoni vaan lisää huonoa oloa :(

Jahas,taapero heräs..hipsuttelee tännepäin :)

Taidetaan tästä mennä valmistaan ruoka loppuun,tänään on esikolla synttäri päivä,joten on hänen toiveruokaa: Tacoja!

Neiti on nyt sitten: Neiti10vee :D

Vierailija
11/22 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea marian 10v:llle =)

Kukakohan se oli joka kertoili että vauva nukkuu vaan pieniä pätkiä? joko on tilanne helpottunu..... Meillä neiti on nyt nukkunu 2 yötä kokonaan,mutta päiväunet on kadoksissa,nukkuu max.45 rattaissa,ihan sama työntääkö vai onko paikallaan mutta pitkiä unia ei tuu..tänäänkin lähdin varta vasten lenkille kun aattelin että neiti nukkuis,mutta siellä se makas vaunuissa silmät auki koko ajan (vajaan tunnin) on vaan itsellä jotenkin rauhaton olo kun tuntuu ettei oo hetkeäkään omaa aikaa....toivottavasti on vaan joku ohimenevä kausi..

Ei meilläkään mies baareissa käy...mutta aikaa saa kulumaan omissa menoissaan ihan niin paljon kun haluaa,tekee vuorotöitä ja vapaa ajalla puusepän töitä plus miljoonaa muuta omaa hommaa... mutta onneksi puuverstas on omassa pihapiirissä :)

jos sitä menis vaikka syömään jotain.. huomen pitää testata nukkuisko neitokainen vaunuissa massulteen pidemmät unet...

T:Rättiväsy Isa ja iida reilut 10vk

Vierailija
12/22 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vaihteeksi vähän paremmalla mielellä, mutta hermot meinaa mennä esikoisen kans. Se sit vaan jaksaa olla kovin uhmakas ja itepäinen. Nukkumaan menosta on tullut kauhee sirkus, se kun tuossa vähän aikaa sitten sujui tosi hyvin, nyt saattaa huhuilla ja metelöidä 1,5 tuntia sängyssään, ennen kuin nukahtaa. Ihme ku ei vielä oo keksinyt lähtä hiippailemaan sängystään, sen kun vielä hoksaa, nii mie muutan varastoon asumaan.

Lillukka kasvaa ja kehittyy päivittäin, uusia äätelyitä on mukava kuunnella. Neiti on edelleen vaativata sorttia, eikä oikeestaan viihdy missään muualla kuin sylissä. Vaikka istuu vieressä, nii ei oo kiva, vaan syliin pitää päästä. Mie olin viikon maidottomalla dieetillä ja tänään aloin pikkuhiljaa taas syömään maitotuotteita. Toivottavasti neidin iho ei nyt mene taas pahemmaksi, miusta tuon viikon aikana parani ehkä pikkuisen.

Päivällä neiti nukkuu yhdet ja joskus kahdet unet ulkona, kun sisällä ei malta oikein nukkua. Yöt menee vaihtelevasti, joskus herää vain pari kertaa ja joskus tuntuu, että herää jatkuvasti. Tieten sekin verottaa jaksamista, kun kuitenkin pitää aamulla herätä esikoisen kans touhuumaan. Onneksi tää vanhempi tapaus nukkuu yöt heräämättä ja on nyt kohta pari viikkoa ollut täysin ilman vaippaa. *hurraa*

MenojalkaG: miun koivet on puutunut, ei vipata mihkään suuntaan. Paitsi kasvohoitoon, sitä mie kaipaan kovasti.

Olikos täällä kestoilijoita? Minkälaisia vaippoja teillä on ja kuinka paljon? Miuta kiinnostais, mutta kun on niin paljon eri värkkejä, niin ei niistä ota selvää. Sain pari sisävaippaa ja kuoret sekä villahousut lainaan ja pari taskuvaippaa, niitä pitäs jossain vaiheessa kokeilla.

Lillis huuteloo tuolla maitoa, jotenka täytyy mennä.

Voikaahan hyvin!

T: Monttu ja Lillukka 3 kk ja viikko

Vierailija
13/22 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ookkaan taas vähään aikaan kirjotellut. Jotenkin aika kuluu niin nopeeta, ettei oikeen kerkee koneelle... Ainakaan ei sit olevinaan kerkee kirjottaa ite, vaikka lukemassa aika usein käynkin... Vaikka vauva on mitä kilteimmästä päästä, silti sitä touhuumista riittää.. Johtunee siitä, et oon ihan siivoushullu... :/

Tänää oltiin Järvenpäässä rotavirus rokotteessa(Siinä tampereen yliopiston tutkimuksessa...) tai jouduttiin ryhmään 1, jotka ei saa ekalla käyntikerralla rokotetta ollenkaan, vaan sitten seuraavalla kerralla. eli noin 10 vko vanhana eli parin viikon kuluttua mennään sinne taas, ja sit saakin suun kautta sen rota rokotteen, ja sitten pari rokotetta jalkoihin, kun otetaan nuo tavallisetkin rokotteet siellä, ettei tarvii sumplia sitten neuvolakäyntien kanssa niitä rokote aikoja ja suositeltuja viikkoja ajatellen...

Mutta verikoe otettiin tänään. vähän vaan itki. Kyllä vähän sääliks kävi, ku iso neula työnnetään suoneen... :( Höh...mutta onneks harmitus loppui pikkusella pian... :)

Oltiin tossa viime viikolla neuvolalääkärillä, mulla oli jälkitarkastus ja vauva tarkastettiin siinä samassa.. No lääkäri huomas, että toinen lonkka rutisee, ja laittoi sitten lähetteen sairaalalle, että joku muukin lääkäri tarkistais sen, ettei vaan olis pois sijoiltaan... Onko kellään kokemusta siitä tuesta, jota sit joutuis pitään, jos kaikki ei olekaan kunnossa?

Jotenkaan en oo hirveen huolissani tosta asiasta. Lääkäri sanoi, että ei tod. näk. ole mitään vikaa, että se olis luultavasti jo sairaalassa huomattu, jos jotain olis ollut... Että haluaa että joku muukin lääkäri sen vaan tarkistaa.. Mutta hyvähän se on tässä vaiheessa. Vanhempana kun sen huomais niin eipä silloin enää tuet auttais, sit tarvittais jo leikkausta...

Eli hyvä, jos jotain löytyy, että se löyty jo nyt...

miehen meno g: eipä hirveesti mee, ainakaan baareissa hirveesti ei roiku. Viimeks oli ku piti varpajaiset, mut silloin mä olinkin vielä sairaalassa. Joskus menee saunailtoihin, jos moisia järjestetään. Ja harkoissa ja peleissä käy jonkun verran.

kylpy säpsähtely g: juu meillä myös joskus pelästyy silleen että tulee moron refleksit kehiin :) Eli joka raaja osottaa eri suuntaan.. Ei yleensä kyllä siitä ala itkeen, mutta alkaa sit tohottaan vähän, eli puhkuun ja puhiseen ja hengittään nopeesti. Eli just silleen et on säikähtänyt. Sitä on meilläkin tullut nyt vasta vanhemmiten, eli ihan vastasyntyneenä ei osannut säikkyä tai pelästyä. Oli aina vaan tyytyväisenä kylvyssä...

Luulisin, että säpsyminen kylvyssä on hyvinkin normaalia, kun sitä noin monella näkyy olevan....

Heinä 76:selta kysyisin sellaista, että millainen vauvanne hengityskatkos oli?

MoominMamma: Harmillista että teidän pikkuseen tuli vesirokko jo noin varhain, mutta toisaaltaan, sittenhän se on sairastettu. Eipä se kai useimmiten tule kun kerran elämässä. Ainakin jos se tulee ees vähän voimakkaampana sitten sen kerran.

Mamm@mia ja maria mietti että pitäiskö siirtyä kokonaan korvikkeeseen... pulauttelun takia,.. Aika jännä kyllä, jos se korvike pysyy paremmin sisällä... Mulla ei hirveesti oo kokemusta siitä imettämisestä ja sen tuomista haitoista/hyödyistä. Kun se loppu mulla niin lyhyeen. Mutta ainakin sen voin sanoo, että meidän pikkunen kun syö nannia, niin ei kyllä pulauttele juuri ollekaan. Että on oikein harvinaisuus, jos pulauttaa. Sitten aina olenkin ihan ihmeissäni, että missä nyt vika :)

Ja muutenkin mahavaivoja ei kyllä ole oikeastaan ollenkaan. Aina kun oon syöttänyt, nostan sen olkapäätä vasten, ja sitten röyhtäsee pari kertaa tosi kovaa( ihan ku siinä mainoksessa :) ) Ja sitten sen jälkeen tyytyväisenä jatkaa oloaan,.. Eli ilmat tulee heti pois, ja mikään ei jää kaivertamaan...

se on vähän just kaks piippunen juttu, että kannattaako sitä imettämistä lopettaa. Mutta jos selkeesti huomaa, että se johtuu siitä äidinmaidosta, ja suurin osa tulee aina pois, niin miks ei....

ja maria lapsukaiselle muuten onnea :)

vaikka vuorokausi kohta vaihtuukin....

Niin ja ceciliah kyseli siitä ristiäisistä, en muista olenko vielä vastannut, mutta meillä on siis ristiäiset 1.4. eli tulevana sunnuntaina... Jokos teillä on ollut ristiäiset??

niin ja sitte vielä menojalka g: eipä hirveesti houkuta. Enemmänkin sellaset vaikka yksin tehdyt kauppareissut on mun mieleen. Iha ku tunnin pari on omissa oloissaa, iha ittekseen lähtee niin piristää mieltä kummasti. Pitäis varaa spinninkiin ja Body pumppiin aikaa, niin pääsis vähän purkaan tätä ylimäärästä energiaa...

No mutta pitää varmaan siirtyä tästä suihkun puolelle , että pääsis jossain vaiheessa nukkumaankin...

Hyvää yötä!

myrtti- ja vauva s. 2.2

Vierailija
14/22 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tämäkin mamma taas muutaman rivin ehtisi kirjoittamaan ;)

Me käytiin tiistaina hakemassa neidille rokotteita, eli ollaan mukana siinä rota-aivokalvontulehdusrokotetutkimuksessa ja näiden kahden rokotteen lisäksi saimme sen yleisen rokotusohjelman ensimmäisen yhdistelmärokotteen ;) Ensimmäisen yön näiden rokotteiden jälkeen neiti oli tosi väsynyt, nukkui 19-04 välisen ajan (eli tosi pitkään), normaalisti syö viimeisen kerran illalla n.21 ja herää syömään n.klo 02. Eli ilmeisesti rokotteet saivat neidin vähän väsähtämään, mutta muuten ei ole tullut mitään reaktioita (ainakaan vielä), mutta näitähän pitää seurata 6 päivää rokottamisen jälkeen (siis sihen tutkimukseen liittyen). Mutta toivon, ettei mitään kummempaa tulisikaan.

Nyt on ollut aivan ihania nämä ilmat ulkona ;) Eilenkin käytiin iltapäivällä koko perheen voimin läheisessä leikkipuistossa vähän leikkimässä lasten kanssa. Tietysti poika (3v) väsähti kotimatkalla ja saimme häntä sit miehen kanssa vuorotellen kantaa, että päästiin kotiinkin asti.

Menogallup: mies ei käy missään (ei siis tykkää baareilusta), korkeintaan muutaman kerran vuodessa käy saunailloissa, pikkujouluissa jne. Onneksi sillä ei ole paljon harrastuksiakaan kodin ulkopuolella, mutta kotona sitäkin enemmän. Joten aika paljon se kotona puuhailee omiaan, mutta on kuitenkin tavallaan läsnä koko ajan. Itse en myöskään mihinkään baareihin halua, mutta välillä pitää omaa aikaa saada ja mullekin toistaiseksi riittää se, että saan välillä karata yksin kauppaan, kävelylle tai johonkin harrastukseen (kuten aion lauantainakin mennä).

Joku kyseli sitä, että miten " pää kestää" tätä kotona olemista 24/7. Täytyy tunnustaa, että täällä on toinen mamma, jolla meinaa välillä mennä hermot ja tuntua tosi pahalta.. Mulla ei ole tässä lähellä kovinkaan paljon ystäviä/tuttuja (muutimme juuri viime syksynä), joten seuraa päivisin ei juuri ole ja täällä mä sit olen vain näiden kolmen kanssa ja kyllä sitä välillä kaipaa aikuista seuraa.. Mutta toistaiseksi olen tämän kestänyt, mutta joku päivä se voi se jaksaminen loppua.. Olenkin miettinyt, että ehkä musta ei ole kotiäidiksi ja menen heti äitiysloman jälkeen töihin ja vien lapset hoitoon (meillä onneksi tuttu paikka ja erittäin ihana perhepäivähoitaja, niin sen puolesta ei pelota, kun siellä ei ole kuin muutama lapsi, ehkä vain yksi meidän lasten lisäksi, kun meidän isompi neitihän menee syksyllä jo eskariin, niin ei tartte kokopäivähoitoakaan).

Mutta nyt pitänee alkaa vaihtamaan pikkuneidille vaippa (yövaippa pois ja aamupesut samalla) ja sit aamupalaa ja jossain vaiheessa koko katraan kanssa ulos ;)

-äitiliini ja tytteli huomenna 12 viikkoa

Vierailija
15/22 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaipoista:Meillä on käytössä Disanan nauhavaippoja (6kpl) Villakuoria (2kpl) pul-kuoria (2kpl) sekä taskuvaippoja (6kpl,anopin tekemiä) ja iso kasa pestäviä kuivaliinoja ja täytteitä. Eniten tykkään noista nauhavaipoista,niitä ajattelin tilata vielä yhen 10 kpl:n satsin lisää.Kun oon todennu että helpoimmalla pääsee kun on vaippoja tarpeeksi ettei tarttee koko ajan olla konetta pyörittämässä. Öisin käytetään edelleenkin kertiksiä,meillä neiti alkaa heti rutisemaan jos vaippa tuntuu vähänkin märältä,eli näin säästyn yöheräämisiltä.

Pään kestävyys:Mä oon nyt ollu kotiäitinä reilut 7 vuotta ja luultavasti olen kotona siihen asti kun nuorimmainen on ekalla eli toiset seitsemän vuotta vielä.. jos olisin vaan neljän seinän sisällä kotona niin tulisin varmasti hulluksi,yritän pitää mahdollisimman paljon sosiaalisia kontakteja yllä,sekä pitää kiinni siitä että vähintään kerran viikossa käyn jossain ilman lapsia,kävelyllä,kaupoilla,kahvilla jossakin,ihan mitä vaan,niin se antaa taas energiaa. Pahimpina hetkinä yritän muistaa kuinka lyhyt lasten lapsuus on ja nauttia niin hyvistä kun huonoistakin hetkistä,koska niitä ei koskaan saa takaisin..

Jahas jospa sitä lähtis pihalle vähän katsomaan mitä kaikkea pihapiiristä löytyy talven jäljiltä ja varmaan uskaltais jo viedä sukset ja muut talvivehkeet varastoon :)

T:Isa ja Iida 10,5vk

Vierailija
16/22 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isa olen ainakin kirjoitellut siitä, että pätkissä nukutaan.. yöllä kyllä vetäsee nyt 4h pätkissä unia. päivällä ei sitten nukuta ei millään. ei saa mitään tehtyä, kun neitiä pitää viihdyttää. hän kun ei viihdy itsekseen sitterissä. eilen kyselinkin neuvolasta, miten näin pieni voi olla niin pitkään hereillä. (siis esim. koko aamupäivän).

myrtti: meillä oli ristiäiset 18.3 :) kotona pidettiin ja oli n.19 sukulaista paikalla. mitenkäs muuten savuttelut? silloin chatissa oli joskus aihetta, ettei vaan lipeisi uudestaan polttamaan. oletko pysynyt savuttomana? minä aina raivoan, että lähden hakemaan askin, mutta imetys estää hyvin paheen aloittamista uudestaan :) toivottavasti imetyksen jälkeenkin pysyn polttamatta.

HIPHEI!

Vierailija
17/22 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeat sormet..

eli HIPHEI lähtöpainoon enää 3kg matkaa! olen lenkkeillyt paljon ja ruokahalut olleet kadoksissa.. onko muilla tällaista, ettei maistu sapuska? en ole yhtään herkutellut. kahvin kanssa ehkä jonkun pullan vaan :)

cec ja tyttö 8vk

Vierailija
18/22 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut oma fiilis ei ihan yhtä aurinkoinen. Miten onkaan näin vetelä ja väsy olo?! Mieskin kysy just töihin lähtiesssään et miks mä oon ollut pari päivää niin älyttömän kiukkuinen. Äh, aurinko paistaa ulkona ja ois ihanan lämmin. Ei huvita mennä yhtään ulos kun en tiedä mihin vaatteeseen ahtautuis. Kaikki tuntuu makkarankuorilta! Parin viikon ajan kävin paljon lenkillä ja vissiin sain jonkun rasitusvamman sillä nyt särkee molempia jalkoja, kävely sattuu. Ja nyt kun en ole ulkoillut/kärrylenkkeillyt voisin syödä koko ajan. Ihan käsittämätön makean himo koko ajan!

Kämppäkin on kuin pommin jäljiltä; hiekkaa tulee sisään ihan älyttömästi, ikkunat törkylikaiset ja pölynimurin kanssa sais viuhtoo menemään joka päivä. Pihakin odottaa haravoimista... Kunpa sais vaan jostain sen energian!

No, ehkäpä tämä tästä taas kohta kirkastuu!

Miehenmenoista ollut puhetta; ei paljoa mene baareissa, enemmän käy soittelemassa kitaraa kaverillaan mutta siihenkin on oppinut kiltisti kysymään luvan! ;) Meillähän kriiseiltiin melkei avioeron partaalla kakkosen jälkeen mm näistä miehen menoista ja kaikesta kodinhoitoon yms liittyvästä. Kovan koulun on joutunut ukkoni käymään mun kanssa!!!

Eipä enempää tule nyt mieleen, imuri kutsuu, kai..

t. H ja Neitonen 10vk1pv (s.17.1)

Vierailija
19/22 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=firebrick]Hoh hoijaa, sama saamattomuus vaivaa kuin Hermionea. Sunnuntaina olisi ristiäiset ja pitäisi tehdä sitä sun tätä.... onneksi äiti on leiponut kaikki ja täytekakku otetaan pitopalvelusta. Pitäisi vähän aloittaa siivousta, vaikka mies kylläkin lupasi että lauantaina siivotaan yhteisvoimin. Mutta pikkuisen jos ottais, vaikka makuuhuoneet alta pois.

[b]Miehen meno-G[/b], meillä ei kumpaakaan kiinnosta baareilut, on tullut kiintiö täyteen tossa parikymppisenä kun ei muuta tehnytkään :) Yhdessä ollaan käyty viimeksi *hmm...* kaksi vuotta sitten. Mutta harrastuksia sillä on sitten senkin edestä, treenaa salilla 3 x vk ja pelaa salibandya ja lentopalloa. Itse yritän käydä jossain välissä spinningissä ja lenkillä, onneksi voi juosta noiden vaunujen kanssa, niin siihen ei tartte lapsenvahtia. Mutta mies vois olla kyllä enempi kotona :-/ Aikoi kyllä ottaa neidin salille mukaan kun on pikkuisen isompi, saa nähä sitten.

[b]Kotona olo-G[/b], hyvin oon viihtynyt, kun oon tehnyt töitä kymmenen vuotta eikä kiinnosta paluu työelämään ihan heti. Voi kyllä olla että on " pakko" käydä välissä jonkin aikaa töissä, riippuu lähinnä miten suunnittelemme pikku kakkosen yrittämistä (sikäli kun sitä voi suunnitella....). Mutta nyt siis nautin kotona olemisesta, muutama kaveri tässä lähistöllä on äippälomalla, joten seuraa saa. Ja laahkasen vauvan kanssa myös pitkin kaupunkia ja kylää, kuten Chiccacin. Ostin juuri Gracon matkarattaat, johon saa kaukalon kiinni, tosi kätevää. Kypsyin kun maanantaina raahasin kaukaloa käsipuolessa pitkin Oulua. En viitsi Emmaljungien kanssa lähteä kaupunkiin, ne on taas hyvät täällä maalla lenkkeilyyn.

Mutta nyt kutsuu siivous...plaah :(

Sinda & Nipsu 22.1.

Vierailija
20/22 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti ihan kirjautua sun takia :)

elikkä meidän molemmilla pojilla oli lonkkaluksaatio joka todettiin kotiinlähtö tarkastuksessa. Molemmat sai sitten lähetteen lasten ortopedille joka sitten totes saman sa he saivat sellaisen Von Roosen lastan. pojat oli n 1vko vanhoja kun he sen saivat ja molemmilla oli se 6vko:a. Olihan se alkuun totuttelemista ja hankalaa mutta se aika meni nopeaa.

Molemmathan olivat perätila vauvoja joten se oli todennäköisin syy luksaatioon. Esikolla se tuli mulle ehkä hivenen yllärinä, mutta kakkoselle ei enää, kun hänkin oli pt:ssa.

Siinä välillä käydään kontrollissa ja tarkastetaan onko paranemaan päin ja kun 6vko kulunut on taas kontrolli ja lonkkien ultra ja mahdollisesti röntgen. Sit vielä ½v:nä oli kontrolli ja ultra. Ja mahdollisesti vielä 1v:nä.

Nyt jos sitä luksaatiota epäillään niin sun kannattaa kantaa vauvaa sammakko asennossa niin paljon kuin mahdollista hommaa vaikka liina niin se on helpompaa. Lastassa olessa vauvahan on sammakko asennossa.

tässä hyvä linkki: http://www.geocities.com/lonkkalasta/

-MM-