Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄKUISTEN 2007 vk 28

09.07.2007 |

Ajattelin ihan törkeästi vain tunkea tänne pinoon...=) Kotiloissa kun tuolla odotuspuolella pinoiduin, mutta siellä on hiljaista eikä tänne puolelle uutta pinoa ole saatu aikaiseksi.

Meillä arki sujuu tasaisesti, poika on aivan ihana voisin vain häntä katsella ja haistella. Oikeastaan me ollaan kaikki aivan haltioissamme hänestä. Mieskin vaihtaa vaippaa ja pitää poikaa sylissä aivan eri tahdilla kuin aikaisempia, ehkä se tieto siitä että tämä on meidän viimeinen vauva vaikuttaa meihin molempiin.

Meillä edelleen nukutaan sellaisia 4-5h pätkiä, yöllä voipi mennä se 6h putkeen, ja vaikka nyt saatiin räkätauti niin ei tuokaan ole haitannut. Poika on todellakin perus rauhallinen ja tyytyväinen lapsi. Painoa on tullut tasaisesti lisää, mies veikkasi että painaisi sellaisen 5kg ja kun punnittiin henkilövaalla sylissä niin veikkaus näyttäisi osuneen oikeaan. Neuvola meillä onkin vasta parin viikon päästä. mutta maitoa näyttää riittävän ihan hyvin, mammateetä olen juonut ihan omaksi ilokseni ja kyllähän sekin vaikuttaa maidon tuloon ja tietysti nuo hyvin nukutut yöt.

Kestovaippailu on käynnistynyt hyvin, yöllä käytetään kertiksiä ja miehelle annoin luvan käyttää niitä muutenkin...näytti aikas helpottuneelta =)

Nimi asiakin saatiin pois päiväjärjestyksestä, kyllä otti koville...tytön nimi kun oli valmiina ja olimme kumpikin varmoja että Alma on tyttö...mutta toisin kävi. No pojasta tuli Rasmus Hugo Alexander, ristiäisiä ei vietetä kun emme kuulu kirkkoon, nimiäisistä olimme kahden vaiheilla mutta emme pidä niitäkään (laskimukset). Kahviteltu ja kakuteltu ollaan ja kun jussina oltiin koko suku koolla niin se saa riittää.

Nyt pitäisi " tissi-baari" aukaista on tuo tuhinan luonne muuttunut sen verran.

Mukavaa viikkoa kaikille.

JB72 & Rasmus (Alma) 4vk ja 4päivää

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne enää tunnu ehtivän ollenkaan.....

Käväisin tuossa lukemassa viime viikon pinon niin sai vähän vertailla onko oma arki samanlaista kuin muilla ; ) Jotenkin tuntuu että nää vauva-asiat unohtuu nopeasti, kolme vuotta edellisestä ja kaikki on taas uutta!

Meillä on mennyt ihan mainiosti. Päivisin nukutaan melkein koko ajan, illalla sitten vähän kikkaillaan ja tankataan 20-23 välillä, joinakin iltoina on vähän ilmavaivat vaivanneet, ei mitään huutoa vaan sellaista tasaista örinää ; ) Rintamaidolla ollaan pärjätty, mistä minä olen onnellinen, aikaisemmin ei imetys ole onnistut....

Jahas joku heräsi, palataan illalla.....

Tiina ja Aino 2vko

Vierailija
2/13 |
09.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kesäkuisille.

Meillä menee vauvelin kanssa hyvin. Neiti syö, nukkuu ja pissii/kakkii. Nyt on myös jo hymyjä ilmestynyt ja ensimmäiset guuu äännähdykset olen kuullut. Välillä neidillä olisi jo paljon asiaa, mutta kun se ääni ei kaikesti aina lähdekkään ;).

Kauanko teillä muilla kestää yksi syöttö? Lähinnä siis tissimaidolla. Meillä syönti kestää yleensä noin 10 minuuttia. Iltaisin sitten pidempään tai jos syödään lyhyesti, sitten syödään useammin. Viikonloppuna neiti tankkasi tunnin yhdellä syötöllä, kyllä sitten petillä lensikin puklu kaaressa pihalle... Ja kun neiti syö noin lyhkäisiä pätkiä (tosin ne on sitten tosi nielemistä, eli ei mitään pelkkää tissibaarissa hengailua ;) ) syö hän sitten usein. Eli yöllä herätään vieläkin 2,5 h välein. Tosin viimeyönä taisi olla välillä syöttöjen väli vain tunnin. Painoa tulee neidille hyvin, joten en ole huolissani neidin syönneistä.

Fay ja neiti 1 kk + 10 pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitää... Esikoinen on saanu parin viime päivän aikana ihan mahdottomia raivokohtauksia. Toista varmaan pelottaa tää uus tilanne.

Vauva nukkuu vielä PAAALJON, paino nousee kivast ja pituuttakin on tullu kiitettävästi. Ainoa " ongelma" on että pikkulisko on takiainen! Äidin sylissä pitää olla hereilläolo aika. Vaikeuttaa kotiaskareiden tekoa.

Yöt nukutaan hyvin. Eka syöttö 5-6h:n unien jälkeen, toinen 2-3h siitä eteenpäin.

Ei ole konetta paljon ehtiny avata. Pitää nukkua kun lapset nukkuu. Ootteks te muut kauhean väsyneitä? Mulla toi väsymys ei o helpottanu raskauden jälkeen...

Kivaa kesän jatkoa kaikille söpöille kesäkuisille!

Kettu kuittaa.

-E + isoveikka 1,5v ja pikkulisko 2vko1vrk

Vierailija
4/13 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

määpä laitan tänne tuon kesäkuisten syntyneitten vauvojen pinon linkin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10396365&p=&mpage=1&tmode….

Kiva käydä vielä katsomassa kuka sai millaisen vaavin sitten loppujen lopuksi ;-).

Meillä itkut täällä vaan jatkuu. Cuplatonia muistan antaa tosi huonosti niin eipä sen voi paljon odottaa toimivan :-(... Odotan kuin kuuta nousevaa sitä maagista 3kk rajapyykkiä, jospa itkut sitten helpottaisi. Poika nukkuu tosi hyvin tuossa kuistilla niin tuntuu nykyään, että hän on aina siellä vaan vaunuissa... Ei sekään kauheen kivaa oo.

Meillä tuli ensimmäinen aito hymy maanantaina. Poika oikein naureskeli nähdessään minut aamulla =). Sanoin ei voi kuvailla miltä se tuntui! Meidän tytön ensimmäisen hymyn sai isä ja mää missasin sen niin ihanaa, että sain minäkin kokea tuon mahtavan hetken :-).

Nyt pitää mennä suihkuun kun noi Serranot just loppuu ja poju vielä nukkuu.

-satu ja poju pian 7vkoa

Vierailija
5/13 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva arki alkaa rullaamaan, tänään keksin ottaa käyttöön meidän Babybjörnin rintarepun ja huuto loppu kuin seinään ja mulla on kaksi vapaata kättä. Tämä ei varmaan ole niin lapsi/selkäystävällinen kuin kantoliina, mutten ole sellaista ehtinyt hankkia, paitsi tuon rengaslinan ja siinä ei kyllä sälli suostu olemaan kehtoasennossa ollenkaan. Tai sitten kyseessä on käyttäjävirhe...

Masu vaivaa täällä silloin tällöin. Kummaa on että nyt menee aamuyöt tuota mahaa päjhistellessä. Eli ekan syötön jälkeen alkaa kaamea punkeeminen, itse en jaksa yöllä nousta röyhtäyttämään, joten onhan tässä varmaan omaakin vikaa.

Hain apteekista aamulla Culatoneja ja kokeillaan niitä. Onko täällä muilla Cuplatonit käytössä tuloksellisesti? Minkälaisia kokemuksia??

Apteekin täti sanoi että disflatyl-tipat olis poistuneet valikoimista, pitääköhän paikkansa, moni on niitä kehunut, kun ei tarvii antaa joka syötöllä, mutta eipä auta jos ei niitä saa enää.

Omaa napaa sen verran että alapää on parantunut hyvin. Huomenna kokeillaan mennä meihen kanssa pikku motskarireissu ja pikkuäijä jää muutamaksi tunniksi mummin hoitoon. Oletteko muut jo raaskineet jättää? Eilen olin puolen tunnin hieronnassa ja mies kotona muksun kanssa ja minä ensi kertaa erossa näiden yhdessäoloviikkojen aikana.

Tulkaahan muutkin kertomaan miten sujuu, vaikka tiedän että vaikeaa on löytää aikaa;)

Rouvaii ja poju 2 vko 5 päivää

Vierailija
6/13 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa täältäkin pitkästä aikaa. Nukkuvat kerrankin yhtäaikaa noi lapsukaiset. Aikamoistahan tämä on ollut kahden kanssa, mutta nyt vähän helpottaa kun saan jo jonkinverran nostellakin esikoista, tosin

vatsan seutu siitä myös ilmoittaa sen jälkeen (sektio oli siis).

Poika oli alussa kovin mustis, nyt on pikkuhiljaa helpottanut, toki ei voi jättää vauvaa esikoisen seuraan vahtimatta. Antaa kyllä myös suukkoja vauvalle ja silittelee :-)

Vauva nukkuu pitkiäkin unia kerralla, mutta ei sitten viihdy hereillä ollessa muualla kuin sylissä tai tissillä. Tästäkin näyttää sitten tulevan aikamoinen tissitakiainen :( tutti ei kelpaa vieläkään. On kokeiltu sokerivedet ja kaikki..mut ei maistu. Kantoliina mulla olis hankittuna, mutta ei käytössä. Kokeilin nopeasti sidontaa (hug-a-bub), mutta se jää kyllä jotenkin niin omituiseksi, et en uskalla vauvaa siihen pieneen kangaskaistaleeseen laittaa, en varmaan vaan osaa sitoa. Mut ei oo aikaa eikä voimia (illalla) harjoitella, joten kohta kai se baby björnkin täytyy ostaa. (Tulee kalliiksi nämä kokeilut!) Tuplavaunuja meillä ei vielä ole, joten ei päästä päivisin ulos. Pitäis ensin päättää millaset, ja toiseksi, meille ei mahdu tuplat ovesta joten pitäisi katoksen alla ulkona säilyttää, vähän mietinnässä kannattaako sitten edes ostaa.

Välillä tyttö nukkuu yöt suht hyvin, mutta välillä kuten viime yönä, on aamuyöllä tuntikausia ähinää ja kitinää ja tissin lussuttelua. Alkaa kyllä kivasti tuota univelkaa kertyä, voi kun joskus sais nukkua kokonaisen yön..

Mutta kaikesta valituksesta huolimatta, ihaniahan nuo pikkuiset ovat :-)

-saliisa- tyttö 6 vkoa ja poika 1,7 v.

Vierailija
7/13 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti lähteä vaunulenkille, mutta lähtiessä huomattiin vasta, että olikin alkanut sataa niin eipä mentykään. Vauva nukkuu kuitenkin vaunuissa tuossa eteisessä. :-)

Ihan hurjalta tuntuu, että meidän pikkuinen on huomenna jo tasan 1kk ikäinen! Minne tämä kuukausi on mennyt?? Jossain hormonihuuruissa tietysti läpi viety, mutta kyllä näkee, että vauvakin on kasvanut. Tuossa laittelin vauvakirjaan valokuvia ja kirjoittelin juttuja, niin huokailin siinäkin miehelle, että on tämä kummaa tämä ajankulu.

Meillä nuo itkut sai mut kokeilemaan sitä maidotonta dieettiä ja nyt on viikko takana. Jätin samalla myös kahvin kokonaan pois. Ihme ja kumma, mutta itkut vähenivät! Eilinen meni jopa niin, että vauva kitisi vaan väsymystään, sitä hurjaa itkukonserttia ei ollut ollenkaan! Ihan toisella tavalla tyttö myös hereillä ollessa seurailee ympäristöään ja keskittyy meihin muihin perheenjäseniin eli viihtyy paljon paremmin. Cuplatoneja sain annettua tasan yhden kerran, kun en aina ole muistanut antaa ja sitten se on jäänytkin. Rela-tippojakaan en muista joka päivä antaa. Eli nyt olisi edessä kokeilu, että kun palautan maitoa syömisiini, niin tuleeko itkut takaisin. Ajattelin kyllä odottaa viikonloppuun, kun mieskin on kotona. Jos ne itkut alkaa taas, niin sitten se on maidotonta eteenpäinkin. Jos vauva osoittautuu maitoallergiseksi, niin ajattelen kuitenkin pääseväni helpommalla pitämällä omaa dieettiä ja imettämällä kuin erityiskorvikkeen hankkimista ja pullottelun aloittamista kokonaan. En tiedä, nämä nyt onkin vasta tämmöisiä pohdintoja JOS.

Ja ihanaa, vauva on vihdoin alkanut nukahtaa myös vaunuihin! Kantoliinassa nukkuu joka päivä kuitenkin ainakin yhdet unet, mutta että välillä sentään muuallakin kuin iholla.

Se olisi iltapalan aika, pitää mennä laittamaan lapsille jotain.

miira ja tyttö 4vkoa

Vierailija
8/13 |
11.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiin on jäänyt nyt tämä kirjoittelu. :)

Meillä sujuu oikein hyvin tämä arki. Milli on oikein rauhallinen ja kiltti vauva. Ei kitise eikä itke kuin aiheesta(nälkä, kakat tuli vaippaan, seurustelutarve...). Tyytyväisenä istuskelee sitterissä tai makoilee lattialla viltin päällä. Muutenkin täällä ollaan erityisen edistyksellisiä. Milli pitää jo päätään pystyssä mahallaan ollessaan kuin isokin tyttö ja viime lauantaina kääntyi lattialla mahalta selälleen!! 2,5vkoisena!! Hymyää kovasti ajoittain, mutta ei joka kerta vielä jaksa vastata hymyyn hymyllä. Sitä odotellessa... :)

Mulla on maidontulo vähentynyt entisestään ja tiedän kyllä, että on omaakin vikaa siinä, ettei itse aina jaksa niitä kiukkukohtauksia kestää. Meidän typykkä kun saa ihan hepulin tissillä, kun maitoa ei tule riittävän nopeasti ja paljon. Hakkaa nyrkeillään mun tissiä, eikä suostu laittamaan nänniä edes suuhunsa, kun on kovin nälkäinen. Pullosta joudun jokatapauksessa antamaan lisää ja nyt on laiskuus vähän iskenyt, kun helpommallahan sitä pääsee kun ei tarvii tapella.

Vatsavaivat ovat vähän helpottaneet, kun annetaan säännöllisesti noita rela-tippoja. Korvikkeiden kanssa on se ongelma, että Tutteli ei sovi lainkaan pikku masulle. Eilen oli lähikaupasta Nannit loppu ja ostettiin muutamia tölkkeä Tuttelia -kaikki lensi kaaressa oksennuksena pihalle. Sama toistui yösyötöllä ja niin sitä sitten valvottiin vatsanväänteiden ja oksentelujen kanssa kolme tuntia keskellä yötä. Onneksi hoitolaukussa oli purkki nannia, niin sai tyttö edes aamusta nukuttua hyvin.

Muuten meillä on unirytmi jo vähän hakusessa. Yleensä syö illalla klo 22:30, sitten yöllä 3:30 ja aamulla 6:30. Vielä senkin jlk yleensä nukkuu noin yhdeksään. Päivällä unta ei oikein tuntuisi riittävän. Nukkuu max 40min kerrallaan ja vaunuissa vielä vähemmän.

Miten paljon muuten painon tulisi nousta kuukauden ikään mennessä? Meillä oli nyt kaksiviikkoisena syntymäpaino+100g. Kaipa se sitten nousee sopivasti, vaikka alussa olikin sitä painonnousun ongelmaa. Eka neuvola meinaan vasta kahden viikon päästä.

Tässä taas kuvaa Miltsistä. Laittakaahan muutkin. :)

Kuvassa Milli on siis sen 2,5vkoa vanha.

http://www.aijaa.com/v.php?i=715257.jpg

Kirjoittelemisiin

Odessa ja Miltsi 3vkoa ja 1pvä

Vierailija
9/13 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thank god kantolliinasta. Meidän tyttö on melkoinen takiainen, mutta onneksi on nämä kantoliinat. Mä epäröin myös tota kehtoasentoa, mutta kun rohkeasti laittoin tytön sinne niin kyllä uni maistuu.

Meillä nukutaan edelleen hyvin ja maitoa riittää! Meillä oli 2viikkoisena syntymäpaino+560g, mutta mulla tosiaan riittää tota maitoa. Pituutta oli tullu 1,4cm.

Rouvaii: Mä joudun jättämää ens viikonloppuna vauvan ensimmäistä kertaa hoitoon! Olen tosin ajovalmiudessa, jos tulee " tilanne" . Onneksi ne mummot osaa!!! Mun mielestä lasta on hyvä jättää välillä hoitoon, tulee reipas ja rohkea lapsi. Esikoinen oli ensimmäisen kerran kunnolla hoidossa 3kk:n ikäisenä ja ekan kerran yksin yökylässä noin 1v ikäisenä. Tämä vauvan kanssa olen reippaampi ja luottavaisempi, kyllä sitä muutkin osaa hoitaa kun minä! Maitoa on pakkasessa jo useampi pussi. =)

Odessa: Meidän isoveikka sai ihanan kikatteluhepulin kun näki teidän tytön kuvan. Suloinen tyttö!

Nyt lähden valmistamaan perheelle ruokaa! Enää pari tuntia päikkäreille... Ihanaa!!!

-E +melukylän lapset 1,5 ja 2vko2vrk

Vierailija
10/13 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin ehkä muutama minuutti aikaa olla koneella, tyttö nukkuu ulkona vaunuissa ja isoveikka on isin kanssa kaupassa. Meillä yleensä nukutaan näin aamupäivisin pitkät unet kun ensin on kovin tankattu. Yöt menee aika lailla tississä kiinni roikkuessa ja meidän sängyssä nukkuessa. Omaan kehtoon kun yrittää siirtää niin hetken päästä alkaa kitinä ja ähinä.

Mulla vähän sama ongelma kun Odessalla, että neiti saa raivokohtauksia rinnalla kun maitoa ei tule tarpeeksi nopeasti, joten minäkin olen lisämaitoa antanut. Olen myös antanut Nannia, en edes oo kokeillut Tuttelia, kun ei esikoiselle käynyt.

Jaahas kutsu kuului ulkoa...

T: mantuska ja tyttö 12vrk ja isoveikka 2v 7kk

Vierailija
11/13 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hauska pitkästä aikaa käydä lukemassa kesisten kuulumisia! Kovasti tutunlaista vauva-arkea muillakin...

Meidän pikkumies täytti eilen kk ja neuvolassa käytiin ja mitat jo mahtavat; 57,5cm ja 5300g! Luonteeltaan vaikuttaa aika rauhalliselta eikä ole kovin dramaattisesti tarpeitaan ilmoitellut. Ei siis juuri itkeskele, joskin ainoastaan sylissä lähinnä valveilaollessaan viihtyy, mikä tuottaa haastetta kun on myös tuo 1v11kk isosisko hoidettavana.. Ehkäpä uskaltaisin kohta tuon Baby Björnin ottaa kokeiluun kun joku sitä jo suositteli... Jospa se arkea helpottaisi..

Pikkuinen nukkuu 2,5h unipätkiä, öisin joskus jopa 5h, valveilla on max 2h kerrallaan. Yöt nukkuu äidin ja isin välissä, mikä meillä todettiin esikoisen aikana parhaaksi mahdolliseksi järjestelyksi. Päivisin nukkuu mielellään sisällä, ulkona vaunuissa ei niin hyvin. Toivon kuitenkin että tilanne paranisi jatkossa kun pitäähän tuon esikoisen päästä myös ulkoilemaan...

Imetys on sujunut hyvin, mikä on ollut ihanaa. Esikoisella oli aikanaan rintaraivareita ja se oli aika haastavaa.. Esikoinen on ottanut mielestäni uuden tulokkaan tulon hyvin. Äidille toki kiukkuillaan ja extrahuomiota vaaditaan, mutta vauvan suhteen on ollut tosiihanasti!

terkkuja kaikille!

Vierailija
12/13 |
12.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on tosiaan aika kortilla tämä aika päästä rauhassa kirjoittelemaan tänne meidän pinoon. Ja, kun ei meille mitään maata mullistavaa uuttaa kuulu vaan kaikki menee hyvin ja omalla painollaan eteenpäin niin ei silleen ihan päivittäin tule senkään takia tänne kirjoiteltua.:)

Ihania kuvia olitte Odessa ja kukakohan oli se toinen joka laittoi kuvan jo viime viikon pinoon?? No joka tapauksessa suloisia pieniä vesseleitä molemmat. Kuvia on aina mukava katsoa, vaikka itse olenkin kuvien ja netin suhteen todella varovainen. Hirveästi tekisi mieli laittaa kuva tuosta meidänkin tummasta, pienestä kaunottaresta, mutta en uskalla laittaa, kun ollaan täällä avoimella foorumilla lasten kuvia esille. Voin olla jonkun mielestä vähän tärähtänyt tyyppi.;)

Hoitoon viemisestä oli puhetta, meillä esikoinen ei ole ollut tähän reilun kahden vuoden ikään asti, kun kaksi kertaa yökylässä ja toinen kerta oli, kun olin nyt synnytys reissulla. Hyvinhän siellä oli kaikki mennyt jne. Mutta meillä ei ole nuo sukulaiset kovin lähellä kummallakaan ja sitten toisekseen ei olla koettu tarvetta yökyläilyille. Ihan tyttö on reipas, rohkea ja hyvinkin sosiaalinen, vaikka oikeastaan aina on äidin kanssa joka paikassa ja hyvin, hyvin vähän hoidossa edes lyhyitä aikoja. Tämä kuopus on ollut tämän 7:vko:n aikana yhteensä 3 kertaa " hoidossa" , kun olen ollut omilla asioillani. Siksi pistin lainausmerkit, kun ihan oli kotona omassa sängyssään nukkumassa, kun olin asioilla ja hoitajana oli meidän esikoisen kummitäti. Kyllä meilläkin lapset varmasti enemmän olisi hoidossa, jos isovanhemmat ja muut sukulaiset olisi lähempänä. Tullaan joskus sitten tulevaisuudessa varmasti käyttämään MLL:n palveluita välillä hyväksemme.

Meillä tyttö on ihan mahdoton pyörijä ja potkija. Saa itsensä potkittua lattialla poikittain ja selällään maatessaan pyörii kevyesti kyljeltä toiselle. Muuten viihtyy lattialla edelleen tosi hyvin, mutta kauheasti alkaa välillä kiukuttamaan, kun ei pääse vatsalleen kierähtämään.:o Muutenkin on kehittynyt ihan valtavalla nopeudella esikoiseen verrattuna. Hymyilee ja seurustelee ihan valtavasti. Välillä näyttää, että yrittää tavoitella käsillään leikkimattonsa kaaressa roikkuvia ötököitä. Katse on koko ajan todella valppaana.:) Hyvin on kiireisen ja vilkkaa oloinen pikkuinen tytön tyllerö.

Kyllä äiti vielä on varmasti monet kerrat helisemässä, kun noiden kahden vilkkaan ja touhukkaan prinsessan perässä kiitää. Pitää nauttia nyt tästä ajasta, kun vauva pysyy paikallaan eikä konttaa pitkin asuntoa syömässä kukkien multia ja tutkimassa paikkoja ja samalla esikoinen kiipeilee ja keksii kaikkea tosi siistiä.:)

Ei vaan nyt menen tekemään jotain yleishyödyllistä.

Tuuli@ ja tytöt 7vko ja 2v2kk

Vierailija
13/13 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysinpä viimein tämän meidänkin pinon, meinasi jo epätoivo iskeä etteikö muka olisi - vai enkö vain huomannut..

Sama vika kuin monella muullakin eli koneelle ei tahdo ehtiä. Mutta toisaalta tämä on se vähiten tärkeä ja tekee välillä kyllä hyvää olla edes aukaisematta konetta pariin päivään. Tällä viikolla ollut ohjelmaa yllin kyllin muutenkin, kun oli mm. 1 kk neuvola.

1 kk neuvolassa kaikki oli ok, pituutta tullut kolme senttiä syntymästä ja paino sitten pituuteen nähden " miinuksella" siis 0-käyrän alapuolella, mutta ei mitenkään pahasti. Lisämaitoahan meilläkin menee varmaan kohta jo puoli litraa päivässä eli oma tuotanto on melko vähäistä. Joka välissä yritän silti tissiäkin tarjota, että mahdollisimman paljon saisi omastakin takaa ja mahdollisimman pitkään pystyisi imettämään edes vähän. Niin kuin joku muukin laittoi (oliko Odessa, en yhtään ole varma... sorry jos väärin), on niin helppoa sitten antaa pullosta. Onhan niissä pulloissa oma hommansa, mutta tietysti kiva että vauva nukkuu sitten kunnon unet ja jaksaa olla valveillakin. Meillä kun varmaan vaan oltaisiin tississä 24/7 ja kaikkien hermot riekaleina ja vauva täysin aliravittuna jos ei tuota tuttelia olisi keksitty.

Jonkinlaista rytmiä meilläkin alkaa olla, varmasti osittain siitäkin kiitos tuolle pullottelulle. Eli aamulla kun saa pullosta kunnon tankkauksen niin sitten nukkuu muutaman tunnin jolloin saa hyvin hoideltua isompien kanssa ulkoilut, kaupassa käynnit yms. mitä milloinkin on ohjelmassa. Iltapäivä ja ilta mennään sitten enempi tai vähempi pitkillä unilla ja illalla pullotellaan n. klo 21 josta sit nukahtaa suoraan tai tissittelyn kautta nukkuakseen aamuyöhön (heräilee omasta sängystään 02-06 välillä) ja loppuyön viettää sit tissitellen meidän sängyssä. Ja tietysti ettei elämä olisi ihan noin helppoa, niin aina ei tietenkään poju nuku aamupäivällä vaan vasta iltapäivällä (eli yleensä silloin kun on suunnitellut jotain tekemistä aamulle, niin kitistään ja känistään) ja toisinaan nukkuu koko yön tissillä - mutta pitäähän näitä " poikkeus vahvistaa säännön" -päiviäkin olla :)

Mutta koska yllä tuli jo kaikkein tärkeimmät kertoiltua, niin tämä mamma ottaa suunnaksi sängyn.. Väsymystä ilmassa jonkin verran täälläkin, ei kuitenkaan niin helppoa ottaa päiväunia läheskään joka päivä kun varsinkaan isommat lapset (5 vee ja 3vee3kk) ei enää nuku päikkäreitä. Mutta... onneksi vielä on kesä ja valoisaa, niin jaksaa vähän paremmin kuin talven pimeydessä - onneksi sitten vauvakin on jo isompi ja toivottavasti keskimmäinenkin nukkuu koko yön omassa sängyssään.. ;)

Aurinkoisia päiviä odotellen,

sykkis, poju 1 kk ja tytöt