Hyviä papureseptejä
Pavut on edullista ruokaa, haluan oppia käyttämään niitä enemmän, kertokaa hyviä reseptejä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Avaa purkin, nesteet viemäriin ja loput roskiin
Pavut on hyviä. Ap
Ruoaksi valmistettaessa pavut tulee aina keittää ennen käyttöä, sillä ne sisältävät haitallisia glykosideja. Papujen sisältämät glykosidit kuitenkin hajoavat kymmenen minuutin keittämisen jälkeen.
Pavut kannattaa kasvattaa itse jos laatua haluaa.
En jaksanut nyt kunnolla paneutua etsintään, mutta jos viitsit niin esim. meksikolaisista resepteistä löytyy paljon hyviä papureseptejä ( mm. patoja), joita voit suomentaa kääntäjän avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ehtii tälle kesää. Eikös ne ole nopeita kasvamaan ? Onnistuuko ruukuissa ?
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut nyt kunnolla paneutua etsintään, mutta jos viitsit niin esim. meksikolaisista resepteistä löytyy paljon hyviä papureseptejä ( mm. patoja), joita voit sumentaa kääntäjän avulla.
Reseptit kannattaa sumentaa hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ehtii tälle kesää. Eikös ne ole nopeita kasvamaan ? Onnistuuko ruukuissa ?
Ehtivät juuri sopivasti pakkasiksi,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut nyt kunnolla paneutua etsintään, mutta jos viitsit niin esim. meksikolaisista resepteistä löytyy paljon hyviä papureseptejä ( mm. patoja), joita voit sumentaa kääntäjän avulla.
Heh :D
Helpot quesedillat: murskaa haarukalla purkki mustapapuja. Suolaa ja lisää joukkoon puristettu valkosipulinkynsi ja paloiteltuja miniluumutomaatteja. Mausta lisää jos siltä tuntuu. Levitä keko paputäytettä tortillaletun toiselle puoliskolle ja lisää päälle juustoraastetta. Käännä toinen puoli letusta kanneksi ja painele vähän. Paista pannulla oliiviöljyssä kunnes juusto hieman sulaa ja tortillalettu saa väriä. Halkaise kahtia.
Minun lemppareita on:
- kermainen currykastike, johon laitan papusekoitusta (voi olla kasvikerma, Oatly ja Alpro on hyviä)
- runsaassa öljyssä ja mausteissa paistetut kidneypavut tortillatäytteenä, salsaa ja sallaattia kylkeen
- paputahnat rieskan tai vastaavan dippaamiseen
- pataruokiin laitan usein papuja tai belugalinssejä, myös lihapatoihin lisäksi
Vierailija kirjoitti:
Pavut on ainakin tosi terveellisiä. Papupihvit maistuu mulle, voi tehdä erilaisia. Kaupasta saa valmiina ainakin mustapapupihvejä, paistettuna parhaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, kiitos kettuilusta :D nauratti tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ruoaksi valmistettaessa pavut tulee aina keittää ennen käyttöä, sillä ne sisältävät haitallisia glykosideja. Papujen sisältämät glykosidit kuitenkin hajoavat kymmenen minuutin keittämisen jälkeen.
PZzzCaa. Finedining eli käsittelyä tunti ennen ... 💩 Voi uidd.
Vierailija kirjoitti:
Minun lemppareita on:
- kermainen currykastike, johon laitan papusekoitusta (voi olla kasvikerma, Oatly ja Alpro on hyviä)
- runsaassa öljyssä ja mausteissa paistetut kidneypavut tortillatäytteenä, salsaa ja sallaattia kylkeen
- paputahnat rieskan tai vastaavan dippaamiseen
- pataruokiin laitan usein papuja tai belugalinssejä, myös lihapatoihin lisäksi
Mikä on sun suosikki paputahnaresepti ?
Vieläkö niitä loistavia mustapapupihvejä tehdään? Harmi ettei niitä saa enää meilläpäin kaupasta. Ne oli niin hyviä ja halpojakin.
Ei varsin papuruoka, mutta palkokasviruoka: falafelit. Voi tietysti tehdä pullaset murskatuista pavuista kikherneiden sijaan. Tykkään pyöritellä falafelpullat seesaminsiemenissä ennen paahtamista uunissa tai paistamista.