*Keskellä viikkoa syysmuorit04*
Lili:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9929241&p=&mpage=2&tmode=…
Korkkaan päivän ja siirryn ajatellen erityisesti Tiiviä ja Ankkista kohti graduntekoa. Laittakaa mulle taukolukemista. Aargh. Olen lupautunut saamaan raakaversioin työstäni valmiiksi toukokuun puoliväliin mennessä ja hieman kauhulla odotan onko taovitteeni mahdollinen, kun arvioinnit ja kevätkiireet alkaa töissä ja taaperon mielestä äidin paikka ei ainakaan ole tietokoneella.
Kaunis on ainakin päivä! Ihanaa tämä lämpö ja valo!
hk
Kommentit (9)
mutta parempaa päivää : )
Kiitti myötätunnosta. Niin ne vaihtelee tunteet tuota taaperoa kohtaan, onneks noita huonoja päiviä on kuitenkin vähemmistö.
Äitini tuli illalla 2 yöksi, toivottavasti mies kestää touhukasta äitiäni (oli viimeksi 2 viikkoa sitten) sanoin et käytä tmä aika kun anoppi kyläilee surutta omaan virkistäytymiseen, urkeilua kaupungilla tms. Mä kuitenkin koen et äidistä on apua, nyt sain aamulla yläkerran ikkunat pestyä ja kotia taas vähäksi aikaa muutenkin ojennukseen kun äiti oli poikien kanssa pihalla. tavallisessa arjessa ei saa kyllä mitääntehtyä, kun Hellin tavoin meilläkin vauva on yleensä hereillä just sen ajan kun pikkuV nukkuu (jos nukkuu). Mua alkaa tää kaaos yleensä ahdistaa, sotkut kotona! Kai aika tyypillistä, pitäis oppia sietämään paremmin.
jaha pikkainen heräs vaunuissa...
palailen, iltapäivällä lähetään porukalla kaupungille, pois täältä kotinurista hetkeksi
tiivii
Käytiin terveyskeskuksessa, koska nyt se korva vuotaa sitten tosissaan. Lisäksi lääkäri löysi keuhkoista rohinaa - keuhkoputkentulehdus. Varmuudeksi otettiin vielä crp, se oli onneksi vain 30. Jatkuvasti kummittelee mielessä se kahden vuoden takainen keuhkokuume, joten olen ihan iloinen että viitsivät tuon crp:n ottaa. Vaikkei se neiti Lilli neulatyynystä kivaa ole, mutta hän on jo niin vanha tekijä että käsi ei hievahtanutkaan vaikka huuto oli kova kun pistettiin.
Lilli sai sairaslomaa viikon loppuun, minä olen omat sallitut päiväni nyt ollut joten miehen on pakko jäädä kotiin.
Kiitos sympatioista miehen suhteen. Kiitos ayppa, tuo oli minunkin ajatuskulkuni, että miehellä on riittävän rankkaa nyt muutenkin ilman perheriitaa. Ja mikäs sen mukavampi foorumi purkaa omaa ketutusta kuin tämä, täällä sympatia on taattu :-) Heti parempi mieli.
Mies rupesi eilen kyselemään että vieläkö poikien tummat puvut mahtuvat päälle ja onko Lillillä tummaa liivihametta... :-( Hautajaisia miettii jo valmiiksi. Pojille täytyy puvut sovittaa, luulen että ne mahtuvat vielä. Lillille pitää hankkia hautajaisvaatteet ja itselle myös. Viimeksi kun olin hautajaisissa lainasin anopilta mekkoa :-/ mutta silloin olin huomattavasti soukemmassa kunnossa kuin nyt. Mies sanoi että sopivan hetken tullen voisin lähteä ostoksille ettei sitten kiireessä tarvii :-(. No, toisaalta ihan hyvä että on hyväksynyt tilanteen ja saa puhuttua siitä, vaikkakin näin käytännön tasolla.
Ohhoh, Lilli pyysi pyllynpesulle. Tahtoo tuon kakkaamisen kanssa olla niin että yleensä tulee housuun, vaikka pissat hoituukin mallikkaasti. Eikun nyt Lillillä onkin vaippa, kun käytiin siellä lääkärissä. No, helpompi pestä.
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
PS. Hipsu, olitko eilen illalla kampuksella, siinä viiden jälkeen? Olin näkevinäni sinut, mutta niin pikaisesti ja kaukaa ja kiireessä etten tullut huutaneeksi perään. Oletko huomenna tai ylihuomenna kampuksella? Ehditkö kahville?
Kävin aamulla hamstraamassa tytöille t-paitoja ja itselle sain parit sporttihousut ja yhdet kotihousut. Ruokiksella käväisin uudelleen työkaverin kanssa, mutta mitään uutta ei tarttunut mukaan.
Töissä tuli hetken helpompi vaihe, aah! Muutama järkky päivä takana, ennen lomaa ja jälkeen.
Öttis, löysitkö mitään kivaa? Mahduitko vaunujen kanssa kulkemaan? Aamulla oli tosi järkky ryysis, en ole koskaan ennen nähnyt. Päivällä vähemmän.
T: Ynis
Hieno ilma, joskaan ei kovin paljon lämpöasteita varjossa. Onni nukkuu mutta odottelen, josko pian heräis ja siirrän sänkyyn jatkamaan unia. Vaunut heiluu siihen malliin, että taitaa olla aika.
---
Noin, lapsi jatkaa uniaan. Nyt pitäs ottaa asiaksi ja soittaa päiväkotiin. Haen syksyksi valmiiksi pk-paikkaa Onnille mutta epäonneksemme tämä meidän alue on Oulun pahimpia paikkoja sen suhteen. Hoitopaikkoja ei vaan ole. Ensin meni meidän kerholta toimitilat uuden tarharyhmän käyttöön (ja muidenkin kerhojen siis) ja nyt ne tilat, joita kerhot väliaikaisesti käyttävät, olis saatava myös uusille tarhalaisille. Haluisin niin kovasti saada Onnille paikan tuohon viereiseen tarhaan, joka toimii nyt niissä tiloissa, joissa syksy käytiin kerhossa. Pieni paikka ja tuttu. Mutta saa nähdä. Kunhan nyt suunnilleen edes tältä suunnalta sais...
Hullut päivät tosiaan tais alkaa. Mua ei sinne kyllä taida saada kirveelläkään. Syksyllä kävin ja totesin, että ei ole mua varten. Tänään tietty jos olis ollut mahis hyökätä sinne heti aamusa ILMAN Onnia, niin mikä ettei. Mutta enpä taida vaivautua ollenkaan.
Nyt tuumasta toimeen ja soitteleen tarhaan ja yhteen työpaikkaan.
T-P
juu. Mulla sitten kuume ja flunssa on tullut ja sehän onkin tosi kivaa näin rv 41+5.
Oikein mukava ois synnyttää kuumeessa =( Niin ja tänään sain tietää että ei välttämättä käynnistetä edes rv 42+1. Voidaan hyvin odotella vielä seuraavaan viikkoon. Nih.
Jotenkin sitä kuvittelisi kun laskettuaika on puolivälissä maaliskuuta, että pääsisi synnyttämään maaliskuussa mutta kyllä tää huhtikuulta kohta rupee mun mielestä näyttämään
Väsynyt, kuumeinen aia rv tsiljooona
Aialle jaksuja, paranemista ja supistuksia!!!
Leanna on tainnut jo mennä?
Aamu 10 aikaan olin hulluilla päivillä ja huh sitä ihmisten määrää. Ei rattailla juurikaan päässyt varsinkaan lastenosastolla liikkumaan. Venlalle löysin housuja ja bodeja. Olisin halunnut niitä Bogin sadevaatteita joita on aikasempinakin vuosina ollut, mutta nyt kun niitä olisin lapsukaisille tarvinnut niin ei niitä ollut myynnissä =( Pari tuntia vierähti stokkalla pyöriessä, myyjät ja monet asiakkaat halusivat Venlalle jutella ja neitiä ihastella. Neidistä on tullu oikea hurmuri. Hymyilee kaikille ja hakee kaikilta huomiota. Miehelle löysin vaatteita ja itselleni en yhtään mitään. Taidan perjantaina illalla lähteä ihan yksikseni hulluille päiville ostoksille.
Nyt telkkaria katsomaan. Tuskin sieltä edes tulee mitään katsomisen arvoista.
Öttis, Veeti ja Venla
Kai nyt sentään 10 viestiä saadaan kasaan?! Minä nyt sitten turisen jonnin joutavia edes.
Oltiin tänään taloyhtiön kokouksessa. Aika turha reissu toisaalta. Mutta toisaalta taas, on tulossa hirveitä kattoremppoja, niistä siellä puhuttiin. Tulee kalliiksi tämä asuminen tässä vanhassa yhtiössä:(
Veli perheineen saatiin lyhyellä varoitusajalla tänne Onnia katsomaan ja äsken sitten vasta lähtivät. Pojat leikkivät kovasti ja olipas niille tullut valtava nälkäkin siinä sivussa kun kummatkin söivät puuron ja pomppuleivät (paahtis:D). Varsinkin se toinen pikku-sankari tahtoo olla aika nirso jo puuroille kun ikä lähenee 3-vuotta. Mutta minkäs teet kun olen niin hyvä keittämään puuroa, että maistuu;)
Mies tuossa äsken teki mulle avoimen työhakemuksen, jota olin aloittanut. En ole avointa sellaista ikinä tehnyt, joten en tiennyt,mitä siihen oikein laittaisi. Ja hiton hyvän hakemuksen oli kyllä laatinut. Jo vuosi sitten se kirjoitti mulle yhteen paikkaan hakemuksen, kun oli avoin työpaikka ja osas kyllä tehdä hyvän hakemuksen. Niin, vaikken sitä työtä saanutkaan. Mutta itsellä satojen hakemusten jälkeen ne jutut vaan on aika samat, mitä siihen kirjoittaa. Nyt kun tuohon lisää sen, että kyseisessä talossa on entinen työkaveri töissä, niin josko siitä jotain irtoais. Ja toiseen paikkaan, minne haen, soitin jopa tänään! Se on tilitoimisto, jossa mun isän yrityksen kirjanpidot hoidetaan ja tunnen sen naisen, joka ne tekee. Isä aikoi huomenna soittaa sinne sitten:) Vaikka kyse on ihan normaaleista töistä, ei mistään pyrkimyksestä johonkin hienoon uraputkeen, ajattelin vihdoin rohkaistua käyttään mun vähäisiä suhteita:)
En nyt tiedä, osasinko asian oikein ilmaista teille mutta itse jotenkin ajattelen niin, (kai se on omaa alemmuuden tunnetta työasioissa), että jos ei ole huimia tutkintoja ja urasuunnitelmia, ei olis muka " oikeutettu" käyttämään hyväksi suhteita. Vaikka niin kai kaikki tekee. Ajattelin sitten, että hyödynnän tällä samalla tarmolla kaikki entiset kontaktit ja haen Suomen Pankkiinkin töihin Ouluun, koska olen sielläkin ollut joskus - suhteilla pääsin sinnekin:D
Olipas suhteettoman pitkä vuodatus asiasta. Mutta piiitkästä aikaa innostuin työnhausta. Jotain positiivista.
Pinot on nyt viime päivinä ollu tosi hiljaisia. Ei nyt annettais ihan kuukahtaa, eihän.
Hilu, Aavis, Lila, Ampi, Mersu, Pile, Mimmu!!! Ainakin te, ulos koloistanne! Keilinin matkarapsua odotellen edelleen...vink vink.
Aialle supistuksia. Hurjat viikot jo!!!
Nyt Taivaan Tulille. Niin, Tuttis myös pinoon pomps!
T-P
Mitään järkevää asiaa ei kylläkään ole.
Mies on Veetiä nukuttamassa ja Venla tossa kävelytuolilla näemmä repii pyykkejä alas narulta. Kohta on kyllä neidilläkin nukkumaan meno aika.
Venla ei vieläkään konttaa. Liikkuu pyörimällä ympäri. Pääseekin pitkiä matkoja silleen liikkumaan. Veeti on välillä käärmeissään kun Venla tulee leikkejä sotkemaan, komentaa vaan vauva EI, en tiedä miksi kutsuu Venlaa aina vauvaksi. Ennen kutsui oikealta nimeltä, mutta nyt aina vauvaksi. Yleensä kuitenkin ottaa Venlan mukaan leikkiin ja alkaa pelleilemään Venlan kanssa.
Veeti ei ole päiväkodissa suostunut pytyllä/potalla käymään. Siellä haluaa koko ajan olla vaippa päällä. Heti taas kun tullaan kotiin niin ottaa vaipan pois.
Nyt antamaan neidille iltamaito.
Öttis jälleen
Missä kaikki ovat?
Mä kävin aamulla vauvaneidin kanssa Tapiolan Stockalla.Oli kyllä virhe mennä sinne vaunujen kanssa.En päässyt lastenosastolla lähellekään tavaroita joita ajattelin katsoa.No,säästyipä rahaa kun ei tullut pahemmin heräteostoksiakaan.Syyspoika sai t-paidan,neiti tutteja ja minä tuoksun ja kukkaruukkuja.
Meillä menee lasten rytmit nyt niin että vauva nukkuu aamupäivän,herää noin klo 12 eli just kun poika menee unille.Hyvässä tapauksessa vauva nukahtaa uudelleen vähän ennen kuin poika herää.Omaa aikaa on siis tosi vähän.Tiistaisin ja keskiviikkoisin kun poika käy tarhassa ehtii vähän tehdä jotain rauhassa.Neiti on ollut suht tyytyväinen,iltaisin kyllä itkeskelee ja saa kanniskella.Ääntä kyllä neidillä löytyy,paljon enemmän kuin pojalla samanikäisenä.Neidin ruokailut stressaa,eilen kävin punnituksessa ja painoa tullut kahden viikon aikana 100g!! Tosi vähän siis,pojan kanssa ei ollut koskaan mitään ongelmia imetyksen kanssa,en tiedä pitäisikö neidille tarjota korviketta.
Tunteet taaperon rasittavuudesta ovat niiiin tuttuja täälläkin.Onneksi ne tunteet tulee ja menee.Nyt meillä ollut taaperon kanssa ehkä vähän helpompi vaihe,uhmakin on vähän taittunut ainakin hetkellisesti.Ihanaa kun voi taaperon kanssa keskustella jo paljon,ihania hullun hauskoja juttuja siltä kuulee:)
Jaksuja kaikille,päällimmäisenä tulee mieleen Ankkiksen raskaat ajat.Voimia!
Helli,syyspoika ja neiti jo 2kk