*** Eloisten ke-to***
Huomenta, aloittelen tässä pinoa heti aamuvarhaisella, kun kerrankin on hetki aikaa. Ikkunanpesusta: meille tulee tänäkin vuonna paikallisen oppilaitoksen siivousalan opiskelijat pesemään ikkunat. Ikkunoita on huimasti 30-40 kahdessa kerroksessa, joten apua todella kaivataan. Ja hintakin on erittäin sopiva (muistaakseni koko päivän kevätsiivous maksaa n. 60-70 e. Kannattaa kokeilla, tekevät loistavaa jälkeä!
No, meni hieman vauva-aiheen ohi. (.) Painoa on tullut minullekin kiitettävät kuusi kiloa, lähtöpaino normaali. Kun ei nyt vaan tulisi 20 kg, niin kuin ensimmäisestä raskaudesta. Ruokahalu on kova, välipaloja pitää napsia joka välissä. Tänään viikkoja 18 +1 ja ensi viikon rakenneultraa odotetaan jo kovasti. Olisi kiva nähdä onko tyttö vai poika tulossa. Mies ei halua tietää, joten en voi kysyä ultraajalta, täytyy yrittää itse tihrustaa merkkejä ruudulta, onnistuukohan?
Ihanan aurinkoista keskiviikkoaamua!
Kommentit (34)
Empä ole taas ehtinyt oikein kirjoitella.. Kuitenkin olen aina välillä käynyt lukemassa teidän kirjoituksia. Kiva lukea, että niin moni on käynyt jo rakenneultrassa ja kaikki ollut ihan hyvin!!!! Ahkerasti olette myös pesseet ikkunoita!!!!
Meillä on ultra vasta ensi tiistaina, että sinne asti pitäisi vielä jaksaa odotella.. Ihanaa nähdä taas se pikkuinen!! Toivon vaan, että kaikki olisi hyvin! Sukupuolta emme aio kysellä, se olkoon yllätys!
Meillä jo viimein on isäkin tuntenut vauvan potkuja massun päältä!! Alkavat olla jo aika napakoita nuo potkut!!
Ja kiloja kertyy.. saa nähdä millainen elefantti olen vielä ennen elokuuta!!
Mukavaa kevätpäivää kaikille!!!!!!!!!
pönttö-örvelö rv 19+5
Onnea Rapuäidille ultrakuulumisista!
Suosittelen muillekin synnytyksen läpikäymistä sairaalassa. Minusta se oli hyvä kokemus.
Lapsille kertomisesta.. Meillä pian 4-v tyttö on tiennyt aika kauan vauvasta. Kerrottiin sen vuoksi, ettei muut möläytä tytölle. Vaikka aika on pitkä, niin ollaan kerrottu, että vauva syntyy kun viinimarjat kypsyvät.. (vaikka nämä ihme säät voivat kyllä muuttaa viinimarjojen kypsymisaikaa). Koska tyttö kuitenkin on aika pohtivainen, niin nyt on ollut hyvä aika tytön kysellä kaikkea mahdollista, mikä mietityttää mm. mistä vauvat tulevat mahasta pois, onko hänkin ollut mahassa, missä tämä vauva oli silloin,kun hän oli äidin mahassa, meneekö äidin syömä ruoka vauvan päälle ym. Maha on niin iso, että vahingossa jo törmään joskus mahallani myös lapseen (vähän hahmottamisongelmia) ja myös puolitututkin kommentoivat mahan kokoa tai vauvan tuloa myös lapsen kuullen. Jos tyttö olisi ollut vuoden tai kaksi nuorempi, niin en olisi niin aikaisin kertonutkaan asiasta. Eka vieras ihminen näki minusta odotuksen jo joskus rv 11..
Västis ja Taimi 19+6
Täällä viime yönä synnyteltiin, ihan luomuna meni, mutta sitten sanoin ennen ponnistusvaihetta, että haluan ensin ilokaasua. Viime synnytyksessä juuri tuossa ponnistusvaiheessa epiduraalista ei ollut enää yhtään apua ja vetelin ilokaasua ponnistuvaiheessa aina supistusten väleissä. Eli hieman nuo ponnistusvaiheen kivut taitaa mietityttää... ainakin alitajuntaisesti... No enemmän mietityttää tuo loppuraskaus verenpaineongelmineen ja meneekö sen puolesta kaikki hyvin!
Tarvikkeista oli puhetta, täällä aika lailla on kaikki tallessa, ainoastaan jos poika sattuisi tulemaan niin vaatevarastoa täytyisi alkaa uusia. S.M.L: meillä on ollut tuo " hoitopöytä" kylppärissä pesukoneen päällä. Ihan hyvin toiminut, muutenkin olen tottunut vaihtamaan missä vaan nuo vaipat. Mutta onhan se toisaalta kiva, jos on hoitopöytä ja siinä laatikoissa tavarat paikoillaan, minä kun en ole niin kovin järjestelmällinen, valitettavasti...
Nani76: täytyykin käydä katsastamassa tuota kesä/kevät muotia, noi paitamallit olisikin hyvin. Huomasinkin, että mulla on tosi vähän kesään sopivia ohkaisempia vaatteita ja niitähän tarvitaan, kun itsellä on kuitenkin kesällä aina kuuma oli kesä kuinka kylmä tahansa. Nyt ei ole nuo rinnatkaan pahemmin kasvaneet ja maha mulla on ollut aina aika pieni, joten tuo malli voisi hyvin sopia.
Hyvistä ultrakuulumisista onnittelut savon_taivas ja rapuäiti!!!!
Eilen minulla oli iltapäivällä hirveä nälkä ja tuli syötyä piirun verran liikaa ja sitten piti lähteä viemään keskimmäistä muskariin... oli niin täysi ja ällö olo, että vannoin, että nyt täytyy alkaa syödä pieniä annoksia. Ilmeisesti tuo vauva vie jo niin paljon tilaa, että vatsa tulee pienestä määrästä täyteen!
Aurinkoista aamua kaikille!!! Huomasitteko jo minkälainen pino on täällä odotuspuolella noilla joulukuisillakin, eli kyllä se aika kulkee kuitenkin etiäpäin...
wintergirl h18+2
P.s. unohtelusta, taas tässä mietin, että otinko jo tänä aamuna tuon asperiinin vai en, mun on varmaan pakko laittaa itselleni joku raksi ruutuun systeemi, koska en uskalla sitten toistakaan ottaa, jos olenkin jo yhden ottanut ja tämä lääke kun pitäisi kyllä raskauden takia muistaa... ja vaikka kuinka monena aamuna olen tätä pähkäillyt! Miten se voi ollakin näin vaikeaa!
Jos jotain vähän kirjoittelis...On tullut tällä viikolla ulkoiltua, on niin ihanat ilmat. Eilen käytiin lastentarvikeliikkeessä ja ostettiin poitsulle matkarattaat, ja samalla silmäilin vauvajuttuja. Olihan siel vaikka mitä ihanaa taas tullut.
Mutta en viel ostanut mitään, kunhan se sukupuoli varmistuu 4d-ultrassa. Me halutaan tietää/varmistaa sukupuoli, muitten tärkeiden tietojen ohella 4d-ultrassa. Koska kaikki on meiltä pojalta sinistä, ja jos meille on tyttö tulossa, niinku on veikkailtu, niin ois kiva sitä tytönväriä ostaa, eikä sit jättää viimetippaan.
Me tiedettiin ensimmäisestäkin sukupuoli, ja silti kun vauva syntyi, kysyin kumpi tuli. Sitä jännitti kyllä vaikka sukupuoli olikin tiedossa.
Aikaisemmin oli puhetta maidontulosta....Mulla esikoisesta maitoa tuli, mutta se ei riittänyt/täyttänyt tarpeeks vauvan masua. Ja oisinko pari viikkoa tissien kanssa taistellu ja siirryin sit kokonaan korvikkeelle. Mietin, voiskohan sitä maitoa tulla nyt. Tisut ainakin ihan erilaiset kuin ekassa raskaudessa, en yhtään tykkää jos tisuja kosketaan.
Saa nähä....
Ihanaia ultrakuulumisia oli ja aurinkoista päivää kaikille:)
Pitänee ruoan laittoon mennä.
Iivokki 21+6
Onnea Rapuäiti ja Savon_taivas ultrakuulumisesta! Kovasti niitä eilen ootettiin :)
Wintergirl: kesävaatteista...joo oli kyllä ihania paitoja ja näköjään tilasin niitä yhteensä yli 5 kipaletta (katto mies vähän, että miten minä olen noin ostellu ku meillä mies on se innokkaampi shoppailija)...oli niin ohkastaki osa että toppia alle joutuu laittamaan ku tavarat näkys kyllä läpi, mutta siis tosi sulosia..eilen kokeilin mun polvimittasia pellavahameita ku kesäksi ei tosiaan ole yhtään hametta...vielä menee mutta tuskin kesällä ja polvimittaisesta tuli minimittainen (mies tykkäs niistäki :) )
Täällä ollaan myös synnytetty useampana yönä..ja sukupuoli muuttuu joka kerta :)
Hoitopöydästä ja tarvikkeista: ite olen kans tottunut vaihtamaan millon missäkin, mutta me ostettiin viime kesänä meidän huoneeseen aivan ihanan lipaston, johon ajattelin ostaa sellasen alustan reunoineen...se varmaan sitte ajais hoitopöydä virkaa..
Itkuhälytin: mitä mieltä ootte, kannattaako hankkia?? Meillä oli toisen kans sellanen, mutta se oli ihan surkea..naapurin puhelinkeskustelut kuulu sieltä ja kerranki ihmettelin siivotessa että kylläpä se poika kauan nukkuu ku hälytin ei ainakaan ilmota heräämisestä...menin kattomaan, niin siellä se raukka huusi naama punasena ja hälytin oli ihan 10cm:n päässä ihan vieressä ja eikä reagoinut mitenkään eli ihan paska vehje..eli onko ne muuttunut ollenkaan nää uusimmat versiot tietääkö joku???
Hannele9 ja Meikku72: Me ollaan menossa 4d-ultraan..syynä on ensimmäisenä se ettei Lahdella ole varaa järjestää meille rakenneultraa eli meille tehdään rakenneultra 4d-laitteella. Samalla ajateltiin se sukupuoli kysyä, jos se vaikka näkys, ku meillä ei ole vauvalle mitään poitsuilta jätetty, niin tietäis vähän noita värimaailmajuttuja etukäteen katella ettei kaikki ole sitten jotain keltaista ja vihreää (yök)...kasvoja yms en välttämättä haluais nähdä mutta voipi olla ettei niitä voi olla näkemättä...jännittää ihan sikana...maanantaihin täytys vielä jaksaa oottaa....
Lapsille kertomisesta: me kans " pantattiin" tietoa pojilta..noin kk sitten kerrottiin...ja onneksi kerrottiin, ne on ollu ihan onnessaan ja oottavat tosi innolla nyt meidän kans yhdessä..ei tosiaan haluttu että jos joku huomaa niin möläytä niille, kuiteski ne on ne ekat joille haluaa kertoa..ovat kyllä jo niin isoja että nyyh ;)
Päivän jatkoja!
Nani76 ja Vilperi(ina) 19+5 täälläki puoliväli häämöttää :) kyllä sitä(ki) on ootettu...
ja nyt jo taaperokin(1v7kk) pussailee vauvaa,nostelee paitaa ja taputtelee vatsaa.
Isommat tietää,et elokuu on vasta loppukesästä,joten odottavat nyt rauhassa.Innoissaan kaikki odottaa,tyttöä kuulemma kaikki toivoon,kun ne on niin ihastuneita tuohon pienimpään tyttöön,toki tiedän,et yhtä rakas se on lapsillekin,vaik sieltä poikakin tulisi.
Mua 4d ultra kiehtoo kokemuksena,ei vain sukupuolen takia(tän saan halutessani tietoon äippäpoliltakin)ja six,että lapsetkin näkisi millainen pikkuinen on masussa(täällä kun ultraan ei saa oottaa mukaan lapsia,mikä on minusta harmi)
Kukas se tuskaili asperinin muistamisen kans(itse muistan hyvin ottaa heti herätessä vitamiinien kans asperiininkin)mut kirjoita asperiiniliuskaan(jos ne edes on liuskassa)viikonpäivän lyhenteet niin pysyt kärryillä,oletko ottanut sen päivittäin.
Lumina ja Lahja 21+6
Juuri tulin ultrasta ja kaikki oli hyvin. Meidän pieni ihme vain oli konttaus asennossa joten kasvoja ei meinattu millään nähdä ja ultraus kesti 45min. Paino arvio oli 350g.Ei kysytty sukupuolta ja jäi mietityttämään kätilön sanonta kun ultrasi virtauksia napanuorasta että sieltä se lähtee jalkojen " välistä" ? Päätin kuitenkin varata ajan 4d ultraan n2viikon päähän.
Meillä on yksi ongelma tulossa syksyllä kun esikoinen lähtee kouluun ja 4v on jo ollut päiväkodissa mutta nuorin ollut mummolassa hoidossa ja sille haettu syksylle myös kokopäivä paikkaa päiväkotiin(silloin 3,5v) joten pitäisikö odottaa että saa päiväkotipaikan ja sen jälkeen miettii jos muuttaisin paikat 2-3pvä/vko?Tämä on myös ollut syy että ei olla kerrottu vielä lapsille. Joudun kuitenkin poikamme viemään/hakemaan koulusta kun asumme hajasutusalueella samalla vien nuoremmat hoitoon?
Miten muut onko teidän nuoremmat päiväkodissa ja miten meinaatte syksyllä tehdä hoitoapikkojen kanssa?
Meikku ja pieni ihme rv 20
Mä olen kade, niin kade...tuntuu, että kaikilla on huushollit puhtaana ja tarmoa riittäisi muillekin. Ei täällä meillä vaan sellaista energiaa näy, vaikka koitan ovet pitää auki.
4D: me emme ole menossa. Tietenkin, jos nyt tulevassa rakenneultrassa (joka siis ihan tuiki perinteinen ultra) näkyy poikkeavuutta, niin asiaa harkitaan uudemman kerran. Sukupuolen me haluamme pitää yllätyksenä, niin itsellemme kuin muillekin. Elämme olettamusten pohjalta ja hankimme sopivaa tavaraa lapsen synnyttyä.
Lapsen hoitopaikka: täällä äidin sydän on verellä, kun mietinkin, mitä teemme poikamme pp-hoitopaikalla. Tavallaan en haluaisi häntä sieltä ottaa pois, sillä hoitaja on aivan loistotyyppi ja muut lapset ylivertaisia kavereita, mutta...(raavin päätäni ja mieltein poraan)...en siis haluaisi häntä sieltä poikamme omalta kannalta ottaa pois, mutta toisessa vaakakupissa painaa, että saisi olla kanssamme kotona ja sosiaalisia suhteita voisimme hoitoo esim. kerhoissa. Tää on mielestäni nyt tosi vaikea juttu... Mites muuten tukeeko yhteiskunta jotenkin yli 3-v. kotihoidossa olevaa lasta?
Olen myös ollut iloinen vaatekaupojen annista. Hienoa, että voimme löytää " normaalejakin" vaatteita päällemme.
Hoitopöydästä: koitan selvitä taas ilman hoitopöytää. " Apukeittiön" pöytätasolle hommaan hoitotason ja viereen koreihin perushoitotarpeita, ja muutamia vaatteita hädän varalle, ettei kaapille saakka tarvitse kirmata. Vesipiste on lähellä ja eikä pissavahingotkaan haittaa laattalattialla.
Taisin viime viikolla sanoa, että syöminen pysyy rajoissa...täällä viikolla olenkin asettanut itselleni uudet rajat ilmeisemmin. Mikään ei tunnu riittävän ja mä olen jo " paniikissa" , kun reidet ja takapuoli leviääääääää, mutta missään ei ole vauvavatsaa.
Meillä ei ole lapselle kerrottu tulevasta sisaruksesta (ikää siis reilu 2,5v). Pelottaa, kun olen koittanut hältä kysellä, mitä jos meille muuttaisi vauva, niin vastaukset ovat yltiönegatiivisiä...jänskättää tuleva.
Nyt laatimaan kauppalappua ja sitten viikonlopun ruokaostoksille...MARS ;-)
Möykkyräinen
p.s. niin niistä palstaterroristeistä _o/ minä tiedän useampiakin, jotka käyvät vakoilemassa ja etsimässä tuttuja linjoilta. Pahimmat kehtaavat vielä laulella lukemiaan juttujaan kylillä eteenpäin ja vieläpä pelkkien " oletan sen olen Aino" .
nyt pois päivähoidosta(Jään siis nyt pe kotiin),mä haluan kyl hoitaa itse kaikki lapset silloin,kun kotona olen....
Vieläkö teillä muilla on ollut rinnat arat?Itselläni on ollut alusta lähtien tosi kipeät eikä tää näytä lakkaavan nyt lainkaan.
Nyt pihan haravointiin.Tääl on mitä kaunein kevätpäivä.
Lumina ja Lahja rv 21+6
meillä poika on loppukesästä 4,5v ja minä myös raavin päätänä mitä teen hoitopaikan suhteen.ja tällä mennään ainakin niillä mielin että on 2-3pv viikossa hoidossa,ja ihan tilanteen ja muidenkin juttujen mukaan.mä raavin päätäni uudemman kerran syksyllä asian puitteissa,mutta luulen vahvasti hänen jatkavan aivan ihanassa päiväkodissa.
olin pojan ollessa pieni rääpäle aivan totaalisen väsynyt alkuaikoina, en kestä jo oma pää halkee,ja pojan pää halkee siinä sivussa.mutta aika näyttää mitä tehdään.kesällä ollaan miten ollaan lomalla ainakin kuukausi,ja sen mukaan miten oma vointini on.mies on yrittäjä joten häntä ei voi laskea varman päälle hoitoavuksi/tueksi.tekee töitä silloin kun niitä on 24t/vrk.ja välillä taas on löysäää.sen suurempia hermoilematta näin siis jatketaan.
mut on tässä ajateltavaa kun en yhtään tiedä koska olen töihinkään palaamassa...ei hajuakaan...eskari pojalla ainakin sitten 2v päästä.
odotan kuin kuuta nousevaa ensi viikolla olevaa rakenneultraa,ja niin toivon että kuullaan kumpi on tulossa,pidetään se kyllä salaisuutena.niin olen asennoitunut poikaan kun eka on poika,mutta jos tytöksi veikkaavat marssin samantein kauppaa ja ostain vaaleanpunaisen nutun =) tietoon en 100%luota,ja muilta osin odotan vauvan syntymään asti kumpi sieltä tulee.
vaikea ajatella itsensä tyttölapsen äitinä,toki siihenkin kasvaa =)
ihania masukoputuksia joka päivä vahvemmin ja vahvemmin.vielä 1-2vkoa sitten oli satunnaisia pari krt päivässä,enemmänkin levossa olevia koputuksia.nyt huomaan liikkeitä jo liikkuessa,ja eilen oikein kaukosäädin pomppi vatsani päällä kun pikkuinen sätkytteli.mies koitti masun päältä tuntea liikkeitä,mutta siihen ne sitten loppuivatkin.
neitiniiskunen rv 19
(ja työaamukampani näyttää 9vkoa ja 6pv) =)
kylläkin työpäiviä on noin 45 enää kun miinustin vapaapäivät,niitä on 2-3per vk.juhlatuuletus =)
Hei ja viikonloppu taas alkaa häämöttää, nää viikot menee nyt niin nopeasti, kun on taas töissä. Maanantaina oltiin rakenneultrassa ja poika on tulossa (kyllä mies oli onnesta soikeana) =) Vähän pienempi oli kooltaan, kuin oli odotettua, joten muutaman päivän nuoremmaksi arvelivat. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu, eroa ei siis niin paljon ollut. Kaikki muutenkin oli masuasukilla hyvin... sieltä se meille vilkutteli ja imi peukkua.... ihan tuli tippa linssiin kattellessa.
Onnea kaikille muillekin ultrauutisista!!!! Jännityksellä vielä muutamien käyntiä odotellaan.
Onko täällä liikkeellä joku yleinen ikkunanpesuvimma? Sillä itekkin sain viimeviikonloppuna alakerran ikkunat kirkkaiks.
Lumina29: Aroista rinnoista puheen ollen, on mullakin ollut tosi herkkinä alusta asti, eikä ainakaan vielä oo yhtään helpottanut.
Nyt syömään... mitä piääkin tehdä lähes koko ajan tai nääntyy nälkään ;)
MamaAfrica 20+4
Hoitopöydästä: Ennen esikoisen syntymää luulimme, että selviämme sängyn päällä olevan tason avulla. Sänky ja taso vain olivat makuuhuoneessa, joka oli pienessä asunnossa kaikkein kauimpana vessasta. Sairaalassa kävikin ilmi, että neitokaisemme on aikamoinen kakkakone, joten mies kävi virittämässä kylppäri+vessa-yhdistelmään (jonne silloin mahtui hyvin) hoitopöydän. Se kyllä pelasti meidät.. Kaakeloitu lattia oli helpompi putsata kakasta ja pissasta, jos sitä lirahti matkalla lavuaarilta vaipanvaihtoon.. Nyt myös viritämme hoitotason lähelle vessaa. Vessa on meidän alakerrassa, jossa esim. lattialla ei voi pitää vauvaa talvisin ollenkaan, lattia on niin kylmä. Yläkerrassa vaipat voi vaihtaa vaikka lattialla tai sängyllä tai sohvalla. Ja onneksi siellä voi vauvaa pitää myös lattiallakin muulloinkin. Oman kodin ja omien tarpeiden mukaan voi suunnitella asiat, mutta voi varautua myös siihen, että vauvan synnyttyä huomaa, ettei olekaan ottanut jotain huomioon tai on sittenkin joku juttu ihan turha. Meillä esim. pinnasängyn kokoaminen taitaa jäädä ihan viime tinkaan, jos sitä kootaan ollenkaan. Esikoinen ajautui nukkumaan perhepedissä melko varhain ja pinnasängystä uhkasi tulla leluvarasto. Imettäminen öisin oli paljon helpompaa, kun imettämisen jälkeen ei tarvinnut nousta nostamaan lasta sänkyyn. Toki pisuvahinkojen vuoksi joutui käyttämään muovitettua froteeta lakanan alla..
Vaatteiden ostamisen suhteen en aio hirveästi itse hoppuilla, kun sain yllättäen tosi paljon pieniä vaatteita sukulaiselta ja pieniä vauvan vaatteita on myös säästössä itselläkin. Äitini on myös sellainen vaatehamsteri ja on jo ostanut pieniä vaatteita. Itse aion pitää huolta, että jotain saan itsekin ostaa ja valita, mutta näköjään minun ei tarvitse pitää juuri huolta itse vauvan vaatteista. Kiva on ostaa sitten vauvan syntymän jälkeen jotain sellaista, mikä näyttää ihan vauvalta. Meidän neidille esim. keltainen sopii tosi huonosti.
Minulla oli esikoista odottaessa tosi arat rinnat koko ajan. Nyt tässä raskaudessa rinnat olivat tosi arat, kuumottavat ja punoittavat alussa, sen jälkeen rinnat ovat olleet vain hieman arat.
Me otamme tytön mielellään pois hoidosta, koska tytölle hoitoon lähteminen ei aina ole niin mieluista. Olen jo hakenut kerhoon pariksi päiväksi/vko. Kerhoaika on lyhyt ja myös taloudellisesti edullinen. Haluan kuitenkin, että tyttökin pääsee nauttimaan äidin kotona olemisesta, mutta välillä voi leikkiä ikäistensä kanssa. Näyttää nimittäin siltä, että kukaan kavereistani (joilla samanikäisiä lapsia) ei ole samaan aikaan tällä samalla paikkakunnalla yhtä aikaa hoitovapaalla/äitiyslomalla. Kesäisin lähileikkipuistoissa on jopa elämää , mutta talvella ei läheskään niin paljon kuin toivoisin.
Meillä oli ihan hyvä itkuhälytin, mutta valitettavasti annoin lapsen leikkiä sillä vähän myöhemmin ja taisi antennit mennä solmuun ja vehkeet rikki. Uuden aion hommata. Kesällä pärjää ilman itkuhälytintäkin, mutta talvella sen tarvitsen ulkonukutuksia varten. Sisällä meillä ei hälytintä tarvitse. Välillä on naapurin kanssa sama taajuus, mutta tajuuden vaihdettua kuului vain oman lapsen tuhinat/itkut.
Jotain piti vielä kommentoida, mutta en muista ja tässäkin taitaa olla taas pitkät sepustukset..
Hyvää yötä elokuiset!
Västis ja Taimi 19+6
ja menin lastentarvike liikkeeseen ostamaan Emmaljungan Smart Duo Sport Gargon yhdistelmävaunut ja satuin saamaan vielä viimeiset juuri haluamaani musta-harmaa sävyä. Ostin lisäksi pienokaiselle pinnasängyn, joka tosin tulee jälkitoimituksena, mutta onhan tässä aikaa. Niin ja panostin ostamalla allergia ystävällisen käännettävän ja muhkean patja petareineen. Näitä olen nyt sitten pitkin iltaa hypistellyt, kun en malttanut jättää niitä liikkeeseen säilytykseenkään.
vauva2006 rv21+
Lapset eivät kiinitä huomiota ja aikuiset....... ihmetelkööt ja setvikööt keskenään olenko vai en raskaana :oD
No, ehkä kohta vois kertoa, tai sitten en. Saa nyt nähdä.
Rapuäiti ja Lahja 21+2