*** HUHTUmammat KEskiviikkoon ***
Kommentit (26)
Täällä ollaan, viimeinen viikko koulua ja sitten virallisesti äippälomalle.. vaikkakin viimeviikolla alkoi oikeasti äitiysrahakausi.
Olo on tuskainen, vauva on alkanu kääntyilemään yö aikaan ja se jos mikä koskeeeeeeee. Ihmettelen,että tämä nyt vaihtaa asentoaan kun tää on ollu nyt ainakin 4 viikkoa raivotilassa niin nyt tuntuu että se on poikittain ja potkii selkään ja peräaukkoon päin ja koko ajan särkee oikeaa kylkikaarta kun tod. näk se pyllyään änkää sen alle:/! Huomenna on lääkäri, ottaa toisen streptokokki näytteen..siitä selviää joudunko ottamaan antibioottitipan synnytyksen ajaksi!Sen jälkeen neuvolatädin luo viikko tsekkaukseen. Ensiviikolla ois se synnytystapa arvio..hmmss!
Ensiviikolla olen varmaan joka päivä täällä kun kotona oleminen alkaa:)!
Voimia sylin täydeltä kaikille loppumetreille!!
Lullu83 rv.36
*Jonzkulle voimia! Toivottavasti isäsi leikkaus meni hyvin.
*Nyla, ihmettelit vauvan normaalia matalampia sykkeitä, niin meillä on niitä myös muutaman kerran mitattu ja johtuu kuulemma siitä, että vaavi nukkuu/on rauhallinen. Jostain luin, että se voisi olla myös merkki lähestyvästä synnytyksestä. Mulla ei ainakaan kaveri tykkää yhtään kun joku käy tönimään, joten sillä pulssikin nousee ja alkaa yleensä potkia takaisin, siksi normaalisti korkeat sykkeet.
*Hannah81, oletkos kokeillut syödä magnesiumia noihin sun jalkakramppeihin? Se auttaa mulla ja runsas vedenjuominen tietysti + suolan välttäminen. En kyllä tajua miten paljon tota vettä pitäis litkiä kun juon mielestäni aika paljon ja silti aamulla pohje kramppas, on turvotusta ja pää kipeä. En ole tässä raskaudessa vielä magnesiumpurkkiin tarttanut, mutta jos vielä kramppaa niin tartun, koska esikoista odottaessa auttoi.
Puutumisesta: mulla on vasen käsi välillä vähän voimaton eli puristusvoima on heikompi. Lääkäri sanoi, että saattaa osasyynä olla turvotus, mutta luultavasti johtuu kuitenkin siitä, että nukun pääasiassa vasemmalla kyljellä ja käsi aina samassa asennossa. Mies hieroi aamulla yläselkää ja hartioita ja totesin, että jumissa on paikat. Ei siis ihme, että puutuu.
*Timpura valitteli päänsärkyä. Mulla myös löytyy. Lihakset on siis jumissa, mutta mietin josko johtuisikin tästä auringosta. Huomaan aina keväällä, että päätä särkee jotenkin useammin ja silleen eritavalla kuin normaalisti. Ei ole taas tottunut tähän valoon ja vaikka on aurinkolasit päässä niin siristelen silti silmiä ulkona. Voi se johtua myös tästä tukkoisesta olosta, pölystä ja mahdollisesta allergiasta jollekin. Pää on siis edelleen ihan tukossa, nenä punainen ja silmät vuotaa+vähän kutisee. Ihastuttava näky. Ihan kun ei olis muutenkin kamala fiilis. En viitsis edes katsoa peiliin kun ärsyttää ja masentaa tämä ulkoinen olemus. Mä en ainakaan kukoista raskaana! Menin sitten vielä hiuksenikin leikkauttamaan lyhyiksi tossa kuukausi sitten. Näytän siis senkin takia erilaiselta (lue: rumemmalta) ja paksummalta... No onhan nämä hiukset nyt helpompi hoitoiset jos jotain positiivista asiasta oikeen etsimällä etsii... Haluan eroon näistä ylimääräisistä 17 kilosta (voi olla että niitä on jo enemmänkin). Huomenna on neuvola, joten sitten " pääsee" taas vaa' alle ärsyyntymään lisää. Odotan jo innolla.
G1: Olen oikeestaan syönyt kaikkea mitä mieli tekee koko raskausajan (ja sen siis huomaa...), mutta alkoholin suhteen on tietysti ollut nollalinja. Kaapissa olis yksi punaviinipullo, joka on ihan Kyprokselta asti tuotu, se kummittelee siellä aina välillä. En tiedä koska sitä pääsee maistamaan, imetys kun oli ainakin esikoisen alkukuukaudet todella tiivistä, enkä mihinkään alkoholiin silloin koskenut. Maito suoraan rinnasta oli ainut millä hänet sai hiljaiseksi, niin ei tuntunut kovin järkevältä ottaa sitä yhtäkään. Maksaa en syö muutenkaan, tupakkaa en polta ja mitäs muuta niitä oli? Olin niin valveutunut sillon ekassa raskaudessa, nyt söin pari kertaa savukalaa + graavilohta (joulunaikaan), juustokakkua just pari viikkoa sitten ja ties mitä muuta " kiellettyä" on tullut maistettua kun en yksinkertaisesti ole muistanut että niitä ei kannattaisi nyt syödä. Olen kyllä tosi tarkka siitä millaista ruokaa suuhuni laitan, että tuoretta pitää olla ja terveellista ja sitten kuitenkin otan tällaisia turhia riskejä vahingossa... Laitan raskausdementian piikkiin tämänkin. Pari päivää sitten unohdin pankkikorttini tunnusluvunkin. Muistin numerot mutta en niiden jäljestystä. Tankkaa siinä sitten bensaa, onneksi oli 20 e käteistä mukana. Ihan piti kotoa kaivaa se pankin lappu esille, en saanut numeroa millään mieleeni. Onnetonta.
G2: Meillä on esikoisen (3v.) jäljiltä kaikki niin hyvässä kunnossa, ettei ole ollut tarvetta hankkia oikeestaan mitään uutta. Mutta jos tämä on tyttö niin käyn kyllä muutaman ihanan hameen (ja varmasti muutakin) ostamassa. Me saatiin paljon kaikkea käytettynä, mutta hyväkuntoisena. Yhdistelmärattaat ostettiin silloin uusina + kantoliina. Tänään tein viimeiset pakolliset hankinnat tälle vauvalle, ostin apteekista rintakumit, ne tuli ainakin viimeksi todella tarpeeseen.
Huomenna siis neuvola, tulen sitten taas sen jälkeen tänne valittamaan kaikesta. ;) No ei kai. Tuntuu itse asiassa, ettei paino ole noussut nyt enää niin paljoa ja ruokahalukin on jotenkin tasoittunut viime aikoina.
Loppuun vielä kysymys:
Kannattaako investoida sähkökäyttöiseen RINTAPUMPPUUN?
Mulla on sellainen onneton vanha käsikäyttöinen, mutta en mä kyllä sillä mitään saadut aikaiseksi. Onko esim se Ainun käsikäyttöinen mistään kotoisin vai maksanko vaan suoraan siitä kalliimmasta sähköllä toimivasta? Mitä niitä on hyviä, Avent, Ainu? Kokemuksia?
+ Tänään on ollut vaihteeksi hyvä päivä
+ Mies hieroi hartioita ja päänsärky helpotti
+ Edelleen tämä ilma!
Nyt mä pesen noi ikkunat!
Illanjatkoa!
crisantemo 36+6
Pistin tuossa poikaa vielä hetkeksi nukkumaan kun oli niin väsynyt, ei tarvii sit koko iltaa kiukutella. Ja sinä menikin sit yli tutni ennen ku nukahti, aargh kun meinas jo itselläkin keittää kun toinen ihan katki muttei nukahda..
Piti tosta rintapumpusta tulla sanomaan. Mulla oli ennen se Ainun käsikäyttönen, ja mun mielestä se oli kyllä aikas p***a. Nyt ostin sen Aventin käsikäyttösen, siitä olen kuullut niin paljon kehuja! Mietein ensin sähkökäyttöistä, mut kuulin et ne on melko äänekkäitä, ja voi sen vuoksi " aiheuttaa ns. stressiä" ja sit maito ei tulis niin helposti, en tiedä sitten kun ei kokemusta.. Mut hyvä ystävä kehui kyllä kovin tuota käsikäyttöistä, sanoi että oli huomattavasti parempi kuin esim. sairaalan sähkökäyttöinen. Toivotaan :)
Tuosta raskauden jälkeisestä ajasta oli galluppia. Mulla ei hirveesti ole mitään sellasta mitä himoilisin, no tietty viiniä ja sidukkaa, mut joskus tekee hirveesti mieli Batteryä, siis ihan sen maun vuoksi! Ja vatsallaan nukkumista kaipaan mäkin, tosin viime kerralla nousi maito niin hyvin että jos erehty nukkumaan vatsallaan niin kyllä oli maailma maitoa täynnä!! Eli sitä saa odottaa vielä hetken..
Oon jäänyt ihan " koukkuun" noihin golden capin alkottomiin perrysidukoihin! Saunassa on aina pakko olla sellanen kylmä sidukka, nam!! Ja hauskaa on etten yleensä edes tykkää perrysiideristä. Tuntuu että voisin istua muutenkin koko ajan saunassa nuuskimassa löylytuoksuja (metsä ja terva ehdottomat suosikit) ja juoda kylmä alkotonta sidukkaa :)
Nyt pitää mennä pistään kahvi tippumaan kun tulee kaveri kylään, kuullaan taas :)
itse voin lämpimästi suositella Avent isis -rintapumppua, ihan käsikäyttöistä. Se oli helppokäyttöinen ja tehokas esikoisen kohdalla ja alussa paljonkin käytössä, kun neiti imi toisen rinnanpään verille ja siitä imettäminen sattui aivan h-tisti, pumppaaminen ei niinkään, joten tyhjensin pumpulla sen rinnan. Hintaa tuolla pumpulla oli vuonna 2004 60¿, mutta jokaisen euronsa arvoinen ostos.
-aurora - taas
Toivottavasti jonzkun isä voi hyvin leikkauksen jälkeen:-).
Täällä ollut ihan mukava päivä, mieliala vaan vielä heittelee. Eilen pesin osan vauvan vaunujen kankaista ja nyt on toinen satsi pesukoneessa. Vielä pitäisi runko pestä ja sitten on kärryt valmiina odottamaan tulokasta:). Nyt aloitan vasta vauvan petivaatteiden ja vaatteidenkin pesun, on jäänyt näin loppupuolelle opiskelukiireiden takia. Pinnasänkyyn pitäisi vielä ommella uusi suojus ja imetystyynykin pitäisi ommella. Onneksi sisko lupautui ompelemaan tarvittaessa tuon imetystyynyn.
Välillä meinaa iskeä paniikki, että kuinka sitä kerkiää tekemään kaiken ennen vauvan syntymää. Olen sellainen ihminen, että haluaisin kaiken olevan järjestyksessä ja kauniisti vauvan tullessa kotiin. Eniten nyt huolettaa nuo muutamat opiskelutehtävät, joihin vielä odotan suoritusohjeita, että kuinka niiden kanssa käy. Jääköhän suoritettavaksi vauvavuoden jälkeen, toivottavasti ei.
G: Ruokagalluppiin: Luulen, että synnytyksen jälkeen mieleni tekee samoja ruokia ja juomia kuin muutenkin. Eli luulisin silloin hedelmien ja tuoremehun maistuvan, eihän sitä toki tiedä. Maksalaatikkoa on raskausaikana tehnyt useaan otteeseen mieli, on ihan mukava kun saa jälleen sitä syödä.
Täällä pinossa on aina näin iltaisin paljon hiljaisempaa. Toivottavasti joku innostuisi kirjoittelemaan, on jälleen tylsää kun mieheni on reeneissä.
Plussia:
+vaunut kohta pesty
+mieheni on ihana
+ihan hyvä mieli
t.Masumme 36+2
Tänään on ollut pitkästä aikaa oikein kunnon kenkutuspäivä. Kaikki ottaa päähän, vaikka mitään varsinaista syytä ei olekaan. Kaiken huipuksi mieskin alkoi valittamaan jostain ihan turhasta ja mulle kuulumattomasta asiasta, joten nyt sitten vietän mykkäkoulua. Esikoiselle ei onneksi ole pahemmin tullut kiukuteltua. Innostuin jopa askartelemaan pääsiäispupuja.
Lupasin pojalle, että mennään illalla vielä leikkipuistoon ja samalla kauppaan. Olisi kiva leipoa jo pääsiäistä varten pakkaseen, mutta en oikein tiedä miten hyytelökakku tai rahkapiirakka suhtautuvat pakastimeen. Onko kukaan kokeillut?
Aamulla pesin ja keitin vauvalle valmiiksi tuttipullot, tutin ja rintapumpun, todennäköisesti joudun ne vielä uudestaan keittämään, kun tässä tuntuu synnytykseen olevan vielä aikaa.
Olipahan pelkkää omaa napaa.
+Illalla aion ostaa kaupasta jotain karkkia
+odotus lyhenee päivä päivältä
Enempää ei nyt tule mieleen :(
Joikkuli 39+4