Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HUHTUmammat KEskiviikkoon ***

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti löydätte pinon!

Vierailija
2/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin haluaisin sanoa KIITOS teille kaikille jotka ootte ollut hengessä mukana, liittyen isäni syöpään. Uutiset olivat yllättävän hyvät, syöpä on ns. hyvässä paikassa eli helppo poistaa. Etäpesäkkeitä näillänäkymin ei pitäis olla. Eli leikkaus toteutetaan suunnitelman mukaan eli tänään klo 8.00. Nyt sit alkaa seuraava jännittäminen, meneekö kikkki hyvin?? Toivotaan..

G: Tälle vauvalle ei olla ostettu mitään muuta uutta kun pari bodya ja turvakaukalo. Kaukalo on vm. 2006 ja siis käyteytty mutta meille sen on uusi.

G. Joku kyseli mitä tekee mieli syödä synnytyksen jälkeen. Heti synnytyksen jälkeen minä en oo saanu mitään alas, ei oo vaan ollut nälkä. Mutta tälleen kun nyt miettii niin mieli tekis maxalaatikkoa tai maxapihvejä sekä että sais nukkua mahallaan! =)

G: Minulla ei oo ollut minkään näköisiä puutumisia tän raskauden aikana.

( . ) Neuvola oli eilen. RR ok, pissassa sokerit +, muuten ok. Hb oli 102 ja ei näköjään nouse vaikka kuinka syön rautaa. Liikkeet ++, turvotus +, syke +. Sf-mitta hurjat 38cm!! Vauva on todella alhaalla, pää ei oo ihan vielä kiinnittynyt mutta on kuulema aivan lähtökuopissa. Toivotaan että kohta alkaa tapahtua.. =)

Meillä kuopus on lopettanut klo 6.00 heräämiset!!! Tänään hän heräsi 7.35 ja esikoinen 7.55. Huippu on se että molemmat nukkuivat KOKO YÖN heräämättä kertaakaan!!! Ja itekin sain nukkuu suht ok.

+ Arska paistaa taas = kevät on täällä =)

+ Illalla saunaan

+ Isäni leikataan tänään

+ Lapset hyvällä tuulella

Nyt taidan lähteä aamupuuron keittoon, mutta hauskaa pvää kaikille!

t. jonzku80 rv 36+0 ( jippiiiiiiiiiii )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti vähän ennen aikojaan..

Hain taas itkevän 2,5-vuotiaan omasta huoneestaan meidän sänkyyn viiime yönä ja tällä kertaa mies karkasi sohvalle nukkumaan...

Me kyllä saatiin sit omassa sängyssä ihan kiitettävästi unta joten olo ei ole ihan mahdoton. Kaikki niiskutus ja aivastelu vaan näkyy naamasta, eli silmät on ihan sirrillä ja turvoksissa ja nenä punaisena.. Pitäis lähteä terveyskeskukseen kiikuttamaan pissanäytteitä kun vaan jaksais mennä suihkuun. Ehkä siks tulin vielä tähän koneelle että pelaan vähän aikaa..

Oon nyt kuumeisesti yrittäny keksiä kaikkea tekemistä näille viimeisille päiville ennen sitä maanantain sektioaikaa. Joka siis kans toivottavasti on sektioaika eikä vaan tarkistus riippuen siitä missä asennossa tämä vauveli nyt sit todellisuudessa onkaan. Oltiin siitä vähän erimieltä mun terkkarin kanssa...

Maanantai ja tiistai meni ihan kivasti ja nopeasti ja nyt ollaan jo keskellä viikkoa joten eiköhän tämä tästä. Ajattelin hulluille päiville uskaltaa (vai vähänkö olen hullu ;)) ja sit hemtexissä on ale ja siellä on kaikkea ihanaa vaaleanpunaista ristiäisiin.. Myös tiimarissa näytti olevan vpunaisia lautasia ja muuta krääsää. Jos sinne sais aikaa kulumaan, ja varmaan muutaman euronkin ;)

Vaihdoin eilen tohon sängylle vauvan kotiintulovaatteet. Oli siis jo kerran päätetty mutta oli vähän tylsää niin rupesin uudelleen yhdistelemään. Kerroin miehelle joka ihmetteli kun vasta nyt ekan kerran vaihdoin ne enkä siis jo aikasemmin rynnännyt muuttelemaan niitä. Oli kuulemma ylpeä musta :)

( .) Koko eilisen päivän vihloi alaselkää, supistuksia ?

Tänään on nivuset ihan hellinä, johtuu varmaan eilisestä kävelemisestä..

Vauvan liikkeet vähän vaisun oloisia, tuntuu kumminkin jotain mylläämistä aina silloin tällöin. Haluaisin jo todella tavata tämän masurinsessan :)

Plussat vielä ja sit aamupalaa

+ aurinko paistaa

+ Greyn anatomia tulee tänään

+ mennään ostamaan pojalle polkupyörä

marie 38+3

Vierailija
4/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmotan vaan,että kasassa ollaan,ja ei tuu varmaan,nyt kauheesti kirjoteltua,kun veli ja mies tän viikon kotona=)

Ihanat ilmat jatkukoon!!

Huiskutin 38+1

Vierailija
5/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kylläkin jo 5.10 miehen herätyskelloon, mutta koitin nuokkua vielä hetken sen jälkeen kun esikoinen oli saatettu hoitoon. Ei onnistunut. Pakko yrittää saada unta palloon, en kestä jos yöt on synnytykseen asti näin huonoja ja olen kuolemanväsynyt jo ennenkun varsinaiset yöheräämiset alkaa. Se muuten on juttu mitä " pelkään" eniten tulevassa vauva-arjessa, nimittäin yletön väsymys. Esikoisen synnyttyä en saanut laitoksella tietenkään nukuttua silmällistäkään. Kotiin päästyämme olinkin jo ihan tillintallin ja univaje vaan kasvoi kasvamistaan. Saattoi olla suurimpana syynä miksi mulla maito ei koskaan noussut kunnolla ja imetys epäonnistui.

Jonzku oli saanut hyviä uutisia, hienoa.

Eipä taaskaan mitään ihmeempää raportoitavaa omassa olossa. Kellertävää limaa on tullut jo parin viikon ajan, mutta en usko että se ois varsinaista limatulppaa. Viimeksi tulppa irtosi ihan selvästi verisenä. Jotenkin laiskottanut kauheesti tän viikon ajan, voisin yrittää tänään vähän ryhdistäytyä. Jos vaikka into riittäisi pitkään kävelylenkkiin, saisin samalla hoidettua postiasiat. On se hullua että asutaan kaupungissa, mutta lähimpään postitoimistoon on melkein kolme kilsaa matkaa... Jotain pääsiäisleipomuksia ajattelin myös tehdä, taitaa tosin jäädä viikonloppuun. Olen jo muutamat piirakat ja pullapellilliset leiponut, mutta eipä ne herkut pääsiäistä nähneet... :D

Pyrrhyla 39 jee

+ huomenna neuvola

+ aurinko helottaa

+ sain kivaa postia

Vierailija
6/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkään.

Eilen kävi akupunktionantaja. Tällä kertaa ei pistellyt neuloilla kun viimeksi kävi niin kipeää. Paineli vaan sormilla pisteitä. En tiedä mitä tapahtui, mutta painamisen jälkeen holahti valkovuotoa niin, että reidet kastui vaikka pikkarit oli jalassa. Ajattelin jo, että josko se ois nyt se limatulppa, mutta paskat.

Huvittavaa on, että kun luin kuopuksen neuvolakorttia niin siinä sanottiin, että limatulppaa vuotanut useita päivä. Ja minä en muista ikinä edes moista nähneeni.. siis edes sitä limaa raskauden aikana. Niin sitä on hatara pääkoppa.

Olivia ei halua syntyä. No eihän sen vielä kuulu tullakkaan ulos, mutta jotenkin minulla päivä päivältä vahvistuu usko siihen, että minun synnytykset eivät lähde käyntiin jollei joku puhkaise kalvoja. Sillä tavallahan ne ovat tähänkin asti käynnistyneet. Ääh alkaa taas masentaa. Taitaa olla parasta lähteä viemään pyykkejä ulos kuivumaan.

Päivän plussia:

+aurinko paistaa

+eilen minun luottohevonen meridiaanihoidon aikan näytti iloista naamaa pitkästä aikaa. Se on ollut jotenkin kiukkuinen liekkö sillä sitten vaikutusta, että en ole hoitanut sitä koko raskausaikana. Höpsöä tiedän, mutta sen kanssa on koluttu ja kolhuiltu niin monet kerrat, että on todella rakas.

+tämän raskauden päättyminen on aina vain lähempänä

Leivänkannikka ja Olivia 38 + 6

Vierailija
7/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen tilanne vähän reilu vuosi sitten. Onneksi isä sitten kuitenkin siitä selvisi ja eikä ole syöpä uusiutunut. Kyllähän tuo kuitenkin pistää aikalailla miettimään asioita uudelleen.

Zandrah82 & masu 38+5

Vierailija
8/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan tajuton päänsärky, jota on kestänyt eilisillasta saakka. Ei mitkään panadolitkaan auta.. Juma, että tuntuu pahalla kun jomottaa koko ajan.. Yökin meni melkein valvoessa, kun en tuolta jomotukselta saanut kunnolla nukuttua..Toivottavasti tää helpottais pian.. tai ainakin iltaan mennessä.. Kun oon suunnitellu meneväni parin ystävän kanssa ravintolaan syömään ja leffaan.. Menen kyllä vaikka minkälainen päänsärky olis!!!! Ainut syy olla menemättä on synnytyksen käynnistyminen.. Toivon mukaan tää jysäri ei olis mitään hepatoosia, on muuten jalatkin ihan turvoksissa...Muita oireita ei kuitenkaan ole..

Masussa myllääminen on vähentynyt, mutta en ole huolissani, kyllä se kymmenen liikettä tuntiin tulee ihan reilusti kuitenkin.. Tässä eilisen ja tän aamun on jonkin verran supistellutkin.. Ei niin kamalan kivuliaasti, mutta ei kivuttomastikaan.. Epäsäännöllisesti kylläkin.. Musta tulee toimintakyvytöön kun suppailee.. Sohvanpohja on ainut mikä silloin houkuttaa.. Jotenkin väsähdän tai jotain, enkä jaksa touhuta oikeastaan yhtään.. Ilmaskos ne loppuu aina lyhyeen...

Jos nyt vihdoinkin menis peittämään sängyn ja sais itselle ja esikoiselle päivävaatteet päälle.. Vois vaikka ulostautuakin.. Istuskella terassilla ja katsella kun esikoinen leikkii pihassa.. Nyt en kyllä jaksa yhtään leikkiä kaverina..oksetauti muuten kesti vaan sen kaks ökää.. Illalla poika oli jo oma itsensä, onneks päästiin näin vähällä.. Toivottavasti en mä tai mies saanut tartuntaa..

+ Illalla syömään ja leffaan hyvässä seurassa

+ Ihanat ilmat senkun jatkuu

+ Pojan oksetauti on ohi

+ Huomenna neuvola.. (mulla on ollu ihmeen pitkiä taukoja...)

Timpura 38+2

Vierailija
9/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis raskausmyrkytystä tarkoitin.. Kun on pää kipee ja turvotuksia...

Vierailija
10/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs paljon ole raportoitavaa täälläkään. Ei ole tapahtunu mitään suuntaan eikä toiseen... Maanantaina vasta poli aika, katotaan mitä sielä sanotaan, tuskin mitään ihmeellistä kuitenkaan.

Päivän positiivit

+ lumet sulaa koko ajan ku aurinko paistaa niin ahkerasti

+ kaikki hyvin

+ tänään pääsee kahville kaverin kanssa, eli pois neljän seinän sisältä

Taidan mennä vielä sänkyyn makaamaan kun ei oo muutakaan tekemistä...

-p- 36+1

Vierailija
11/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli neuvola. Painoa oli tullut 260gr viikossa, kaikki muu oli normaalia. Vauva on raivotarjonnassa, mutta niin alhaalla että terkkari joutui hakemaan toisenkin terveydenhoitajan kokeilemaan että missä se pää oikein oli. Taas varoitteli sitten nopeasta synnytyksestä. Kun esikoinen tuli alle 6 tunnin, niin tämä kuulemma voi tulla paljon nopeampaa, nyt sitten varsinkin kun on tosiaan niin alhaalla.

Mua jäi vaan ihmetyttään vauvan sydänäänet, kun ne ovat olleet 140 kieppeillä koko raskauden, ja nyt olivat vain 122...Mutta terkkari ei siihen mitään kommentoinu, joten voin kai olettaa että mitään huolehdittavaa ei ole.

Supistuksia ei ole ollut.

Mulla on ollut vähä huono olo koko aamun. Oksettaa ja masentaa. Talo kaipais siivousta, mutta ei yhtään huvita. Päätä särkee ja väsyttää, ja on vaan niin kertakaikkiaan kyllästynyt olo.

G:Minä ainakin odotan saavani sushia synnytyksen jälkeen. Ja saunakalja kuulostaa myös oikein hyvältä.

Voimia Jonzkulle, toivottavasti kaikki menee hyvin isäsi kanssa.

Plussia

+Greyn anatomia tulee tänään

+Esikoinen on ollut tosi hyvällä tuulella koko aamupäivän

+Mansikkarahkaa jääkaapissa

Nyla 38+5

Vierailija
12/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on, mutta suoraan sanottuna jotenkin vituttaa. Anteeksi kielenkäyttö, mutta en nyt just löydä sopivampaa ilmaisua. Yö meni plörinäksi. Kävin vessassa enenn puolta kolmea ja sit valvoin jonnekin lähemmäs 05.30. Sit sain nukuttua reilut 3 tuntia. Eli täällä ainakin mennään eteenpäin 5-6 tunnin yöunilla. Voi vee tätä. Ulkona taas ihana kevätkeli, mutta nyt ei jotenkin sekään piristä. Olin pojan kanssa pihalla touhuamassa 1,5 tuntia ja hyvin meni vaihteeksi. ei yhtään uhmakohtausta ja sisällekin tultiin sulassa sovussa. Otin koivunoksia maljakkkoon, mutta vielä en ole jaksantu etsiä pajunvitsoja. Ei niitä varmaan löydykään... Eikä jää yhtään viime tinkaan taas. Nyt väsyttää ajatuskin kukkien vääntämisestä... yäk! Ei tuo poika varmaan vielä itse hirveän kauaa jaksa askarteluun keskittyä.

Mies ottaa päähän! Miksi se ei voi olla aktiivinen töiden suhteen? Päätin, että en puutu siihen, mutta hermot menee, kun yksi ei tee mitään! Koko ajan pitäisi patistella ja etsiä työpaikkoja ja kysellä siltä onko tehnyt mitään asian eteen jne. Ei se ole, mutta sillein ehkä tekisi. Mut periaatteesta en enää jaksa jauhaa. Oon jauhanut näitä asioita niin kauan. Ja tehnyt hienoja hakemuksia. Sit kaikki menee aina kuitenkin pipariksi. Mies on juuri se kakkosvaihtoehto, joka ei pääse siihen työhön. Menee aina rimaa hipoen joku HIEMAN parempi ohi. Väsyttää ja ottaa päähän.

Synnytyksestä EI MITÄÄN MERKKEJÄ. se minua ehkä eniten lopulta ottaa päähän. Tuntuu, että päivät loppuu kesken. Laskettu aika on la ja ma menen kontrolliin. en usko että käynnistävät, jos EI Ole mitään edistystä tapahtunut. Jalkojen krampit helvetillisiä ja yöt huonoja. Ja mieliala... PASKA. Mutta odotellaan vaan... Ei se vauva itsekseen ulos tule, mutta kuka sitä nyt synnyttäjää itseään uskoisi? Sairaalassa aina tiedetään nämä hommat paremmin. PÖH.

Ei tule nyt plussia. En jaksa olla tekopirteä.

t. hannah81 rv 39+4

p.s Galluppeihin sen verran, että meillä on ostettu tälle vauvalle uutena vaunut ja käytettynä turvakaukalo ja itkuhälytin. Esikoisen jäljiltä on silloin uutena ostetut hyvä hoitopöytä, sitteri, kantoliina, matkarattaat ym.

Kun tämä raskaus on ohi, syön hulluna maksamakkaraa!!! Siideriä tekee mieli, mutta viime imetysaikana en juonut yhtään mitään vuoteen. Olen ollut siinä uskossa, että on vaikea vetää rajaa minkä verran sitä voi juoda. Ja voiko edes? Esikoinen ei juonut pullosta, eli en senkään takia voinut oikein mitään ottaa kun piti olla aina tissi valmiina ja paikalla...

Vierailija
13/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduin juuri Hulluilta Päiviltä keltaisten kassien kera. Ei mitään ihmeempiä ostoksia: itselleni pari paitaa ja sukkia, miehelle sortsit ja sukkia, esikoiselle kengät, housut ja t-paita ja vaaville huppupyyhe. Meillä ei siis ole tietoa vaavin sukupuolesta (en nähnyt eilisessäkään ultrassa mitään merkkejä), mutta itselläni on ollut alusta lähtien varma tyttöolo. Niinpä rohkenin ostaa vaaleanpunaisen huppupyyhkeen, kun oli söpömpi kuin toinen vaihtoehto, vaaleansininen. Tuo tyttöolo johtuu siitä, että raskaus on ollut hyvin samanlainen kuin esikoisesta, ellei nyt ota huomioon näitä supisteluita.

Eilen kävin siis vikassa lääkärintarkastuksessa. Olen käynyt ne yksityisellä ja sitä myötä katsomaan vauvaa myös ultran välityksellä. Kaikki oli kunnossa ja vaavi jo tooosi alhaalla. Painoarvio oli nyt +-2900g.

Jonzkulle voimia isänsä tilanteen vuoksi!

Nyt pihahommiin, kun aurinko paistaa.

Niin ja päivän plussat:

+ eilisessä lääkärissä vaavilla kaikki hyvin

+ edelleen sää

+ laskettuun aikaan tasan 4 viikkoa

-aurora rv 36+0

Vierailija
14/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en sitten koneele kerjennykään..

Aamusta oli sitten ne käräjät ja ne meni ihan hyvin eikä tullut suppareita vaikka pahoin pelkäsin. muutama mutta ne ei ollu kipeitä! Asia hoitui hyvin ja nyt vaan korvauksia ootellaan..

Eilen illalla oli lääkärineuvola :)

rr 115/65

hb 100 eikä se siitä nouse

kohdunkorkeus 34 eli mulla on pieni maha, paljon pienempi kun esikoisella

normaalisti vettä

rt

syke +

liikkeet ++

tänhetkinen paino arvio 2600g mutta ei ole tarkka kun tuo vauveli liikku koko ajan niin paljon ettei lääkäri saanut kunnolla mitattua..

kohdunsuu oli pehme ja kiinni ja kaikki 3cm jäljellä.

Siinähän hoi neuvola uutiset tais olla!

Illalla oli phaolo ja paikat kipeet sisätutkimuksen jäljiltä. Ja kiukkunen siitä syystä!

Ja sitten tähän päivään!

Aamulla likka heräs vasta 8 jälestä vähä. Nukku yön huonosti ja nyt on jo päikkäreillä ollu ½tuntia reilu. Aamupäivällä oltiin tontilla pihalla leikimässä mutta ei likka meinannu viihtyö halus vaan vaarin pihaan leikimään ja niin hän se oli sittenlähettävä! Vähän tontilla ollessa kantelin puita pinoon niin johan rupes selkää kolottaa. Ja sitten hurautettiin pyörällä vaarille (nykyiseen kotiimme) niin ottihan lonkkinn ja jalkoihin..

Aipä tällä erää muuta! Hörppään teen pois va meen kerää pyykit!

rv36+3

Ainiin lääkäri sanoi että nyt vaan ootellaan synnytystä

Vierailija
15/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä sit tee enää mitään arviota että koska tämä vauva oikein syntyy. Aamulla nousin sängystä niin holahti oikein kunnolla pikkuhousuihin ja sit tiputteli koko aamupäivän. Soitin synnärille että pitäiskö tulla näytille. No käskivät käymään ja stikseillä katsoivat ei ole lapsivettä, ilmeisesti vaan siis limatulppa mutta todella vetisessä muodossa. Itse olin jo ihan varma että nyt sitä mennään, melkein teki mieli sanoa että pois en lähde ennen kuin vauvan kanssa mutta ehkä sitä nyt on kivempi kotona odotella koska lähtee kunnolla käyntiin. Mieskin on jo ihan hermona...

Menen nyt kärvistelemään kiukkuani pois!!!

Haitu 38+5

Palailen kun pääsen tästä turhautumisesta!

Vierailija
16/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taaskaan mitään ihmeellist asiaa, tulin van " ilmoittautumaan" että täällä edelleen. Eikä mitään merkkejä että lähtö tuliskaan, no tulee kun on tullakseen.

Oon alkanut usein näkemään unia et miehellä toinen nainen, hitton kun on ärsyttäviä! Ja koska mies menee niin aikasin töihin, yleensä kun näistä unista herään niin ei ole enää kotona, tuleepas hyvä olo. Suhde siis voi hyvin että en tiedä mistä näitä tulee. Jostain luin että loppuraskaudessa äiti usein näkee paljon värikkäitä unia. No joo, vois olla vähän värittömämpiäkin..

G: meillä vielä esikoisen jäljiltä hoitopöytä, pinnasänky ja kaikki muutkin kamppeet. Rintapumpun olen nyt ostanut, ja pari vaatetta. Vaatteitakin on hirveästi.. Mutta jos tämä kaveri onkin tyttö niin sitten pitää kyllä hakea vähän jotain vaaleanpunaista, esikoiselta jääneet vaatteet melko sinivoittoisia!

Ja plussat:

+ kotona suht siistiä

+ olo hyvä

+ kaveri tulee illalla kyläileen

+ AURINKO!!!

palaillaan taas, ja varmaan vielä monta viikkoa, heh :)

Sanna 36+6

Vierailija
17/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

+-2900g piti siis olla 2900g (+-500g) eli 2400-3400g. Itse olen kyllä sitä mieltä, että ei mikään kovin iso vauva ole tulossa, kun ei tunnu juurikaan isommalta kuin esikoinen (syntymäpaino rv 40+ 3000g). Sf-mitta meni alkuvaiheessa keskikäyrän yläpuolella, mutta viime neuvolakäynnillä käyrä oli kääntynyt laskuun ja oli keskikäyrän alapuolella. Sf-mitta oli rv 34+5 31cm.

Nyt on piha haravoitu (pieni piha) ja pensaita leikattu.

Vierailija
18/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Ahkerasti oon käyny päivittäin pinoja lueskelemassa huhtimammoissa, mut tositosi harvoin oon sit jaksanu mitään kirjotella.

Nyt alkaa olla viime hetket käsillä, kun sovittu käynnistyspäivä on huomenna. Ekaks käynti äitipolilla ja sen jälkeen sit todennäkösesti suoraan saliin. Yritin tässä nukkua kun esikoinen on vielä koulussa ja kuopus (viimeistä päivää, huomenna jo keskimmäinen...!) päikkäreillä, mut eipä tule uni silmään, vaikka viime yö meni ihan pieleen. Valvoin 03-05 välin, kun kädet oli ihan puuduksissa ja tunnottomat. Sorruin syömään illalla salmiakkia kun 24 oli niin jännä ja siitä sit ilmeisesti turvotus pompsahti pilviin.

Eli huomen kasassa 38 viikkoa ja diabetes kun on, niin käynnistämällä tämäkin vauveli houkutellaan maailmaan. Synnytys ei sinällään jännitä tai pelota, ponnistusvaihe vaan mietityttää, kun kahdesta edellisestä on ollu tosi kivuliaat ja aika pitkään kestäny, ekasta 55 min. ja toinen 35 min. Ja aikaa viime kerrasta 3v 8kk, niin muistaako sitä enää miten synnytetään?!

Kertokaa viisaammat, onko ponnistusvaiheeseen olemassa joku ihan oma puudute? Epiduraalia en oo ehtiny saada kummallakaan kerralla, joten ei oo siitäkään kokemusta.

Gallupit: Uudet vaunut on ostettu tälle tulokkaalle, kun kaks edellistä on menty käytettyinä ostetuilla yhdistelmillä. Turvakaukalo ostettiin uutena 2003 ja on vielä tallessa. Hoitopöytä hankittiin esikoiselle, mut en nyt ota käyttöön, ostettiin vaan uus hoitoalusta ja vaihdellaan keittiön sohvalla, mikä on ihan veskin vieressä.

Mitäköhän sitä haluis synnytyksen jäljeen syödä...? No suklaata nyt ainakin, ostin Fazerin sinistä itelleni " kannustuspalkinnoks" sairaalakassiin. Juustoja varmaan tulee sit kotiuduttua syötyä ja kylmäsavukalaakin vois kyllä tehdä mieli.

Pitäs vielä siivota ja järjestää yks hylly vauvan tarvikkeille. (ai miten niin viime tingassa...=))

Plussia vielä:

+ aurinko paistaa ja pyykit kuivuu ulkona

+ virpomisvitsat valmiiks tehtyinä sunnuntaita varten

+ VAUVA SYNTYY HUOMENNA!!!!! =) =) =) =)

+ väsymys meni ohi tässä kirjotellessa, nyt sen hyllyn kimppuun!

+ kaksi vauvauutista tullut tänään tutuilta

-O- 37+6 (...ja huomenna poksuu kaikin puolin!)

Vierailija
19/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuskelin tässä koneella ja lähdin käymään vessassa niin kas paperiin jäi jotain limaista. Piti pyyhkiä uudestaan ja sitä limaa tuli vain lisää. Nousin pöntöltä niin limaa kellui sielläkin.. Oiskohan se nyt se limatulppa.

Mukavaa kun välistä tapahtuu jotain. No alanpa siivota makkaria. Koiran karvat valtaa maan. Raivostuttavaa.

Leivänkannikka :)

Vierailija
20/26 |
28.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskeltä päivää. Uskaltauduin sinne hulluille päiville ja ostin tohvelit sairaalaan, yhden koon isommat jos on taas elefanttijalat ja vaaleanpunaiset niin oon sit samassa teemassa vauvan kanssa ;)

Ja sit tietenkin sen polkupyörän pojalle, ei vaan olla kasattu sitä vielä, odotellaan isi kotiin ja sit mennään takas pihalle.

Kävin myös tiimarista hakemassa vaal.punaisia lautasia ja pari kynttiläpidikettä, kahvikupit jätin tällä erää ottamatta kun en keksinyt montako tarvitaan. Hemtexistä löysin ihanan valkoisen pöytäliinan ja kaksi vaaleanpunaista kaitaliinaa kaveriksi. Että mulla alkaa toi ristiäisten sisustuskin olla valmiina, tarjottavat, ja vauva tietenkin, puuttuu vaan :)

Lakanoitakin kattelin sillä silmällä mutta hillitsin kuitenkin itseni kun ei oikeestioikeesti tarvita mitään vaikka siellä vaikka mitä ihania kuoseja olis ollutkin. Ja kun kerta saa puoleen hintaan... Ehkä huomenna.

Sit vielä tehtiin metromatka mun työpaikalle ja syötiin siellä ja nyt on jalat ihan muussia ja nivuset tulessa ja väsyttää niin ettei silmät meinaa pysyä auki. Hassua miten tommoset pienetkin matkat vie voimat niin ettei paljon muuta meinaa jaksaa tehdä..

Aatun_äippä mäkin näin viime yönä unta että miehellä oli toinen nainen, ollut tammikuusta asti (näen aina tosi yksityiskohtaisia unia aiheesta riippumatta) ja aamulla kun heräsin oli ihan petetty olo enkä mäkään päässyt purkamaan tätä oloa mieheen kun oli karannut jo töihin.. Oli kyllä hemmetin todentuntuinen uni kertakaikkiaan, täytyy kertoa miehelle kunhan kohta tulee töistä..

Edellisessä raskaudessa en muista nähneeni mitään vastaavanlaista mutta tällä kierroksella parikin kertaa jo..

Lisää plussia:

+ kiva päivä tähän asti

+ poika kävi pyytämättä pissalla potalla :)

+ mies tulee kohta kotiin

Eli kohta taas ulos, taidan mennä purkamaan noita kasseja kun jäivät vaan eteiseen tukkeeksi. Ei mahdu mies ovesta sisään muuten..

marie 38+3