Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde - hyötysuhde?

Vierailija
30.06.2025 |

Toisessa ketjussa puhuttiin ettei parisuhteessa kuulu hyötyä toisesta. Se nähtiin pahana asiana.

Itselläni on "ok" parisuhde. Ero on ollut välillä esillä lähinnä minun puolelta, koska miehen käytös pahoittaa mieleni ajoittain. Välillä kuitenkin on hyviä aikoja. Joskus pitkäänkin. Asumme minun talossa mutta sairauksien takia minä en varmaan pystyisi tässä yksin asumaan. Mies kuitenkin tekee kaikki raskaammat työt ja se on pelastus ja yksi syy eroamattomuudelle.

Vastaavasti minä teen ruuat, huolehdin että hänelle on eväät töihin ja pesen pyykit. Ja jos huomaan vaikka että kalsareita on rikki, ostan uusia tai huolehdin että hän ostaa.

Olen ajatellut tätä aivan normaalina parisuhteena. Eikö sitten ole? Eikö näin saisi toisesta hyötyä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai autetaan toista ja muutenkin huomioidaan. Se on nimenomaan sitä normaalia parisuhdetta.

Eihän nämä irtosuhteita harrastavat siitä tiedä mitään. Oma etu on vain tärkein ja siitä pidetään kynsin ja hampain kiinni. 

Vierailija
2/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti hyödyntään puolin ja toisin. Meillä esimerkiksi sellainen kämppä, mitä kumpikaan tuskin olisi omilla tuloillaan ostanut. Myös ruoka- sun muut kulut tulee halvemmaksi, kun voi ostaa kahdelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä parisuhde tuskin on hyötysuhde, mutta yhteen muutetaan yleensä sen vuoksi, että kaksin asuu halvemmin. Molemmat hyötyvät, kun on yhdet kotityöt. 

Vierailija
4/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitää aina hyötyä parisuhteesta mutta mies ei saa hyötyä kun mies on vain hyödyttäjä ja mahdollistaja!!!!

Vierailija
5/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kait nykysissä parisuhteissa naiset niitä hyötyjiä on. 

Vierailija
6/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä parisuhde tuskin on hyötysuhde, mutta yhteen muutetaan yleensä sen vuoksi, että kaksin asuu halvemmin. Molemmat hyötyvät, kun on yhdet kotityöt. 

Tuo toimii vain 50/50 parisuhteessa mutta kaikkihan me tiedämme että naiset ajattelee että miehen on maksettava enemmän jos mies tienaa enemmän. Ja aika harva nainen olisi aidosti valmis 50/50 suhteeseen kun naisennpitää aina hyötyä miehestä. Tätähän te naiset olette itse huutaneet jo vuosia

Vierailija
7/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo toimii vain 50/50 parisuhteessa mutta kaikkihan me tiedämme että naiset ajattelee että miehen on maksettava enemmän jos mies tienaa enemmän. Ja aika harva nainen olisi aidosti valmis 50/50 suhteeseen kun naisennpitää aina hyötyä miehestä. Tätähän te naiset olette itse huutaneet jo vuosia

No meillä ei näin ole. Mies maksaa asumisestaan nyt 240 € kuukaudessa. On omakotitalo, talli autoilleen ja moottoripyörilleen, muuta askartelutilaa. Että kyllä se mieskin hyötyy ruoan ja vaatteiden lisäksi. Ap

Vierailija
8/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä ei näin ole. Mies maksaa asumisestaan nyt 240 € kuukaudessa. On omakotitalo, talli autoilleen ja moottoripyörilleen, muuta askartelutilaa. Että kyllä se mieskin hyötyy ruoan ja vaatteiden lisäksi. Ap

Itse en puhunut siittä miten teillä asiat on kun en sitä mistään voi tietää vaan puhun yleisesti sitä mitä te naiset itse olette sanoneet jo kauan. 

Vierailija
9/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en puhunut siittä miten teillä asiat on kun en sitä mistään voi tietää vaan puhun yleisesti sitä mitä te naiset itse olette sanoneet jo kauan. 

Suu kiinni sitten vaan, kun et mistään tiedä sitäkään mitä kukakin nainen on sanonut. Jos joku harva on noin sanonut niin valita heille. Tästä ketjusta mene muualle huutamaan. Ap

Vierailija
10/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä hyödyt kun kiskot mieheltä vuokraa kun asutte sinun omistamassa asunnossa niin tottakai miehen kuuluu saada vuokralleen vastinetta. Ja ihan rehellisesti kunnte asutte sinun omistamassa asunnossa niin jos mies joutuu kulujen jälkeen vielä maksamaan sinulle tuon 240€/kk vuokraa niin vähintään miehen pitää saada talli ja verstas kun sinä kuitenkin hallitsemaan ja määrät lopun asunnon menosta?

On se jännä kun jos nainen muuttaa miehen asuntoon niin naiset ottaa sen aina suurena loukkauksena jos mies pyytää naiselta vuokraa ja siltikin nainen hallitsee koko taloa mutta mikään ongelma ei näköjään ole siinä vaiheessa kun sukupuolet kääntää toisinpäin

Vierailija
11/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen pitää aina hyötyä parisuhteesta mutta mies ei saa hyötyä kun mies on vain hyödyttäjä ja mahdollistaja!!!!

Kummasti ne naiset haluaa useammin erota. Ihan kuin ne hyötyisi enemmän siis yksinolosta. Jännää.

Vierailija
12/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä hyödyt kun kiskot mieheltä vuokraa kun asutte sinun omistamassa a

Ei, vaan tuo 240€ on ainoa mitä mies maksaa asumisestaan. Yksi lasku, ei mitään muuta. Loput laskut on hänen omiaan ja ruokakaupassa se maksaa joka siellä käy. Ja ei minua haittaa tietenkään se että hänellä on talli ja verstas käytössään. Hyvä että on käyttöä. Ap

Vierailija
13/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä lapsettoman on seurustella lapsen omaavan kanssa?

Ei mitään.

Vierailija
14/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies asuu minun omistamassa omakotitalossa. Maksaa minulle 500 eur vuokraa siitä. Muut yhteiset kulut jaetaan. Varakkaampana käyn usein yksin matkoilla, koska miehen rahat ei riitä. Toisaalta mies ei niin välitä matkustaa. Tykkää kesäisin olla vanhempiensa mökill

Vierailija
15/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on aina maksanut se enemmän kuka on tienannut enemmän. Sillon kun minulla oli parempi palkka, minä maksoin enemmän. Tämä siis vastauksena niille, jotka on sitä mieltä että vain naiset hyötyy. Teen myös enemmän kotitöitä kuin mieheni, mutta toki tekisin niitä vielä enemmän mikäli hän ei tekisi niitä yhtään. Eiköhän normaalissa parisuhteessa kaikki hyödy yhdessä asumisesta. 

Vierailija
16/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on yksi yksikkö. Tässä joku päivä oli keskustelu että naisen ei pitäisi maksaa puolta ruokamenoista koska syö vähemmän! Ja muijat kiihkolla sitä yläpeukuttamassa!

Vierailija
17/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on kyllä sama juttu vaikka oonki vasta 21🤭💓

Vierailija
18/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai parisuhteesta pitää jotain hyötyä. Ei kai kukaan olisi kenenkään kanssa, jos siitä olisi pelkkää haittaa. 

Vierailija
19/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä parisuhteessa on ainoastaan siksi että hyötyy siitä jotenkin, kyllähän se hyväksikäytöltä haiskahtaa ja onhan se siinä mielessä "paha juttu". Poikkeuksena toki tilanne jossa asiasta on avoimesti kerrottu myös sille vastapuolelle, jotta tämä ei harhaisesti luule että yhdessä ollaan jostain muusta syystä, esim. siksi että on ihan vaikka tunteita. 

Vierailija
20/30 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai parisuhteesta pitää jotain hyötyä. Ei kai kukaan olisi kenenkään kanssa, jos siitä olisi pelkkää haittaa. 

Tämä. Kaikki ihmissuhteet ovat hyötymissuhteita. Vain harva on niin itsenäinen ja tasapainoinen että pärjää itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme