¤¤¤ SyysSissien keskiviikko ¤¤¤
Tässä keskiviikon aloitus, joku viisaampi linkittää varmaan taas eiliset jutut tähän :)
Kommentit (10)
Aivan loistava juttu Tuutupii, ihanaa!!
Tuskaa oli aamulla ylösnouseminen, mutta pakko oli hinata itsensä toimistolle kun etäpäivien työnteko on aina vähän sitä sun tätä.. Ja kyllähän sitä taas piristyi kun pääsi ihmisten ilmoille.
Ihanaa, eilen illalla oltiin ensin koiran kanssa kunnon lenkillä ja sen jälkeen siivottiin. Luoja miten siisti asunto kohottaa mieltä =D. Ei meillä yleensäkään siis toki mitenkään kovin sekaista/likaista ole, mutta tällä hetkellä koira ja 2 kissaa pudottavat sellaiset määrät karvoja että 2 tuntia imuroinnin jälkeen näyttää siltä ettei olis siivottu koskaan. Mieli tekis vetää karvakasat kaljuiksi!!! Tai ainakin ´8 millin sängelle.. Koiran pohjavilla vaan ei oikein taitaisi toimia sängellä?? Näin viime keväänä koirahotellissa kultaisen noutajan joka oli just 8 millin karvalla ja se oli oikein hyvännäköinen, mutta Saksanpaimenkoiran lookilla noin lyhyt karva olis varmaan harmaata pohjavillaa.. Jos joku tietää paremmin niin kertokaa, mä syöksyn heti ajelemaan jos joku vakuuttaa että homma ok =D
Onneks tää hirvitys aika loppuu taas kohta!
Ottaako teillä muilla muuten jalkoihin jo? Mulla on illalla jalat ihan puhki niin että oikeasti on pakko välillä vähän istua.. Ja ristiselkäkin on vähän kipeä.. Ja hitto soikoon mä ne ole ikinä pikkuvaivoista välittäny.. Mut eiks ollu joku tukiliivi tai vyö tai vastaava mikä tohon selkään auttaa? Luultavasti se kyl on kipeä sen takia kun olin lenkillä ja pidin pelkkää paitaa päällä, sain siis varmaan kylmää.. Eikä mun jalka ja selkäparkani ole tottuneet näin painavaan akkaankaan =D
Ja jaloistakin on turha kai valittaa niin kauan kun käyttää 10 sentin korkkareita.. Mut mistähän hitosta mä löytäisin matalat itseäni miellyttävät kengät??? Platformit olis kaikkein parhaat kun tykkään silti että on korkeutta... Tarviipa käydä katsomassa jos jostain löytäs.. DinSkon mainoksessa oli yhdet jotka vähän näytti plattareilta.. Mä en millään haluisi luopua koroista ennenkun on ääretön pakko.. Eikä mun lahkeetkaan kestä matalia kenkiä.. Muuten tarvii alkaa ompelupuuhiin.. Mut toisaalta , turha valittaa säryistä jos ne on itse aiheutettuja. Pah!
Kivaa keskiviikkoa kaikille!
Colis ja Joululahja K-P 14+6
Neuvolasta terveisiä... vauvalla kaikki hyvin. Sykkeet kuulu hyvin ja ne oli 156. Kuulu kuinka vauva liikuskeli ja teki kuperkeikkoja. Kohdunpohjan korkeus oli kaks sormen leveyttä alempana kuin napa. Ja näkyyhän se jo kivasti.
Itsellä sit vähän huonommin. Virtsassa oli sokeria ja proteiineja. Perjantaina joudun sit mennä takas neuvolaan. Otetaan ne kaks näytettä. Ennen ruokailua ja sen jälkeen. Itsellä ei ole hajuakaan miten ne tehään ja täytyykö olla juomattakin ennen enkaa testiä? Onko kellään kokemuksia? Lisäksi hb oli laskenu 97, joten menen huomenna verikokeisiinkin. Verenpainekin pysyy vaan alhaalla. Nyt tais olla 100/64. Itseä vain huolettaa nuo sokeriarvot ja proteiiniarvot. Ei ole kokemuksia niistä, koska ensimmäistä ootellaan.
Muuten on hyvä olo.Ei ole migreeniä ym. Vain väsyttää. Taitaa johtua alhasesta hemoglobiinista. Tukivyötäkin neuvolassa suositeltiin. Nyt vaan sit et minkälainen. Täytys saada tukea alaselkään ja lantioon. Ne ovat kipeimpiä. Välillä tuntuu et ei kävelemään pääse.
Soitin hammaslääkäriinkin tarkistus aikaa ja sain vasta juhannusviikolle. Kiva ootella sinne saakka. Mut eikai tässä muukaan auta. Onneks huomena pääsee shoppailemaan seinäjoelle. Vähän pois näistä normaaleista kuvioista.
Uma81 15+5
Tässä heti aluksi linkki siihen eilisen keskusteluun: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9929184&p=1&tmode=1&smode…
Tuutupiillähän oli aivan mahtavia uutisia! Voin vaan kuvitella miten helpottunut ja onnellinen olet. Ihana juttu! :)
Colatoffee puhui noista liikkeistä... Mä en oo tuntenut vielä mitään. Esikoisen kanssa tunsin itse liikkeet muistaakseni joskus viikolla 19 tai 20, ja mies siitä sitten reilu viikko myöhemmin. Eilen illalla yritin oikein kuulostella (ja kokeilin sitä kylkiasentoakin) muttei siellä mitään liikettä ollut. Oma pulssi sen sijaan tykytti kamalan voimakkaana. :)
Ilmat on niin upeat, että ulkoilu maistuu ihan eri tavalla kun pitkään aikaan. Itsekin piristyy ihan eri tavalla kun aurinko paistaa eikä tarvii pukeutua paksuun toppatakkiin. Jatkuis nää ilmat sen aikaa vielä, että sais ikkunat pestyä joku päivä...
Aiotteko uskaltautua hulluille päiville? Mua huvittais vähän käydä, mutta en tiedä uskallanko lähteä sinne ruuhkaan rattaiden kanssa. No jos tossa Jumbossa käväsis, jos siellä vaikka olis päiväaikaan vähän rauhallisempaa. (Varmaan, joo...)
No niin, nyt kahvinkeittoon, esikoinen nukkuu päikkäreitään, joten on pakko ottaa ilo irti tästä vapaahetkestä. :)
Minzy ja masu 15+2
Ihania uutisia Tuutupilla! :) nyt sitte rauhassa nauttimaan raskaudesta.
Mäkin olen jonkin aikaa ehkä viikon ajan tuntenu selvästi vauvan liikkeet.Yleensä ne tuntee illalla ku menee sänkyyn makaamaan ennen nukkumaan menoa.Ne ei ole potkuja vaan ihan möyrintää ja kuperkeikkaa.
Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin.Painokin oli tippunu iha vähä,mut johtuisko siitä että aika oli aamulla jo klo8 enkä ollu syöny ja juonu ennen sitä;)
Hb oli 129 ja verenpaineet oli hyvät.Mulla on aina ollu vähä korkeammalla verenpaine raskausaikana,mut tänään saaatiin paaras tulos koskaan raskaana ollessa.Pisu puhdas.Meillä ei edes mitattu kohdunkorkeutta.Sydänäänet kuului hyvin.Pikkunen meni doppleria pakoon.146 krt/min.
Sain numeron josta pitää itse varaa rakenneultra.Olin yllättyny ku oppaissa lukee,että tehdään rv 18-20.Meillä lääkäri on esittäny toiveen,että se tehdään vasta kun rv 20 on täynnä.Näkyy kuulemma sydämen osat tms paremmin silloin.
Miten muilla? millä viikoilla teillä on rakenne ultra?
En jaksais odottaa sinne saakka.No eihän siihenkään onneksi ole kauaa aikaa.Ja se sukupuolikin varmaan näkyy selkeämmin sillo jos vauva suostuu näyttää.
lapset on päikkäreillä ni taidan mennä itsekkin pötköttää.
Aurinkoa kaikille:)
AuringonTytär rv 16+3
Heh, mun oli pakko tulla viel kirjoittaan kun katselin raskauskalenteria ja näillä mun viikoilla K-P on jo lähes 16 cm pitkä!! Käsittämätöntä!!! Juurihan ultassa se taisi olla jotain vajaat 7 cm.. Niin kyl kuulu viikkojen suhteen ollakin, mut mä en ollenkaan ollu ajatellu että mun sisälläni on jo jotain noin " suurta" . Aika ihanaa kyllä =D
Rakenne ultra on vasta 30.4 eli odottavan aika on pitkä.. Samana päivänä lähtö Prahaan joten aika on viel tuplaten pidempi!
Eipäs mulla muuta, kohta kotiin ja huomenna Tampereelle messuilemaan perjantaiksi. Ja lauantaina pitäs käydä tsekkaamassa ne lapsiperhemessut täällä Helsingissä.. Heh, jos joku olis puol vuotta sitten sanonut mulle että menen lapsiperhemessuille olisin tikahtunut nauruun!! Korkeintaan tietty siskon kans olisin menny jos olis ollut ääreton pakko!
Colis ja K-P igen
Istuskelin sohvalla illalla uutisia katsomassa, kun yhtäkkiä alkoivat potkut ja hetken päästä uudestaan. Vaihdoin vähän asentoa ja kohta muksas kolme kertaa ja sit lopetti. Olin vanhempien luona käymässä ja kun mun äiti laittoi käden mahalle, niin jo loppui takominen. Totes varmaan, ettei toi oo mun äippä.
Muuten on voinnit samat kuin ennenkin, ei ihmeempiä. Maha on jo melkoinen. Kivasti näkyy, kun ei tota takkiakaan voi näillä " helteillä" pitää. Pitäis ostaa pari pitkähihaista lisää, kun monet paidat kyllä venyis mahan päälle, mut jää lyhyiksi, napapaidoiksi.
AuringonTytär kysyi rakenneultrasta. Mulla on rakenneultra 16.4. rv 19+6. Eipä oo enää pitkä aika!
Hyviä vointeja kaikille!
Edea+Pikkis 17+1
Kamalan mukava lukea hyviä uutisia.
Käytiin valitsemassa maaleja, mies haluaa nyt lomallaan maalata meidän makkarin ja lastenhuoneen. Sehän sopii! Tää on vuokrakämppä ja osa seinistä luvattoman kurjan näkösiä, joten oli ihana kun saatiin lupa maalata itse miten halutaan! Lastenhuoneeseen valittiin hentoa vaaleanvihreää ja makkariin semmoista ihan vaaleaa pehmeän keltaista. Vähän valoa ja väriä!
Berry3 kirjoitteli siitä sokerirasituksesta. Nyt kyllä rupes vaivaamaan mua tuo juttu. Harmi kun en lääkäriltä hoksannut kysyä viime viikolla! Muutenkin nyt on ihan epätietonen olo, kun aina aamupäivisin on aivan järkyttävä jano. Saatan parissa tunnissa juoda yli litran vettä kun janottaa vain koko ajan. Ei tunnu ihan normaalilta. Antaiskohan ne neuvolasta kotimittarin lainaan muutamaks päiväks, että vois tarkistella noita aamuarvoja... jos ei kerran täällä sokerirasitukseen näin aikaisin päästä. Tyhmää.
Mä en tunne liikkeitä vielä, mutta sepä ei oo yllätys kun la on ihan syyskuun lopussa vasta joten viikkoja on varsin vähän, 14 tasan taitaa olla nyt. Mutta eiköhän ne lähiaikoina tunnu täälläkin!
Nyt meillä alkaa olla ruoka valmista, joten masua täyttämään vain! :)
Tavalliseen tahtiin menee täällä arki. Ulkoilua aamusta iltaan, tietenkin. Selkäkipuja olen havainnut minäkin :( Höh, en haluais yhtään näitä riesoja. Ja väsymys on ruvennut vaivaamaan- selvä merkki hempan laskusta, viimeks oli neuvolassa 104 ja käski aloittaa raudan (en vieläkään ole aloittanut!). Huomenna käyn kyllä hakemassa!
Se olis pääsiäinenkin ihan kohta. En oo kyllä mikään suuri pääsiäis intoilija, mutta muutamat keväiset kynttilät nostin keittiön pöydälle :P Ruohoja ei nyt laiteta ollenkaan, tyttö saa sitten tuoda hoidossa kylvämänsä ruohon. Pajunkissoja käydään hakemassa ja laitan partsille isoon maljakkoon. (sisälle ei voi tuoda miehen allergian takia)
Siskon vastasyntynyttä tyttöä kävin tänään paijaamassa, on se vaan niin ihana :D
Palaillaan! Dumle rv 16 alkanee huomenna
Ihanaa TUUTUPII tosi hienoja uutisia:))
Tulin pikasee käväsee täällä.Oon ihan puhki/poikki/katki,kun nukuin huonosti viime yön ja tänään eka työpäivä viikon sänkylevon jälkeen.Jalat on vähän turvoksissa ja särkee,auts, Mutta eipäs ole tänään supistellut:))))))(koputtaa puuta)
Rakenne ultrasta ja painon noususta on ollu täällä juttua.Paino on laskenut n.5kg lähtöpainosta(oonkin yrittäny pitää kilot kurissa syömällä välipalaksi ja muutenkin hedelmiä ja salaatteja.
Rakenne ultraa saadaan vielä odotella,se on 17.4 ja kun tosta kännyn kalentersta katson pikaisesti niin raskausviikkoja on silloin 19 ja risat.
Mut nyt laittelen lapset nukkuu ja meen kohta itekkin..
Palaillaan paremmalla ajalla.
Voikaa Paksusti mammat;)
rakkausvauva 16+5
Töissä on tultu oltua jo jonkun aikaa, pääsin tänään aikaisemmin (jo 6.40 tänne) kun mies vei tytön hoitoon. Huomenna on se lääkärineuvola, toivotaan että jotain konstia löytyy tähän päänsärkyyn. Tänään se taas vaivaa heti aamusta, eilen sentään alkoi vasta iltapäivällä.
Mukavia uutisia oli tuutupiillä, hienoa että kaikki on kunnossa ja saat nyt sielullesi rauhan :) Kurjaa että joillakin on tämä koettelemus vielä kesken mutta pidetään peukkuja, jotta kaikki saavat vapauttavan " tuomion" . Tänne ei sen kummempia, aika menee vauhdilla ja oksentelu alkaa olla taakse jäänyttä elämää. Olo on silti välillä aika kurja tämän päänsäryn vuoksi, mutta ei tähän kaiketi kuitenkaan kuole joten yritetään kestää- loppuu toivottavasti viimeistään sitten syyskuussa. Selvää virkistymistä on myös täällä havaittavissa, vaatekaappien kimppuun myös meillä sormet syyhyää. Ensi viikolla on talviloma, joten silloin kyllä nakkaan sieltä paljon roinaa UFF laatikkoon ja laitan tytön pieneksi jääneitä myyntiin nettiin. Hermannille ostin netistä jo sellaisen toppapussukan syksyksi, oli niin nätti etten malttanut olla ostamatta. Ja eilen kävin Ruskovillan myymälässä Kampissa, josta mukaan tarttui pieni kypärämyssy ja tytöllekin ensi talveksi jo isommat villatumput. Siellä oli muuten -20-30% alennuksia niistä jos jollakulla on tarvetta.
Jesper&Juniorissa Forumissa käytiin työkaverin kanssa kun siellä alkoi eilen puolihintapäivät, mitään kummallista ei ollut joten tuli halpa reissu. Tytölle tuli ostettua vain yksi Reiman kevätlakki.
Nyt töiden kimppuun, mukavaa ja aurinkoista kevätpäivää kaikille!
t: Typykkä ja Hermis 14+6